Gå til innhold

Mørk rullegardin.....

Gjest Dra ned rullegardina......

Anbefalte innlegg

Gjest Dra ned rullegardina......

Må gå til innkjøp av en mørk rullegardin på barnerommet for å få de små håpefulle til å sovne litt enklere på disse lyse kveldene. De ligger jo våkne lenge før de sovner p.g.a. at det er så lyst!

Hva er vanlig, grei pris på en enkel og mørk rullegardin til barnerommet og hvor kjøper jeg dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234386-m%C3%B8rk-rullegardin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte rullegardin på jysk for litt siden, tror jeg betalte 2-300 kr. Den er hvit, men helt lystett. Du bør velge noe som er litt bredere enn vinduet, sånn at den dekker litt av listene også. Vi har nemlig glipe som slipper inn lys, så vi har for tiden et pledd som stenger for den glipa. ;)

På Jysk, Kid og andre interiørbutikker bør du få tak i rullegardin.

Annonse

Den trenger ikke å være mørk for å stenge ute lyset - det viktige er at den er helt lystett. Selv mørke rullegardiner slipper inn lys hvis de ikke er lystette.

Vi kjøpte på IKEA nylig. Den er lys beige, men helt lystett :-) Billig var den også... men husker jeg prisen? Nei :-p

Gjest togli

Lystette rullgardiner fåes kjøpt mange steder (Jysk, Skeidar, Ikea osv..). Prisen varierer nok fra 300-500 kr tror jeg.

Et lite tips: Selv synes jeg hvite rullgardiner er pent hvis rommets vegger er helt lyse. Siden hvite rullgardiner kan virke litt kjedelig, kan du pynte på dem ved å male mønster på.

Den ene datteren min har helt lyse vegger og hvite rullgardiner på rommet (helt lystette). Hun har rødt tilbehør på rommet (sengesett, puter, bilderammer etc.). Jeg klippet ut hjertesjablonger og la dem på rullgardinen før vi hengte dem opp. Inni hjertet malte jeg rødt med vanlig vannbasert maling. Kjempestilig!

Gjest Dra ned rullegardina.....

Den trenger ikke å være mørk for å stenge ute lyset - det viktige er at den er helt lystett. Selv mørke rullegardiner slipper inn lys hvis de ikke er lystette.

Vi kjøpte på IKEA nylig. Den er lys beige, men helt lystett :-) Billig var den også... men husker jeg prisen? Nei :-p

Vet du om de har forskjellige mål på de som de har på Ikea?

Gjest trultemor26

Lystette rullgardiner fåes kjøpt mange steder (Jysk, Skeidar, Ikea osv..). Prisen varierer nok fra 300-500 kr tror jeg.

Et lite tips: Selv synes jeg hvite rullgardiner er pent hvis rommets vegger er helt lyse. Siden hvite rullgardiner kan virke litt kjedelig, kan du pynte på dem ved å male mønster på.

Den ene datteren min har helt lyse vegger og hvite rullgardiner på rommet (helt lystette). Hun har rødt tilbehør på rommet (sengesett, puter, bilderammer etc.). Jeg klippet ut hjertesjablonger og la dem på rullgardinen før vi hengte dem opp. Inni hjertet malte jeg rødt med vanlig vannbasert maling. Kjempestilig!

Jeg har gardiner uttapå rullegardina. Rommet har 2 rosa vegger, 2 hvite vegger. Vinduveggen er hvit, har hvit rullegardin og rosa gardiner med ku og gris og sånn på over. Kjempefint synes jeg! Og sengesett som matcher! :) Skal det være så skal det være! Hehe.

Men det var jo en smart ting å male på rullegardina da!

Gjest togli

Jeg har gardiner uttapå rullegardina. Rommet har 2 rosa vegger, 2 hvite vegger. Vinduveggen er hvit, har hvit rullegardin og rosa gardiner med ku og gris og sånn på over. Kjempefint synes jeg! Og sengesett som matcher! :) Skal det være så skal det være! Hehe.

Men det var jo en smart ting å male på rullegardina da!

Det høres flott ut :-)

Nå har jeg en seksåring som går for minimalistisk stil (som hun kaller det..) for tiden, så da ble det vekk med gardinene ;-)

Gjest Dra ned rullegardina....

Jeg kjøpte rullegardin på jysk for litt siden, tror jeg betalte 2-300 kr. Den er hvit, men helt lystett. Du bør velge noe som er litt bredere enn vinduet, sånn at den dekker litt av listene også. Vi har nemlig glipe som slipper inn lys, så vi har for tiden et pledd som stenger for den glipa. ;)

På Jysk, Kid og andre interiørbutikker bør du få tak i rullegardin.

Ang. det med glippe... Vil en rullegardin gjøre at det blir tettere luft på rommet, altså at det ikke hjelper så mye at man har vinduet åpent lenger?

Annonse

Gjest Elextra

Jeg har fått sydd fôrede gardiner til vårt soverom, da fôret med et lystett stoff. Tidligere hadde jeg rullgardiner, men har mer sans for de fôrede gardinene.

Om jeg hadde rullgardin hos barna, frykter jeg at de ville "leke dem i stykker".

Har vurdert også å skaffe fôrede gardiner til barna mine, men har heller villet venne dem til å sove selv om det er lyst. De har bare vanlige gardiner, og får morgensolen inn.

Gjest Calóni

Æsj også. Skal man gidde å kjøpe rullegardin da da, for denne korte sommertida. Det blir fort nok mørkt om kvelden igjen, tenker jeg.

Det kan jo være greit å ha, da. Jeg hadde det da jeg var liten, iallfall. Hender jeg har savnet det etter at jeg kvittet meg med den i begynnelsen av tenårene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...