Lillemus Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Storebror på 7 1/2 år synes det er stas å være sterk og lukke og åpne porten i barnehagen til lillesøster. De har nemlig fått noen nye portlåser, de er visstnok sikkerhetsklarerte slik at ungene ikke skal kunne komme seg ut. Greit nok, men de er fjærbelastet med en fjær som er så stram at det er såvidt jeg får portene opp og igjen! Den ene porten får jeg faktisk ikke lukket fra innsiden... (man står lengre ned på innsiden enn på utsiden og jeg er ikke så lang derfor blir det for tungt for meg å løfte opp "pinnen") I forrige uke skulle poden som vanlig lukke porten da han og pappa hadde hentet søstra og klarte å få fingeren under "tappen" som holder porten lukket. Resultatet er en finger som er blåsvart på tuppen, neglen er knust og ennå, 5 dager etter, er fingeren øm om han kommer borti den mer enn bare forsiktig. Han bøyer den helt fint, den er ikke varm eller hoven så vi lar den bare være til den ikke gjør vondt lengre og vi kan se nærmere på den da. Inntil da er den godt plastret. Jeg vet ikke om pappan har varslet barnehagen om det som har skjedd, jeg har selv klemt meg i de låsene, men uten et så voldsomt utfall heldigvis. Hva ville dere gjort? Låsene er _farlige_ etter vår mening, ikke noe problem å knuse en finger i dem i tillegg til at det kreves mye muskelstyrke for å få dem opp og igjen. Jeg er veldig glad Snuppa har bare 4 uker igjen i barnehagen med tanke på de portene! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Godt det gikk bra! Vi var og lekte i en barnehage forrige helg - og der var det noen grusomme porter, kanskje slik dere har. Fjæra var så stram at det var bare såvidt jeg klarte å løfte den pinnen opp. Kan tenke meg at det er litt av ei rottefelle å få en liten barnefinger inni der ja! Grøss! 0 Siter
org Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Uff, stakkars gutt. Jeg hadden nok sagt fra, så kunne de ha utbedret feilen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Godt det gikk bra! Vi var og lekte i en barnehage forrige helg - og der var det noen grusomme porter, kanskje slik dere har. Fjæra var så stram at det var bare såvidt jeg klarte å løfte den pinnen opp. Kan tenke meg at det er litt av ei rottefelle å få en liten barnefinger inni der ja! Grøss! Helt sikkert samme typen lås. Helt jævlige er de. Jeg har klaget litt over dem til personalet, men de tar meg ikke alvorlig og sier bare at det er styrketrening. Må ta en prat med styrer tror jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Uff, stakkars gutt. Jeg hadden nok sagt fra, så kunne de ha utbedret feilen. Problemet er at det ikke er noen feil på de låsene - de er rett og slett så jævlige! 0 Siter
org Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Problemet er at det ikke er noen feil på de låsene - de er rett og slett så jævlige! Hm. Merkelig - kan ikke du klemme fast ped. lederen, så skal du se at låsene blir skifta temmelig kvikt! 0 Siter
Gjest surreal Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Problemet er at det ikke er noen feil på de låsene - de er rett og slett så jævlige! Er det sånn type med svart stor kule på toppen? Så har vi det i barnehagen vår også.. huff, har ikke tenkt på klem-faren. Det burde jeg selvsagt. Barna leker ikke noe særlig ved porten, da det er en lang murtrapp rett ned fra den inne i barnehagen. Godt å høre at det gikk "bra" etter forholdene. De små barnefingrene er har ikke mye å gå på om de kommer i klem!! *grøss* 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Er det sånn type med svart stor kule på toppen? Så har vi det i barnehagen vår også.. huff, har ikke tenkt på klem-faren. Det burde jeg selvsagt. Barna leker ikke noe særlig ved porten, da det er en lang murtrapp rett ned fra den inne i barnehagen. Godt å høre at det gikk "bra" etter forholdene. De små barnefingrene er har ikke mye å gå på om de kommer i klem!! *grøss* Jepp, stor, svart kule på toppen og man må nesten ha en mnds trening med vekter for å klare å åpne/lukke den. Det bare _må_ være en mann som har konstruert denne låsen! 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Hm. Merkelig - kan ikke du klemme fast ped. lederen, så skal du se at låsene blir skifta temmelig kvikt! Har sendt mail til barnas far og spurt om han har snakket med bhg om det som skjedde. Hvis ikke skal jeg sørge for at det blir gjort i alle fall! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Jepp, stor, svart kule på toppen og man må nesten ha en mnds trening med vekter for å klare å åpne/lukke den. Det bare _må_ være en mann som har konstruert denne låsen! Det var en sånn jeg mente, ja! Helt klart en mann uten barn selv som har konstruert den! Ellers synes jeg forslaget fra org (tror jeg det var) om å klemme fast styreren, var bra :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Det var en sånn jeg mente, ja! Helt klart en mann uten barn selv som har konstruert den! Ellers synes jeg forslaget fra org (tror jeg det var) om å klemme fast styreren, var bra :-) Men styreren er en skjønn og fantastisk dame som jeg slett ikke har lyst til å klemme fast! ;o) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Men styreren er en skjønn og fantastisk dame som jeg slett ikke har lyst til å klemme fast! ;o) OK da... Finn noe annet du kan klemme i den felle mens hun ser på da? Ei dokke? eller en sko? Uansett - du må ta det opp med styrer eller avdelingsleder synes jeg. Takke meg til den eldgamle porten i vår barnehage! 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 OK da... Finn noe annet du kan klemme i den felle mens hun ser på da? Ei dokke? eller en sko? Uansett - du må ta det opp med styrer eller avdelingsleder synes jeg. Takke meg til den eldgamle porten i vår barnehage! Det er tatt opp med styrer. De har hatt problemer med unger som har prøvd å stikke av, derfor ble de gamle portlåsene byttet ut med disse som jeg anser for farlige. 0 Siter
Gemini Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Aller først, stakkars gutt, det må jo ha gjort sinnssykt vondt! Jeg skjønner at porten er farlig konstruert i alle tilfelle, siden også mor har vansker med å operere den. Tenk da fx om et av barna skulle ha en forelder med revmatisme, muskelsvakhet eller annen funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig, for ikke å si umulig å operere porten... Men, når det er sagt, hvorfor lar dere et barn operere en lås/port, som er konstruert spesielt slik at den skal hindre barn i å kunne åpne porten? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Vi har den typen lås i barnehagen her også, og jeg er enig i at den er i tyngste laget ja. Særlig når man er litt lav og ikke får ordentlig tak liksom. De burde jo satt på et deksel eller noe utenpå sånn at fingre ikke kunne komme i klem under den låsetappen. (men jeg er også litt enig i at kanskje guttungen ikke skulle få lov å leike "sterk mann" når porten er laget sånn for at ungene ikke skal greie å åpne den?) 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Aller først, stakkars gutt, det må jo ha gjort sinnssykt vondt! Jeg skjønner at porten er farlig konstruert i alle tilfelle, siden også mor har vansker med å operere den. Tenk da fx om et av barna skulle ha en forelder med revmatisme, muskelsvakhet eller annen funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig, for ikke å si umulig å operere porten... Men, når det er sagt, hvorfor lar dere et barn operere en lås/port, som er konstruert spesielt slik at den skal hindre barn i å kunne åpne porten? Han er 2 år eldre enn de største barnehagebarna og har ikke hatt noen problemer med å lukke porten den mnd den har vært der. Men fra nå av får han ikke lov nei! 0 Siter
tonie Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Oi, stakkars gutten! Håper han blir helt bra igjen. Klart du må si fra. Den høres jo direkte farlig ut, og det kan fort skje flere slike ulykker. Ta bilde av skaden (hvis gutten har vondt og ikke vil vise fram fingeren sin selv), og vis det til styreren. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Oi, stakkars gutten! Håper han blir helt bra igjen. Klart du må si fra. Den høres jo direkte farlig ut, og det kan fort skje flere slike ulykker. Ta bilde av skaden (hvis gutten har vondt og ikke vil vise fram fingeren sin selv), og vis det til styreren. Han elsker å vise den frem og får alle til å grøsse! ) 0 Siter
PieLill Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Aller først, stakkars gutt, det må jo ha gjort sinnssykt vondt! Jeg skjønner at porten er farlig konstruert i alle tilfelle, siden også mor har vansker med å operere den. Tenk da fx om et av barna skulle ha en forelder med revmatisme, muskelsvakhet eller annen funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig, for ikke å si umulig å operere porten... Men, når det er sagt, hvorfor lar dere et barn operere en lås/port, som er konstruert spesielt slik at den skal hindre barn i å kunne åpne porten? Mange barnesikringer fungerer primært som IQ-sperrer for foreldrene. ;-) mvh 0 Siter
Gjest surreal Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Han er 2 år eldre enn de største barnehagebarna og har ikke hatt noen problemer med å lukke porten den mnd den har vært der. Men fra nå av får han ikke lov nei! Tviler på at han har så veldig lyst heller... hehe... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.