Gjest mbo Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Synes det er så rart at hømør og form skifter så fort hos meg, i går følte jeg nesten en lykkefølelse og at var positivt og lett. I dag føler jeg meg trist igjen og tårene ligger på lur. Er vel ikke vanlig at både psyken og humøret skifter fra dag til dag ja av og til fra time til time. Hva kan det være som gjør dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234499-skifte-i-hum%C3%B8r-og-form/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg vet ikke, men føler jeg har det litt slik selv for tiden. Mørket lurer hele tiden, og jeg strever for å holde hodet over vann. Noen dager er ikke så verst, til og med ganske ok for noen timer, men så faller jeg til bunns enkelte dager. Kanskje det er depresjonens vesen hos meg akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234499-skifte-i-hum%C3%B8r-og-form/#findComment-1793272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erikz Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg vet ikke, men føler jeg har det litt slik selv for tiden. Mørket lurer hele tiden, og jeg strever for å holde hodet over vann. Noen dager er ikke så verst, til og med ganske ok for noen timer, men så faller jeg til bunns enkelte dager. Kanskje det er depresjonens vesen hos meg akkurat nå. Hei Bugge-jenta Slik er det egentlig med meg også. Har byttet fra cipramil til cipralex i dag. Er spent på hvor lang tid det tar før jeg evt. merker noe. Tok 4 uker før cipramilen fikk noen effekt for meg på oppstart. De depressive tankene kommer og går, men det er angsten som gjør at den eksisterer. Jeg er i utgangspunktet ikke en deprimert person. Elsker livet. Håper dine dager går greit. Må si jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du har det. Skulle ønske jeg var så heldig og var din venn. Du er en fantastisk ressurs. Noe som desverre også kan føre til at du ikke tar nok hensyn til deg selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234499-skifte-i-hum%C3%B8r-og-form/#findComment-1793293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei Bugge-jenta Slik er det egentlig med meg også. Har byttet fra cipramil til cipralex i dag. Er spent på hvor lang tid det tar før jeg evt. merker noe. Tok 4 uker før cipramilen fikk noen effekt for meg på oppstart. De depressive tankene kommer og går, men det er angsten som gjør at den eksisterer. Jeg er i utgangspunktet ikke en deprimert person. Elsker livet. Håper dine dager går greit. Må si jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du har det. Skulle ønske jeg var så heldig og var din venn. Du er en fantastisk ressurs. Noe som desverre også kan føre til at du ikke tar nok hensyn til deg selv? Hei! Akkurat nå er jeg inne i en tøff periode, og jeg er veldig deprimert enkelte dager. Det meste av energien min går til å prøve å være en god mor, men om jeg får det til vet jeg ikke. Det er mange vanskelige avveininger å ta. Jeg tror kanskje, uten at jeg vet noe om det sikkert, at man kanskje kan få det litt turbulent et par uker når man skifter medisin slik du har gjort. I hvertfall at noen kan få det. Selv om det er den rette medisinen. Selv om det kanskje også skulle vise seg at dette ikke er rett medisin, mener jeg at det var det naturlige å prøve ut på dette tidspunktet likevel. Jeg tror jeg ville prøvd å ikke tenke for mye på medisiner den neste måneden, og heller ta en litt samlet evaluering, så sant du ikke blir helt spesielt plaget av en spesiell bivirkning. Nå tar du vel 20 mg cipralex, og i lang tid gikk du på en lav dose på cipramil. Slik sett er det ikke helt utenkelig at du om du får en følelse av å være litt overmedisinert på 20 mg etter noen uker, med tid og stunder kan prøve 15 mg cipralex. Kanskje det er nok, og bedre. Men nå må du prøve 20 mg, siden det er det som best tilsvarer 60 mg cipramil. Men husk i mente at doseprøving også er med å avgjøre om det er rett medisin. men alt til sin tid. Håper dette går bra for deg. Og litt øket angst kan være forbigående, hvis du skulle oppleve det. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234499-skifte-i-hum%C3%B8r-og-form/#findComment-1793318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erikz Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei! Akkurat nå er jeg inne i en tøff periode, og jeg er veldig deprimert enkelte dager. Det meste av energien min går til å prøve å være en god mor, men om jeg får det til vet jeg ikke. Det er mange vanskelige avveininger å ta. Jeg tror kanskje, uten at jeg vet noe om det sikkert, at man kanskje kan få det litt turbulent et par uker når man skifter medisin slik du har gjort. I hvertfall at noen kan få det. Selv om det er den rette medisinen. Selv om det kanskje også skulle vise seg at dette ikke er rett medisin, mener jeg at det var det naturlige å prøve ut på dette tidspunktet likevel. Jeg tror jeg ville prøvd å ikke tenke for mye på medisiner den neste måneden, og heller ta en litt samlet evaluering, så sant du ikke blir helt spesielt plaget av en spesiell bivirkning. Nå tar du vel 20 mg cipralex, og i lang tid gikk du på en lav dose på cipramil. Slik sett er det ikke helt utenkelig at du om du får en følelse av å være litt overmedisinert på 20 mg etter noen uker, med tid og stunder kan prøve 15 mg cipralex. Kanskje det er nok, og bedre. Men nå må du prøve 20 mg, siden det er det som best tilsvarer 60 mg cipramil. Men husk i mente at doseprøving også er med å avgjøre om det er rett medisin. men alt til sin tid. Håper dette går bra for deg. Og litt øket angst kan være forbigående, hvis du skulle oppleve det. vennlig hilsen Hei i natten Godt poeng dette med å "føle seg overmedisinert" Grunnen til at jeg økte fra 40-60 mg fra cipramil var at jeg fikk noen tilbakefall. Disse tilbakefallene fikk jeg også på 60 mg, og utifra dette kan jeg jo konkludere med at 15mg fort kan være løsningen for meg på cipralex. Du har helt rett, jeg skal rette fokus bort fra medisinene. Det er rart hvordan psyken fungerer. I hele vinter har jeg nesten ikke vært inne på siden her i det hele tatt. Nå har jeg plutselig begynt å lese om alle mulige symptomer og lidelser; dystymi, depressive tilbakefall osv osv. Flere ganger om dagen kan jeg få tunge depressive tanker, noe som kommer i takt med angsten. På en annen side har jeg blitt mer kjent med angsten min. Jeg vet hva det dreier seg om, men vil si det bare er et millimeterfremskritt. Følelsen av å "miste meg selv" fullstendig og forsvinne helt er ekkel. Tilbake til deg. Fantastisk at du er mor. Uansett om du har det tøft, er jeg overbevist om at ditt barn får en enormt god oppvekst med de verdiene du virker til å ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234499-skifte-i-hum%C3%B8r-og-form/#findComment-1793323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellipse Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Aner ikke hva som gjør det, men det svinger veldig her også Irriterende. En tror at det går rette veien-oppover, og PANG så ligger man plutselig på bunn igjen. *gode tanker i natta* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234499-skifte-i-hum%C3%B8r-og-form/#findComment-1793329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg vet ikke, men føler jeg har det litt slik selv for tiden. Mørket lurer hele tiden, og jeg strever for å holde hodet over vann. Noen dager er ikke så verst, til og med ganske ok for noen timer, men så faller jeg til bunns enkelte dager. Kanskje det er depresjonens vesen hos meg akkurat nå. Hei. Har det sånn jeg også men legen sier jeg ikke er deprimert. Jeg blir så lei meg når de fysiske smertene setter inn, har sikkert mulighet til og få psykosomatisk behandling men orker liksom ikke og starte noe nytt akkurat nå. Noen dager er gode og jeg har lært meg og nyte dem. Er veldig glad i blomstene i hagen og solen. Var du på båttur og gjorde det deg godt.? Vi skal snart på ferie og det blir det mye tankekjør ut av, liker ikke bilkjøring men vi skal til Sverige og gå på loppiser og det synes jeg er så moro, liker spennende gamle ting jeg. Idag skal jeg prøve og få gjort litt i huset, får ta litt og litt og glede meg over det som blir gjort, jeg er litt sånn at når jeg begynner skal jeg gjøre alt på en gang og da blir jeg helt pumpa.he he. Har sittet her og lest litt av mine egne innlegg og ser at jeg er enten langt oppe eller langt nede men sikkert ikke manisk bare glad eller trist. Håper du får en god dag i dag da og får kose deg litt. Tenker på deg,klem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234499-skifte-i-hum%C3%B8r-og-form/#findComment-1793693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei. Har det sånn jeg også men legen sier jeg ikke er deprimert. Jeg blir så lei meg når de fysiske smertene setter inn, har sikkert mulighet til og få psykosomatisk behandling men orker liksom ikke og starte noe nytt akkurat nå. Noen dager er gode og jeg har lært meg og nyte dem. Er veldig glad i blomstene i hagen og solen. Var du på båttur og gjorde det deg godt.? Vi skal snart på ferie og det blir det mye tankekjør ut av, liker ikke bilkjøring men vi skal til Sverige og gå på loppiser og det synes jeg er så moro, liker spennende gamle ting jeg. Idag skal jeg prøve og få gjort litt i huset, får ta litt og litt og glede meg over det som blir gjort, jeg er litt sånn at når jeg begynner skal jeg gjøre alt på en gang og da blir jeg helt pumpa.he he. Har sittet her og lest litt av mine egne innlegg og ser at jeg er enten langt oppe eller langt nede men sikkert ikke manisk bare glad eller trist. Håper du får en god dag i dag da og får kose deg litt. Tenker på deg,klem. Ja, jeg vet hvordan det er når det er smertene som ødelegger alt. Ferier er vanskelige, for jeg greier ikke å henge med på alt slik som resten av de jeg er sammen med. Uansett hvem det skulle være. Det er en tid med stort press, mange mennesker, lange turer, og en evig påminnelse om at jeg ikke er som andre. Men jeg prøver, så forbruket av medisiner er høyerer enn vanlig. Så jeg er utslitt etter de fleste ferier. Gamle ting er jeg også glad i og huset mitt er fullt av dem. Jeg har vel et hus så langt fra ikeastilen som det går an:o) Mye er arvegods, og det betyr spesielt mye for meg, og ting folk lager. Det er svært mange kreative folk på ulike felter i slekta mi. Så en brann ville vært en katastrofe. Håper formen din er på topp når du skal få i gang shoppegenene rundt gamle lopper. Båttur er kjekt, men minner meg alltid på det skrøpelige bekkenet mitt. Ha en så bra dag som mulig videre, mbo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234499-skifte-i-hum%C3%B8r-og-form/#findComment-1793778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.