Gå til innhold

Ned i lønn, hvilende nattevakt...?

Anbefalte innlegg

Gjest nå lurer jeg...
Skrevet

Jeg begynte som nattevakt, hvilende i mai måned. Nå ser jeg på lønnslippen min at jeg får utbetalt ca. 2000 kr mindre pr måned!! Det synes jeg er sinnsykt mye....

Før jobbet jeg 100% vanlig turnus. Jeg er i lønnstrinn 41 i staten.

Dere som har peiling, kan dette stemme??

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvilende nattevakter får nok mindre betalt enn vanlige nattevakter og folk i normal turnus, så du skal ikke se bort ifra at det kan stemme.

...den evige natteravn...
Skrevet

Det er riktig som ShitDiddelyDo skriver og jeg synes det er merkelig at avviket ikke er større. Hvilende vakt betales med 1/3 av vanlig timelønn eller sagt på en annen måte. For hver time du er på jobb får du betalt for 20 min.

Gjest sommersol1
Skrevet

Hvilkende nattevakt gir mindre lønn.

Skrevet

Vet ikke hva du hadde før, men det høres ikke så urimelig ut. For timene med hvilende nattevakt får du kun 1/3 i lønn om du ikke må opp og jobbe da. Da er det om å gjøre å skrive timelisten riktig.

mvh

Skrevet

Det er riktig som ShitDiddelyDo skriver og jeg synes det er merkelig at avviket ikke er større. Hvilende vakt betales med 1/3 av vanlig timelønn eller sagt på en annen måte. For hver time du er på jobb får du betalt for 20 min.

"For hver time du er på jobb får du betalt for 20 min. "

Det riktige er at en får betalt 1/3-timelønn for hver _hvilende_ time en er på jobb. De timene en er våken, får en selvsagt vanlig timelønn. Noe annet skulle bare mangle.

Annonse

...den evige natteravn...
Skrevet

"For hver time du er på jobb får du betalt for 20 min. "

Det riktige er at en får betalt 1/3-timelønn for hver _hvilende_ time en er på jobb. De timene en er våken, får en selvsagt vanlig timelønn. Noe annet skulle bare mangle.

Uttrykte meg nok litt klønete. Riktig som du skriver.

Skrevet

Uttrykte meg nok litt klønete. Riktig som du skriver.

c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...