Gjest Vikarjente Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Jeg jobber som vikar for en barnehage. Ikke vikar for en fast person, men jeg blir oppringt i tide og utide, når andre er sykemeldte, og tar seg fri. Altså ingen fast jobb, ikke engang en fast vikarjobb. Men jeg har nok av arbeid, og trives. Men hva skjer med sånne som meg da, når de blir gravide? Er man da pliktet å si ifra med en gang? Jeg vil jo gjerne klare å jobbe der i 6 mnd først, så jeg får lønn et år etter at barnet er kommet til. Skal jeg gå hjemme et år med babyen, UTEN noen form for lønn, vil vi ikke klare oss, da pappaen ikke tjener all verdens. Den stønaden på noen og 30 tusen, ser jeg på som lite, og uaktuelt. S¨å, MÅ man berette om graviditeten med en gang? Eller kan man lure seg gjennom litt tid, i håp om å klare å få jobbe der i 6 mnd. (Ikke det at man skal skjule magen i 6 mnd , altså, men..) Og om jeg blir gående i jobb til fødselen nermer seg, at dem enda vil ha meg som vikar, hva skjer så? Jeg skal ikke melde fra om permisjon, sant, siden jeg ikke er fast ansatt på noe vis? Hva hos trygdeetaten da? hvordan kan jeg vite hva jeg har tjent der, når jeg aldri får faste månedssummer? Skal jeg gjemme på ALLE girotingene jeg får, eller skal jeg skrive opp lønn for hver mnd selv, og si dette til trygdekontoret? Er det ingen andre som har oversikt over hvor mye jeg har tjent gjennom graviditeten? Mange spørsmål dette... er bare redd at det å være gravid og være vikar ikke hører sammen? Kanskje jeg må søke andre faste ledige stillinger for livet nå, så ting blir lettere...? Jeg ER IKKE gravid enda, men jeg og mannen min har store planer om å få enda et barn, da det nå er to år siden vi fikk sistemann. Og ja, jeg har sluttet med p-pillen nå.... sukk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23451-gravid-vikar-ille/ Del på andre sider Flere delingsvalg…