Gå til innhold

Vann i kroppen av medisiner?NHD/andre.

Anbefalte innlegg

Gjest Vannmelonen

Er det noen som har opplevd å få ødemer/vann i kroppen av medisiner? Jeg har masse vann i hele kroppen. Går på topimax, cipralex og risperdal. Det er som om hele meg har blitt en forstørret utgave, hendene er opphovnet og ansiktet, det er store merker etter undertøy, bukse og sokker. Dessuten har jeg fått mange spørsmål om jeg er gravid. Magen står rett ut.

Kan vannet i kroppen være pga denne pillecoctalien, eller en bivirkning av medisinene? Jeg er ung ennå.

Prolactin nivået mitt er høyt og det er vel en bivirkning av risperdal. Kan det ha med dette å gjøre?

Jeg vil tilbake til den jeg var. Ikke se ut som en vannmelon.

Noen andre erfaringer her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234322-vann-i-kroppen-av-medisinernhdandre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille Kylling

Hei

Jeg har også fått mye vann i kroppen etter at jeg begynte på Risperdal. Har akkurat samme problemer som deg; "gravid-mage", økt prolaktin-nivå, hovne fingrer og merker etter sokker o.l.

Har nettopp vært hos legen og tatt prøver på grunn av dette, men vet ikke om det er noe som kan gjøres med det hvis jeg får no utslag....kanskje vanndrivende?

Er også lei av å se sånn ut....

Hilsen

bugge -jenta

Ja, jeg fikk ekstremt med vann i kroppen av tolvon.

Det finnes furosemid, (furix)vanndrivende, men det er klart at legen bør følge opp dette godt, hvis det er et vedvarende problem, da det ikke bare er å gi en person vanndrivende uten gode henvisninger til bruken av det.

Hei,

Jeg er også plaget med vann i kroppen; hovne fingre og vondt i ledd, samt merker etter sokker o. lign.

Etter langvarig bruk av antipsykotikumet Trilafon og diverse andre psykofarmaka, har jeg gått opp i vekt.

Nå som jeg i tillegg tydeligvis har fått vann i kroppen, føler jeg meg summa summarum fremmed i min egen kropp.

Jeg lurer på om det skjer en stor kjemisk ubalanse i kroppen etter mye pillebruk, og jeg lurer videre på om dette går tilbake til normalen igjen når man slutter med pillene?

Annonse

Gjest Vannmelonen

Hei,

Jeg er også plaget med vann i kroppen; hovne fingre og vondt i ledd, samt merker etter sokker o. lign.

Etter langvarig bruk av antipsykotikumet Trilafon og diverse andre psykofarmaka, har jeg gått opp i vekt.

Nå som jeg i tillegg tydeligvis har fått vann i kroppen, føler jeg meg summa summarum fremmed i min egen kropp.

Jeg lurer på om det skjer en stor kjemisk ubalanse i kroppen etter mye pillebruk, og jeg lurer videre på om dette går tilbake til normalen igjen når man slutter med pillene?

Jeg lurer også på om det skjer en kjemisk ubalanse. Jeg er for tiden til utredning hos ekspert på hormoner og det er trolig pga medisinen. Men ingen vet noe da. Typisk og veldig frustrerende. Jeg føler meg ekstremt fremmed i min egen kropp. Folk jeg ikke har sett på noen år går rett forbi meg på gata og kjenner meg ikke igjen og jeg kan stå og se på meg selv i speilet hver dag og ikke kjenne meg selv igjen.

Det er en grusom sorg, rett og slett.

Gjest Vannmelonen

Ja, jeg fikk ekstremt med vann i kroppen av tolvon.

Det finnes furosemid, (furix)vanndrivende, men det er klart at legen bør følge opp dette godt, hvis det er et vedvarende problem, da det ikke bare er å gi en person vanndrivende uten gode henvisninger til bruken av det.

Jeg fikk beskjed at bruk av vanndrivende kunne påvirke kroppens hormoner. Så da er jo man like langt da?

Du kan feks merke det ved at du hovner opp i hendene/fingrene og at du ikke får på deg ringer...

Jeg fikk forøvrig mye vann i kroppen av Cipralex.

jeg har fått det av cipramil, som jeg sluttet på for tre år sidne. det er fortsatt ikke borte. burde jeg ta kontakt med legen og be om vanndrivende???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...