Gå til innhold

Har dere noen råd om hvordan jeg kan gjøre seponeringen minst mulig smertefull?

Anbefalte innlegg

Gjest trapper ned på Rivotril

Jeg skal trappe ned på Rivotril som jeg har gått på i to år nå. Går på en forholdsvis liten dose,0,5*2, men skal nå trappe ned. Har forsøkt tidligere, på egen hånd å slutte men klarte det ikke pga abstinensene.

jeg tenker å ta halvparten av den ene tabletten i første omgang og se hvordan det går.

har dere noen råd mot abstinenssymptomer?

Hva kan hjelpe?

Fortsetter under...

De kan jo deles i fire da så du får kutte ned sakte og 1/4 om gangen.

takk, det er det jeg skal forsøke på. Legen menta at jeg kunne dele den i to, og bare ta den halve, men er redd for hvordan jeg reagerer på det.

Annonse

Jeg ga deg jo samme rådet for en uke siden. Det med å redusere med en 4dels tablett om gangen.

spørsmålet mitt var om dere hadde noen tips til hvordan jeg skulle klare abstinenssymptomene, ikke hvordan jeg skulle trappe ned.

Onsdag1365380628

spørsmålet mitt var om dere hadde noen tips til hvordan jeg skulle klare abstinenssymptomene, ikke hvordan jeg skulle trappe ned.

Nå vet ikke jeg noe om nedtrapping, men ble litt nyskjerrig på hvilke abstinenssymptomer du forventer? Hadde et spørsmål om det her for en tid siden, men ingen svarte. Har selv sluttet med Rivotril for ca 3uker siden og tok mye større dose enn du. Sluttet over natta og det gikk fint første uka-men så ble jeg så "rar", kvalm, merkelig smak i munnen m.m og lurte derfor på om det kunne være en reaksjon på brå seponering. Men som sagt, ingen svarte så jeg vet fremdeles ikke. Kanskje du vet noe om det, siden du er redd abstinenser?

Nå vet ikke jeg noe om nedtrapping, men ble litt nyskjerrig på hvilke abstinenssymptomer du forventer? Hadde et spørsmål om det her for en tid siden, men ingen svarte. Har selv sluttet med Rivotril for ca 3uker siden og tok mye større dose enn du. Sluttet over natta og det gikk fint første uka-men så ble jeg så "rar", kvalm, merkelig smak i munnen m.m og lurte derfor på om det kunne være en reaksjon på brå seponering. Men som sagt, ingen svarte så jeg vet fremdeles ikke. Kanskje du vet noe om det, siden du er redd abstinenser?

hei:)

Jeg tenker mest på de psykiske bivirkningene, samt svimmelheten.. Har forsøkt å trappe ned før, mulig jeg trappet ned for mye, men jeg fikk plutselig veldig angst og måtte gå tilbake til vanlig dose igjen.

Nå kan jo også redselen for at man får slike symptomer også bli en selvoppfyllende profeti. Håper det går greit med seponeringen denne gangen. Ikke så greit når man bor alene. Lettere hvis man bor sammen med noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...