nitni Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Jentene har kroppen full av vannkopper -tellte 144 på storesøsters rygg... Noen er det gått hull på andre er bare røde veskefyllte prikker. De har endel i hodet også som klør veldig. Hva gjør man med hårvask da? Det vil vel svi om man begynner å vaske håret? Skal man bare la være til det verste har gitt seg? Hva med dusj og bad? Andre tips ang vannkopper? Vi sprayer med Aderma (nytt produkt som har samme virkning som hvitvask), smører xylocain /eurax, og aselli på de med skorper. 0 Siter
alwaysme Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Mine ble dusjet flere ganger i døgnet da dette lindret kløen. Særlig om natta da de ble klamme og varme. Vi brukte ikke såpe hver gang de dusjet. Ang sviing osv har jeg inntrykket av at det kun lindret og ikke ble vondt/svidde. God bedring i heimen :-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Ha Kaliumpermanganat i badevannet. Det fås på apoteket, og lindrer kløe, samtidig som det har en desinfiserende effekt på vannkoppene som gjør at de tørker raskere. Men vær obs; det FARGER! Dersom du har en gammel balje, bruk det - jeg er usikker på hvor bra et hvitt badekar ser ut etterpå. Fordelen er at huden også blir farget, så de ser litt solbrune ut Fargen forsvinner fra huden i løpet av noen dager, men hvordan det er med håret vet jeg ikke. Klær får du ikke vasket det av - så skyll godt før du tørker. Billa synes det var moro å bade i lilla vann, og den gamle lyseblå baljen bærer ikke preg av badet. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Har ingen råd angående dusjing. Huff, det e slitsomt mens det står på. Huske mi jente fikk vannkopp inni rompa. Æ prøvde å hjelpe ho med å klø med en q-tips. Stakkars lita 0 Siter
org Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Vi skylte bare med litt lunkent/ småkaldt vann. Ikke hårvask, ikke børsting. Det står på bare ei ukes tid. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.