Gå til innhold

Tette melkeganger - hvordan forebygge?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i gang med andre runde med tette melkeganger på tre uker.

Brystet er varmt og rødt på den ene siden og ganske hardt. Har feber, muskelverk og generell sykdomsfølelse.

Sist varte det tre dager, og da masserte jeg området forsiktig og håndmelket meg i dusjen tre ganger daglig i tillegg til å legge frøkna til det vonde brystet så ofte som mulig.

Nå er det det andre brystet som er "sykt", og jeg prøver samme metode denne gangen.

Skjønner ikke hvorfor dette skjer... er det bare sånn at noen er ekstra utsatt?

Jeg fullammer og frøkna spiser godt av begge brystene. Passer på å holde dem varme og har gode ammeBH'er. Likevel skjer dette.

Noen som vet om man kan gjøre noe annet for å forebygge dette? Jeg er ikke interessert i 3-4 dager med høy feber og elendig form sånn annenhver uke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234330-tette-melkeganger-hvordan-forebygge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å amme i forskjellige stillinger. Kanskje babyen ikke får tømt brystene ordentlig? Blir de tømt ordentlig hvis du ammer ofte? Blir de ikke da bare halvtomme? Jeg har ikke voldsom erfaring på dette, hos meg gikk det fint uten noen problemer, men jeg ammer ennå så det kan fortsatt komme(krysser fingre for at det ikke gjør det da).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...