Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg gikk inn til timen i dag, fast bestemt på å stå på mitt og forklare henne hva jeg tenker og mener. Det gjør jeg også. Men når jeg tre kvater senere går blid og fornøyd ut derfra har jeg plutselig gått med på å ØKE medisinene! Hvordan gjør hun det? Har hun hypnotisert meg underveis? Himmel, jeg gir opp! Damen er bare skummel :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234480-hvordan-gj%C3%B8r-hun-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bettsyy

psykiateren min er likedan. Går dit en sjelden gang fordi jeg bruker medisin (bipolar lidelse), med en eller annen plan. Så sier "lamictal lukter helt jævlig dritt"

så sier han

"men du skal jo ikke sniffe dem heller da."

Og jeg propper dem i meg igjen, godt humør.

Bare et eks. Sier ting som bare snur tankene over til det positive angående det en skal...

Han er flink.

Annonse

Gjest Lysglimt

Joda, men jeg føler meg jo lurt. Det var jo ikke slik det skulle gå... Nå må jeg jo holde meg til avtalen :-( Men hun mener det jo bare godt.

Fint hun mener godt,men ikke bra at du føler deg lurt.

Husk at det er du som bestemmer!!!

Forstår deg godt....

Fint hun mener godt,men ikke bra at du føler deg lurt.

Husk at det er du som bestemmer!!!

Forstår deg godt....

Ble jo snakket trill rundt. Men jeg måtte jo innse alvoret slik hun la det fram. Jeg risikerer MYE ved å gå ned i dose. Det er deilig å være seg selv, men ikke for enhver pris. Kanskje vi kan finne en mellomting som fungerer. Hun var iallefall ikke avvisende til mine tanker og ideer, men hun var selvsagt ikke enig. Det er greit; bare hun forstår.

Gjest Lysglimt

Ble jo snakket trill rundt. Men jeg måtte jo innse alvoret slik hun la det fram. Jeg risikerer MYE ved å gå ned i dose. Det er deilig å være seg selv, men ikke for enhver pris. Kanskje vi kan finne en mellomting som fungerer. Hun var iallefall ikke avvisende til mine tanker og ideer, men hun var selvsagt ikke enig. Det er greit; bare hun forstår.

Bra du føler deg forstått..

Har blitt snakket trill rundt jeg også,ble enda mere forvirra av det,men min behandler var sint da,derfor ble det min eks.psykolog.

Så ble de kvitt det problemet,vet veldig godt at de såg på meg som det,siden jeg ikke holdt avtalen.

Men de vet ikke alt.

Håper du har det godt iallefall,og at du finner en mellomting,det er ditt liv.

Oppmuntrer ikke til å kutte ut piller,bare så det er sakt.

Har forstått at det kanskje er nødvendig for noen.

Håper det kommer andre løsninger i fremtiden :)

Gjest Lysglimt

Så du føler at du ikke er deg selv,men har du et godt liv nå da føler du,er det abilify du tar?

Klarer du å gjøre ting lettere nå enn før?

Så du føler at du ikke er deg selv,men har du et godt liv nå da føler du,er det abilify du tar?

Klarer du å gjøre ting lettere nå enn før?

Jeg tar Abilify 15 mg og er mer fornøyd med det enn noe annet jeg har tatt. Og jeg har tatt det meste. Det som irriterer meg mest, er at jeg må ta Seroquel 200 mg ved siden av etter avtale meg legen :-( Nei, jeg føler at en del av meg mangler. Den religiøse og åndelige delen av meg kveles av medisineringen. Jeg kan dog fungere i arbeid og sosialt og "drukner" ikke i mitt eget kaos.

Gjest Lysglimt

Jeg tar Abilify 15 mg og er mer fornøyd med det enn noe annet jeg har tatt. Og jeg har tatt det meste. Det som irriterer meg mest, er at jeg må ta Seroquel 200 mg ved siden av etter avtale meg legen :-( Nei, jeg føler at en del av meg mangler. Den religiøse og åndelige delen av meg kveles av medisineringen. Jeg kan dog fungere i arbeid og sosialt og "drukner" ikke i mitt eget kaos.

Men kan jo hende du klarer deg meg kun abilify?

Det jeg lurer på egentlig er vel om du vil anbefale andre å ta slike medikamenter,for å "stenge ute ting".

Lurer veldig,siden du har prøvd begge deler,vært på "begge sidene"...du sier du har mistet noe,men at du fungerer greit nå.

Hvis du kunne valgt om igjen,ville du ha vært uten medikamenter da?

Trenger anbefaling fra noen med erfaring,hva mener du er det beste?

Annonse

Men kan jo hende du klarer deg meg kun abilify?

Det jeg lurer på egentlig er vel om du vil anbefale andre å ta slike medikamenter,for å "stenge ute ting".

Lurer veldig,siden du har prøvd begge deler,vært på "begge sidene"...du sier du har mistet noe,men at du fungerer greit nå.

Hvis du kunne valgt om igjen,ville du ha vært uten medikamenter da?

Trenger anbefaling fra noen med erfaring,hva mener du er det beste?

Oi! Det var sannelig et vanskelig spørsmål. Jeg skjønner hva du tenker; men jeg må grunne litt på det før jeg svarer.

Gjest Lysglimt

Oi! Det var sannelig et vanskelig spørsmål. Jeg skjønner hva du tenker; men jeg må grunne litt på det før jeg svarer.

Ok takk for det.

Har bare lyst å vite hva du tenker om det,hva som er best.

Jeg har et svært "aktivt" åndelig liv,for å si det sånn.

Hvis ikke du vil svare forstår jeg det,men det hadde vært fint.

Ok takk for det.

Har bare lyst å vite hva du tenker om det,hva som er best.

Jeg har et svært "aktivt" åndelig liv,for å si det sånn.

Hvis ikke du vil svare forstår jeg det,men det hadde vært fint.

Jeg prøver å skrive et fornuftig svar til deg, men jeg klarer ikke. Det blir altfor omfattende. Men i all hovedsak tror jeg at jeg støtter NHD i at det viktigste er hvorvidt man plages av det man opplever og om det går utover jobb og det sosiale. Vet det sikkert ikke er det svaret du ønsker deg, men jeg tror det er det mest korrekte. Ved psykose er jo funksjonsevnen redusert; det trenger den ikke være selv om man har opplevelser med åndeverdenen.

Gjest Lysglimt

Jeg prøver å skrive et fornuftig svar til deg, men jeg klarer ikke. Det blir altfor omfattende. Men i all hovedsak tror jeg at jeg støtter NHD i at det viktigste er hvorvidt man plages av det man opplever og om det går utover jobb og det sosiale. Vet det sikkert ikke er det svaret du ønsker deg, men jeg tror det er det mest korrekte. Ved psykose er jo funksjonsevnen redusert; det trenger den ikke være selv om man har opplevelser med åndeverdenen.

Ok,tusen takk for svar iallefall...:)

Veldig greit å høre hva "de som har vært der selv" mener.

Men tenker på det du føler du har mistet,det virker tomt og vondt,men kan hende det er feil å tro det.

Siden vi er på jorden,skal vi vel delta i livet...altså fungere,men som du sa..en mellomting...det hørtes bra ut.

En balansegang,ja ja,godt du har funnet ut av hva som er rett for deg :)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har som alle andre mist to deler: En fornuftig og en følelsesmessig. Ikke alltid vil de det samme.

Jeg ser av dine site innlegg at siden forrige time har emosjonene fått giret seg opp og herjet fritt uten motforestillinger.

Det hun gjør er å bringe den fornuftige delen av deg på banen igjen :-)

Gjest a survivor

Du har som alle andre mist to deler: En fornuftig og en følelsesmessig. Ikke alltid vil de det samme.

Jeg ser av dine site innlegg at siden forrige time har emosjonene fått giret seg opp og herjet fritt uten motforestillinger.

Det hun gjør er å bringe den fornuftige delen av deg på banen igjen :-)

Hvorfor ser man ikke at følelsene ofte kan være fornuftige?

Hva er livet? Er det de rasjonelle tankene? Eller er det i større grad følelsene?

Hva er det som gjør at vi føler at vi lever?

Er ikke det følelsene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...