Gå til innhold

Sur og grinete snart 5åring

Anbefalte innlegg

Gjest fregnefjes
Skrevet

Sønnen min på snart 5 år har den siste uken forandret seg.Fra og være en blid gutt har han blitt grinete og sur.Vist han ikke får det han vil begynner han å gråte og roper en masse stygge ord.Han var aldrig sånn før.Han maser og maser så det er like før jeg sprekker.Er det enda en trass alder?

kakki1365380609
Skrevet

Helt normalt. Den alderen og et par år fremover kalles ofte for den første puberteten, om jeg har forstått det riktig.

Plutselig er han ikke bare en liten gutt lengre, men begynt å skjønne mer av verden rundt seg, mye nytt og kroppen vokser også. Tester ut grenser, både andres og sine egne, og blir frustrert når ting ikke går helt som planlagt. Han er begynt å løsrive seg fra småbarnsstadiet og utvider horisonten.

Kanskje på tide å revurdere en del regler. Ta bort noen og legge til andre?

Har for tiden to slike her i huset :o) Neimen ikke enkelt, du har min fulle forståelse.

Skrevet

Jeg husker dette særlig godt fra da den eldste var 5-6 år. Ettersom jeg har forstått av tidligere innlegg her, så er dette helt normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...