Gjest nå lurer jeg... Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Jeg begynte som nattevakt, hvilende i mai måned. Nå ser jeg på lønnslippen min at jeg får utbetalt ca. 2000 kr mindre pr måned!! Det synes jeg er sinnsykt mye.... Før jobbet jeg 100% vanlig turnus. Jeg er i lønnstrinn 41 i staten. Dere som har peiling, kan dette stemme?? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Hvilende nattevakter får nok mindre betalt enn vanlige nattevakter og folk i normal turnus, så du skal ikke se bort ifra at det kan stemme. 0 Siter
...den evige natteravn... Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Det er riktig som ShitDiddelyDo skriver og jeg synes det er merkelig at avviket ikke er større. Hvilende vakt betales med 1/3 av vanlig timelønn eller sagt på en annen måte. For hver time du er på jobb får du betalt for 20 min. 0 Siter
Gjest sommersol1 Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Hvilkende nattevakt gir mindre lønn. 0 Siter
PieLill Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Vet ikke hva du hadde før, men det høres ikke så urimelig ut. For timene med hvilende nattevakt får du kun 1/3 i lønn om du ikke må opp og jobbe da. Da er det om å gjøre å skrive timelisten riktig. mvh 0 Siter
cecily Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Det er riktig som ShitDiddelyDo skriver og jeg synes det er merkelig at avviket ikke er større. Hvilende vakt betales med 1/3 av vanlig timelønn eller sagt på en annen måte. For hver time du er på jobb får du betalt for 20 min. "For hver time du er på jobb får du betalt for 20 min. " Det riktige er at en får betalt 1/3-timelønn for hver _hvilende_ time en er på jobb. De timene en er våken, får en selvsagt vanlig timelønn. Noe annet skulle bare mangle. 0 Siter
...den evige natteravn... Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 "For hver time du er på jobb får du betalt for 20 min. " Det riktige er at en får betalt 1/3-timelønn for hver _hvilende_ time en er på jobb. De timene en er våken, får en selvsagt vanlig timelønn. Noe annet skulle bare mangle. Uttrykte meg nok litt klønete. Riktig som du skriver. 0 Siter
cecily Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Uttrykte meg nok litt klønete. Riktig som du skriver. c",) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.