Gå til innhold

Til de som evt måtte være interesserte...

Anbefalte innlegg

Gjest Hei33

Er så sliten. Den minste kraftanstrengelse som jeg MÅ gjøre, gjør meg sint. Jeg orker ikke. Det er for mange krav. Alle forventer ting av meg. Jeg vil bare være for meg selv, være i fred. Helst reise vekk og bare være i fred. Slippe mas og krav og forventningspress på alt jeg må prestere.

Men jeg kan ikke. Har jo to små barn som trenger oppfølging og hjelp til det meste.

Hadde jeg ikke hatt dem, så hadde jeg vært hinsides for lenge siden...

Noen ganger tenker jeg at jeg burde ordne med fosterhjem til dem, sånn at jeg kan ta livet mitt og slippe alle disse kravene, alt dette orket, slitet. De er sikkert ikke tjent med meg likevel. Andre kan gjøre den jobben mye bedre enn meg. Føler meg så udugelig.

Vil bort! :-( Går det an å få en planlagt innleggelse på et eller annet sted (helst her jeg bor) hvor jeg bare kan HVILE UT??? Sove, sove, sove, slippe ansvar og press.

Fortsetter under...

Gjest Hei33

Kanskje et opphold på et såkalt opptreningssenter kunne være noe for deg? Men hvordan vil du løse behovet for barnevakt mens du evt. er borte?

Jeg kan be foreldrene mine og svigermor om hjelp. At de enten bor her på skift, eller at ungene bor hos dem på skift. (Litt hos farmor og litt hos mormor og morfar).

Annonse

Hva er forresten et opptreningssenter? Hva gjør man der? Hvem driver det?

Det finnes mange såkalte "opptreningssentre" rundt omkring i landet, de har ulike navn som f.eks. Jeløy kurbad, Skogli, Tonsåsen, Bakke osv osv. De ulike stedene har noe ulikt tilbud, men det vil typisk være muligheter for trening av ulikt slag samt fysioterapi. Noen steder har laget et eget tilbud for personer med psykiske vansker og tilbyr samtaler med psykiatrisk sykepleier og gruppesamtaler.

Det gis ikke omfattende behandlingstilbud de fleste steder, man må i hovedsak ta ansvar for seg selv, men har en timeplan for trening og behandling i tillegg til måltidene. Mange steder skreddersys tilbudet til den enkelte bruker, og er du sliten vil det å hvile også kunne ha høy prioritet.

Oppholdet betales av trygdekontoret, men det er en egenandel pr døgn som jeg ikke er sikker på hva ligger på i 2006 - men den har tidligere ligget på ca 150-200.

Det er fastlegen eller spesialist som søker opphold for deg, og dersom dette er aktuelt er det nyttig på forhånd å undersøke hva de ulike stedene i nærheten tilbyr.

Gjest Hei33

Det finnes mange såkalte "opptreningssentre" rundt omkring i landet, de har ulike navn som f.eks. Jeløy kurbad, Skogli, Tonsåsen, Bakke osv osv. De ulike stedene har noe ulikt tilbud, men det vil typisk være muligheter for trening av ulikt slag samt fysioterapi. Noen steder har laget et eget tilbud for personer med psykiske vansker og tilbyr samtaler med psykiatrisk sykepleier og gruppesamtaler.

Det gis ikke omfattende behandlingstilbud de fleste steder, man må i hovedsak ta ansvar for seg selv, men har en timeplan for trening og behandling i tillegg til måltidene. Mange steder skreddersys tilbudet til den enkelte bruker, og er du sliten vil det å hvile også kunne ha høy prioritet.

Oppholdet betales av trygdekontoret, men det er en egenandel pr døgn som jeg ikke er sikker på hva ligger på i 2006 - men den har tidligere ligget på ca 150-200.

Det er fastlegen eller spesialist som søker opphold for deg, og dersom dette er aktuelt er det nyttig på forhånd å undersøke hva de ulike stedene i nærheten tilbyr.

Tusen takk for god informasjon, frosken!

Gjest Hei33

Hvorfor ikke reise vekk neste helg? Nå har du noen dager å skaffe barnevakt på og varsle familien at du trenger en husmorsferie.

Hadde trengt å reise NÅ med en gang, men det er selvsagt ikke mulig. Jeg må nok innrette meg etter når det passer for barnevaktene. Det skal jo passe for besteforeldrene på begge sider, samtidig. Kanskje det ikke lar seg gjøre i det hele tatt. men jeg vil spørre dem.

Hadde trengt å reise NÅ med en gang, men det er selvsagt ikke mulig. Jeg må nok innrette meg etter når det passer for barnevaktene. Det skal jo passe for besteforeldrene på begge sider, samtidig. Kanskje det ikke lar seg gjøre i det hele tatt. men jeg vil spørre dem.

Om du spør i morgen så har du noe å se fram til, i stedenfor å drøye det fra dag til dag og vente på den store smellen. Ring i morgen, og reis torsdag el. fredag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...