Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tør påstå vi har det ganske ryddig og reint hjemme.

Men - i det siste har jeg vært i forskjellige hus, der det bor barn som er yngre enn mine, og det slår meg hvor -sinnsykt- ryddig de har det!

Jeg får jo helt prestasjonsangst av sånt! Hos oss ligger det barnetegninger litt utover, barnebøker i ei diger, overlessa bokhylle midt i stua, litt leker hist, et glass pist.

Men der jeg har vært på besøk, var det ikke en eneste ting som var "feilplassert", i gangen var det blåst (hos oss ser det ut til å bo tusenbein...), ingen klær som hang der eller noen verdens ting!

Hvordan er det hos dere?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Huff, ikke spør. Her flyter det stort sett hele tiden, og vi er to voksne og to katter. :)

Skulle ha vasket huset for lenge siden, sist gang var for to uker siden. Jeg prioriterer rett og slett andre ting for tiden. Prøver å holde det ryddig, men det er ikke alltid gulvene er prikkfrie, nei.

Skrevet

Hehe... vet nesten ikke om jeg tør svare på det, etter ventilator-tråden min hvor jeg sier at jeg ikke lager mat. Jeg påstår jo at jeg rydder, men det ser ikke alltid sånn ut.

Vi har det sjelden strøkent. En gang hvert jubelår. Vi har det forholdsvis ryddig og ganske reint en gang i uka, men det tar ikke mange timer før rotet flyter utover. Akkurat nå er vi midt oppi pakking og flytting, så nå er det fullstendig kaos her, og nesten hinderløype å komme seg gjennom stua.

I gangen (som er omtrent en halv ganger en halv meter) står det to vogner, et bilsete, 14 par sko, en kommode, ørten jakker og diverse annet, så det sier seg selv at det er overfylt.

Nå skal vi snart flytte, og jeg HÅPER at jeg kan klare å lage systemer som gjør at det er lett å holde det ryddig. En plass til hver ting er noe av problemet vi har her. Det er ikke alt som har et fast sted å bo, så da blir det automatisk til at det skaper rot.

Vi har det veldig koselig da. ;)

Skrevet

Hehe... vet nesten ikke om jeg tør svare på det, etter ventilator-tråden min hvor jeg sier at jeg ikke lager mat. Jeg påstår jo at jeg rydder, men det ser ikke alltid sånn ut.

Vi har det sjelden strøkent. En gang hvert jubelår. Vi har det forholdsvis ryddig og ganske reint en gang i uka, men det tar ikke mange timer før rotet flyter utover. Akkurat nå er vi midt oppi pakking og flytting, så nå er det fullstendig kaos her, og nesten hinderløype å komme seg gjennom stua.

I gangen (som er omtrent en halv ganger en halv meter) står det to vogner, et bilsete, 14 par sko, en kommode, ørten jakker og diverse annet, så det sier seg selv at det er overfylt.

Nå skal vi snart flytte, og jeg HÅPER at jeg kan klare å lage systemer som gjør at det er lett å holde det ryddig. En plass til hver ting er noe av problemet vi har her. Det er ikke alt som har et fast sted å bo, så da blir det automatisk til at det skaper rot.

Vi har det veldig koselig da. ;)

Flytting og oppussing er unntakstilstander.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hm, la meg ta et kjapt overblikk...

På kjøkkenbenken befinner det seg en barnekassettspiller, en radio, to tegninger og en eske fargeblyanter, en fjøl med smuler, to tomme Farrisflasker, to bokser med lyspærer og etpar flasker med olivenolje og balsamicoeddik.

På spisebordet er det fire aviser, et sjørøverskip, en bunke dokumenter, en taperull, en flaske solkrem, svømmebriller og en bolle med frukt.

På stuebordet er det et puslespill, en eske pastiller, en avis, en bildebok og to utbrente telys.

På stuegulvet befinner det seg en barnesokk, en lastebil, enda en avis, en tøypapegøye og en sprettball.

I en stol ligger det tre gensere og en plastpose med bøker.

I gangen må jeg ha spade for å rydde vei. Og da har jeg ikke engang nevnt 2.etasje...

Nei, det er ikke vanlig å ha det pinlig ryddig. Hadde en kompis innom tidligere i dag, som var svært takknemlig for at det ikke så strøkent ut. Og hos naboen var det likeens for etpar timer siden, da jeg var der.

Nøkkelen til en lykkelig hverdag er å legge lista lavt. ;o)

Skrevet

Flytting og oppussing er unntakstilstander.

Ja, det er klart. Men normalt også, så er det bare et par-fem timer etter rydding og vasking at det faktisk ser greit ut, etter det så flyter det utover. Burde tatt et tak hver dag, det hadde sikkert ikke tatt mer enn 10 minutter å få ryddet alt på plass. Men så blir det sånn at det heller blir en storrydding i uka.

Gjest midia
Skrevet

i 1 etasje er det ganske ryddig mens i 2 etasje er det detonert ei bombe..

Kjøkkenet er jeg ekstra nøye med og blir lett frustrert på de andre i huset om de legger fra seg saker og ting på kjøkkenbenken.

Skrevet

Generelt sett rotete.

Og jeg som skriver dette, er mann...

Skrevet

Hos oss er det helt bomba. Jeg har fem barn som alle slenger fra seg både her og der, i tillegg til en mann som slenger fra seg enda flere steder enn bare her og der!

Men, jeg har et "panikkrom" i huset da. Et rom som jeg febrilsk og desperat dytter rot inn på dersom vi får besøk.

Det har reddet omdømmet mitt mang en gang :)

Skrevet

Gangen er slett ikke verst, bortsett fra at gulvet er dekket av sko. Den er nemlig altfor liten, bare et vindfang. Den ene veggen er dekket av skapdører, bak dem er det fullt av rot.

Kjøkkenet og badet er veldig bra. Kjøkkenet er nok det som kommer nærmest strøkent, unntatt like før og etter middagslagingen.

Stua er mer avslappet, den inneholder både en sone for leker (egentlig en hylle, men den vokser ofte litt utover), en sone for lekser (jada, hun SKAL rydde opp når skoleåret er slutt) og mye synlig lesestoff.

Kjellerstua er bomba og hagen er - eh - frodig.

Skrevet

Da vi fikk barn bodde vi på 48 kvm. For å ha nogenlunde oversikt fikk alt i huset sin faste plass. Leker også. Sånn sett ble det veldig lett å holde orden.

Nå bor vi på 100 kvm og har beholdt "systemet". Jenta vår vet også hvor tingene skal stå. Vi er ikke paniske, men på den måten er det lett å rydde. Men det synes jo at det bor folk her, og det syns jeg det skal gjøre, spesielt hvis man har barn.

Derimot nabobarna er noen skikkelige rotekoppper og får tingene til å flyte her. Jenta vår er ryddig av seg, men vennene hennes? Men nå er det jo sommer og jeg syns det er viktigst de har det gøy. Ryddetid funker best på vinter'n ;o)

Vi har ingen overfylt leilighet, hverken med møbler eller ting på veggene, så det ser i utgamgspunktet ryddig ut. Mamma sier hvertfall at hun er imponert over hvor ryddig vi har det, for hos henne flyter det - og hun bor alene ;o)

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Det er noe med for my og for lite....

Men mye koseligere og komme inn i et hus der det flyter LITT enn inn i et helt STRØKENT hus.Det får jeg prestasjonsangst av.Og man skal jo LEVE i huset også.

Hos oss er det ikke strøkent,men synest at vi har det ok jeg likevel.

Gjest moren til jente på snart fire
Skrevet

Generelt sett fremstår nok hjemmet mitt som ryddig op pent for folk som har varslet at de kommer på besøk. Men det er ikke så vel vanligvis. Tilstandrapporten akkurat nå er som følger: Soverommet mitt ser ut som et katastrofeomeråde. Fungerer som soverom, lagerrom og roterom(dit annet rot blir gjemt vekk) og datarom...

Badet er ganske rent, men det ligger noen klær rundt omkring som ikke har havnet i skittentøykurven. Og så er det noen bøker og leker rundt om på stua slik at det vises at det bor barn her. Kjøkkenbenken er fri for kopper akkurat nå, men jeg er ikke alltid så rask til å få ryddet ut av oppvaskmaskina, så det hender det ser litt annerledes ut ja... Yttergangen er trang men ryddig ved at sko står på skohylla og klærne henger pent på knaggene...

Datteren min sitt soverom er heller ikke så verst. Alle leker befinner seg i allfall oppe i hyllene selv om det i hyllene er et riktig kaos. Gulvene hadde nok trengt en omgang med moppen.

Skrevet

Jeg liker ikke hjem som er like strøkne som de i møbelkatalogene og interiørbladene. Jeg ser for meg at de som bor der ikke nyter livet fordi hele dagen går med til å passe på at ingen mister en smule på gulvet, at ikke en av ungene kommer drassende hjem med en leke i en farge som ikke matcher fargene i barnerommet, og at klærne i skapene har tellekant. Jeg tror mange av de mest pertentlige lider av tvangstanker, hehe.

Litt rot må det være;-)

Skrevet

Vi har det nok som dere :o)

Jeg vil bruke tida på ungene framfor et prikkfritt minimalistisk hjem! Med 4 unger som liker å holde på med forskjellige ting, går det ikke an å holde det ryddig overalt til enhver tid.

Gjest Flystripa
Skrevet

Noen ganger får jeg panikk når det ringer på døra, ja :o)

Skrevet

Vi er to voksne og en jente på 4,og vi har det faktisk veldig ryddig.. (ikke skyt meg nå).

Bor i en leilighet som er lys, fin og stor, og i tillegg eier vi IKKE mange ting. Grunnen til det er for det første at vi er i etableringsfasen (enda), og for det andre at vi ikke liker å ha det overfylt.

Mannen min er veldig ryddig av seg, liker å vite at fyrstikkene ligger der de skal osv.. Noe av det beste han vet er feks skuffer med bare få ting oppi..(Hehe; høres jo helt manisk ut!)

På dattera sitt rom er det skippertaksmetoden som råder. HUn er veldig kreativ og har alltid mange jern i ilden, og det er helt greit.

Han rydder en god del, jeg vasker mest. Funker fint hos oss ! Hadde jeg hatt en rotete mann tror jeg det hadde vært mye mer rotete her hos oss..

Skrevet

*Hahahahaha* Hos meg er det stort sett veldsig tydelig at det bor to barn ja. :o)

Når jeg venter besøk rydder jeg og prøver å få det til å se sånn noenlunde ryddig ut, men dersom man kommer overraskende på og ungene har vært hos meg noen dager så må man ta det som det er ja...

Poden ser frem til å få eget rom for da kan han ha dinosaurene sine stående på utstilling hele tiden uten at jeg må rydde dem bort - nå setter han dem jo utover kjøkkenbordet og ber meg om å la dem stå i dagesvis, noe som er forholdsvis umulig...

Skrevet

Hm, la meg ta et kjapt overblikk...

På kjøkkenbenken befinner det seg en barnekassettspiller, en radio, to tegninger og en eske fargeblyanter, en fjøl med smuler, to tomme Farrisflasker, to bokser med lyspærer og etpar flasker med olivenolje og balsamicoeddik.

På spisebordet er det fire aviser, et sjørøverskip, en bunke dokumenter, en taperull, en flaske solkrem, svømmebriller og en bolle med frukt.

På stuebordet er det et puslespill, en eske pastiller, en avis, en bildebok og to utbrente telys.

På stuegulvet befinner det seg en barnesokk, en lastebil, enda en avis, en tøypapegøye og en sprettball.

I en stol ligger det tre gensere og en plastpose med bøker.

I gangen må jeg ha spade for å rydde vei. Og da har jeg ikke engang nevnt 2.etasje...

Nei, det er ikke vanlig å ha det pinlig ryddig. Hadde en kompis innom tidligere i dag, som var svært takknemlig for at det ikke så strøkent ut. Og hos naboen var det likeens for etpar timer siden, da jeg var der.

Nøkkelen til en lykkelig hverdag er å legge lista lavt. ;o)

Høres kjempekoselig ut synes jeg! Det skal da vises at det bor folk i huset! :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Høres kjempekoselig ut synes jeg! Det skal da vises at det bor folk i huset! :o)

Ja, jeg stresser lite med sånt. Så lenge det er nogenlunde rent, gjør det ikke noe med litt rot. Huset er da til bruks, ikke til pynt. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...