Gå til innhold

Mørk rullegardin.....

Gjest Dra ned rullegardina......

Anbefalte innlegg

Gjest Dra ned rullegardina....

Det kan jo være greit å ha, da. Jeg hadde det da jeg var liten, iallfall. Hender jeg har savnet det etter at jeg kvittet meg med den i begynnelsen av tenårene.

Ja, for det er jo egentlig bare å la være å dra den ned de gangene man evt. synes det blir for tett.

Fortsetter under...

Gjest rullgardinen ble erstattet med persienne

Vi hadde lystett rullgardin på rommet, den ble festet på karmen over vinduet, på det varmeste på sommeren var det greit å sette vinduet helt opp, dermed ble det litt problematisk, rullgardinen ble erstattet med en svart persienne som er skrudd fast på selve vindusrammen, når vinduet må være helt oppe lufter jeg veldig godt med vinduet helt oppe før de legger seg, har vanlig åpning når de legger seg, for så å sette det helt opp igjen når vi legger oss på kvelden, da sover barna så godt at de ikke merker at vi styrer med vinduet :)

Vi hadde lystett rullgardin på rommet, den ble festet på karmen over vinduet, på det varmeste på sommeren var det greit å sette vinduet helt opp, dermed ble det litt problematisk, rullgardinen ble erstattet med en svart persienne som er skrudd fast på selve vindusrammen, når vinduet må være helt oppe lufter jeg veldig godt med vinduet helt oppe før de legger seg, har vanlig åpning når de legger seg, for så å sette det helt opp igjen når vi legger oss på kvelden, da sover barna så godt at de ikke merker at vi styrer med vinduet :)

Fikk ikke helt med meg hvorfor det ble problematisk med rullegardin med vinduet helt oppe? Er det mer problematisk med rullegardin enn med persienner da da?

*tett i pappen*

Fikk ikke helt med meg hvorfor det ble problematisk med rullegardin med vinduet helt oppe? Er det mer problematisk med rullegardin enn med persienner da da?

*tett i pappen*

:) vanskelig for å ordlegge meg ikveld.

Rullgardinen ble festet på vinduskarmen (som er rundt vinduet), persiennen festet vi på rammen på selve ruten/vinduet.

Skjønte du det nå ?

:) vanskelig for å ordlegge meg ikveld.

Rullgardinen ble festet på vinduskarmen (som er rundt vinduet), persiennen festet vi på rammen på selve ruten/vinduet.

Skjønte du det nå ?

Hm, nei, ikke hvorfor det ble problematisk med rullegardin og vinduet helt oppe.... og ikke med persienner.

Vet ikke om du gidder prøve å forklare mer, jeg?

Annonse

Hm, nei, ikke hvorfor det ble problematisk med rullegardin og vinduet helt oppe.... og ikke med persienner.

Vet ikke om du gidder prøve å forklare mer, jeg?

En vesentlig sak her er vel at vinduene våre går innover ....

Persienna er festet på selve vinduet, altså "blir med" selve vinduet når jeg åpner det.

Rullgardina var festet på karmen, slik at når vi hadde nede rullgardinen og skulle ha vinduet helt oppe, så måtte vi legge rullgardina over vinduet på en måte.

En vesentlig sak her er vel at vinduene våre går innover ....

Persienna er festet på selve vinduet, altså "blir med" selve vinduet når jeg åpner det.

Rullgardina var festet på karmen, slik at når vi hadde nede rullgardinen og skulle ha vinduet helt oppe, så måtte vi legge rullgardina over vinduet på en måte.

Ahaaaa! I see! Satt og tenkte meget hardt på dette i går kveld, og fant ut at det måtte ha noe med dette å gjøre ja!

Ok, skjønte det! Takk for iherdig forklaring til meg!

*dum som en stut*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...