Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene har kroppen full av vannkopper -tellte 144 på storesøsters rygg...

Noen er det gått hull på andre er bare røde veskefyllte prikker. De har endel i hodet også som klør veldig.

Hva gjør man med hårvask da? Det vil vel svi om man begynner å vaske håret? Skal man bare la være til det verste har gitt seg?

Hva med dusj og bad?

Andre tips ang vannkopper?

Vi sprayer med Aderma (nytt produkt som har samme virkning som hvitvask), smører xylocain /eurax, og aselli på de med skorper.

Skrevet

Mine ble dusjet flere ganger i døgnet da dette lindret kløen.

Særlig om natta da de ble klamme og varme.

Vi brukte ikke såpe hver gang de dusjet. Ang sviing osv har jeg inntrykket av at det kun lindret og ikke ble vondt/svidde.

God bedring i heimen :-)

Gjest Persille
Skrevet

Ha Kaliumpermanganat i badevannet. Det fås på apoteket, og lindrer kløe, samtidig som det har en desinfiserende effekt på vannkoppene som gjør at de tørker raskere.

Men vær obs; det FARGER! Dersom du har en gammel balje, bruk det - jeg er usikker på hvor bra et hvitt badekar ser ut etterpå. Fordelen er at huden også blir farget, så de ser litt solbrune ut :)

Fargen forsvinner fra huden i løpet av noen dager, men hvordan det er med håret vet jeg ikke. Klær får du ikke vasket det av - så skyll godt før du tørker.

Billa synes det var moro å bade i lilla vann, og den gamle lyseblå baljen bærer ikke preg av badet.

Gjest dina2
Skrevet

Har ingen råd angående dusjing.

Huff, det e slitsomt mens det står på. Huske mi jente fikk vannkopp inni rompa. Æ prøvde å hjelpe ho med å klø med en q-tips. Stakkars lita

Skrevet

Vi skylte bare med litt lunkent/ småkaldt vann. Ikke hårvask, ikke børsting.

Det står på bare ei ukes tid.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...