Gå til innhold

for mye fritidsaktiviteter

Anbefalte innlegg

Gjest men hun blir jo flink
Skrevet

Jentungen på snart ni. Har i vinter trent turn to ganger i uka og spilt piano en dag i uka. Nå på våren når turn var ferdig heiv hun seg med på fotballaget. Hun liker alle tre aktivitetene, men jeg er redd det blir for mye for henne om hun skal fortsette med alt til høsten.

Skal få piano øvinga tidlig på ettermiddagen, slik at hun er ferdig med den før middag. Men det blir jo fortsatt tre ettrmiddager med trening. To på turn og en på fotball.

Men på den andre siden er hun jo mye inne og i ro når hun ikke er på aktiviteter også lærer hun jo flere ting.

Selv var jeg ganske klønete både i turn og fotball, derfor har jeg lyst at hun skal få prøve seg så lenge det er morsomt

Skrevet

Fotballen slutter vel relativt tidlig på høsten?

Kan dere ikke bli enige om på forhånd at f.eks. fotballen må vike hvis det blir for travelt når turntreningen begynner igjen, og at det er greit? (Eller omvendt, men det er vel vanskelig å droppe halvparten av turntreningene hvis hun først skal være med?)

Jeg tror det er viktig at både foreldre og barn har tydelige forventninger - at ikke hun tror hun må klare alt fordi dere ønsker det, eller at dere synes dere må stresse med å legge hele uka til rette fordi hun så gjerne vil rekke alt.

Du oppdager det nok om det blir for mye dersom dere har klare linjer på den måten - altså at hun føler at hun "har lov" å si fra. Det er ikke skadelig å ha mye å drive med så lenge det er lystbetont.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...