Gå til innhold

Badebasseng i hagen?

Gjest gleder meg til å bade!!

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Hei du!

Ser at alle er så negative til basseng i hagen her, er det ikke farlig så er det stygt eller full av gress.

Vi har sånn basseng som du tenker på på 3dje året vi og er storfornøyd!!

Dekker det til med en plastduk som alle som vil kan få av, du kan liksom ikke låse et sånt basseng å du kan heller ikke tømme det når du skal på butikken en tur :)

Det er ikke mulig at du skal stå ansvarlig når du har dekket det til.

Vi bruker renseutstyr i vannet.

Tester ph og klor verdi innimellom å så sjokk klorer vi et par ganger i sesongen.

Algemiddel har vi også i en del ganger gjennom sesongen.

Klortabletter ligger i beholder i vannet konstant.

Rensepumpe har vi + at vi bruker håv som er lett tilgjengelig ved siden av bassenget.

Ved å være nøye i vedlikeholdet så er det lett å ha basseng.

Lykke til med deilige dager der "sjøen" er i hagen så kan de andre her bare være misunnelig for de har sikkert for liten hage :))

"Det er ikke mulig at du skal stå ansvarlig når du har dekket det til."

Jo, om bassenget ikke er sikret med gjerde, eller at det er minst en meter over bakken - så er du ansvarlig. Basseng inngår i brønnloven, og det er det du må forholde deg til.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sheba

4

• Sybe

1

• Lisabeth

1

• delphina1365380402

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest midia

"Det er ikke mulig at du skal stå ansvarlig når du har dekket det til."

Jo, om bassenget ikke er sikret med gjerde, eller at det er minst en meter over bakken - så er du ansvarlig. Basseng inngår i brønnloven, og det er det du må forholde deg til.

Det går ikke å bry seg om dette for da må man bare sitte inne og kan ikke ha noe som helst i sin egen hage fordi det kan forville seg barn dit-latterlig...

Hva med gassgrill? kan ikke barn skru på den å sette fyr på seg mens du f.eks er i butikken en tur?

Skal man ha 1 meters gjerde rundt den også kanskje?

Gjest morentilfire

Vi kjøpte oss et slikt basseng i fjor. Det er ganske vanskelig for de små ungene å komme opp i. De trenger både en krakk og litt hjelp. Rensesystemet fungerer bra. Trekket er litt krevende å feste skikkelig (må være to), så ofte er trekket festet bare på halv tolv. Når vi reiser bort for lengre tid, tømmer vi bassenget. For når strømmen til pumpen er avslått, da blir det straks alger og skittent vann.

Bassenget fungerer best i vater, så i sommer vil vi prøve å skape et bedre underlag.

Bassenget kostet langt under kr 1.000 og er verdt hver krone! Det er plass til mange og det har allerede gitt mange sjeldne og deilige sommerminner!

Gled deg!

Gjest Persille

Det går ikke å bry seg om dette for da må man bare sitte inne og kan ikke ha noe som helst i sin egen hage fordi det kan forville seg barn dit-latterlig...

Hva med gassgrill? kan ikke barn skru på den å sette fyr på seg mens du f.eks er i butikken en tur?

Skal man ha 1 meters gjerde rundt den også kanskje?

Det er ikke sånn at jeg dikter opp dette. Basseng omfattes av brønnloven, det vil si at du faktisk er _lovpålagt_ å sikre det, i motsetning til trampoliner, griller og annet du bruker som eksempel.

Gjest Persille

..og som nærmeste nabo har vi en elv med rimelig sterk strøm..den er overhodet ikke sikret med gjerde..går den også innunder brønnloven????

Hva er det for slags idiotisk argument?

Jeg driter vel i om du blir straffet for å ha usikret basseng i hagen eller ikke - men når trådstarter spør hva man må tenke på, så svarer vi på det.

Annonse

Gjest midia

Det er ikke sånn at jeg dikter opp dette. Basseng omfattes av brønnloven, det vil si at du faktisk er _lovpålagt_ å sikre det, i motsetning til trampoliner, griller og annet du bruker som eksempel.

Jeg tror deg for Norge har utrolig mye dusteregler.

Ikke alle disse reglene vi kan ta innover oss for da kan vi nærmest ikke leve.

Jo det er dustete når ikke andre hageting må sikres som f.eks gassgrill,plenklipper m.m

Du skal være god om du klarer å sette fyr på deg selv ved å skru på en gassgrill. Plenklipperen krever også en viss innsikt for å få start på. Jeg kjøper mao ikke sammenlikningene dine.

Men du kan sammenlikne det med høye fall. Har du mur på over en viss høyde (er det 1 m tro) er du pålagt å sikre den på toppen.

Jo det er dustete når ikke andre hageting må sikres som f.eks gassgrill,plenklipper m.m

mer kunne sikkert sikres men synes ikke argumentet ditt holder, det er mye vanskeligere og skade seg på gressklipper eller gassgrill enn å falle i et basseng:)

Dessuten tiltrekkes små barn av vann, det vet jo alle..

Gjest midia

Du skal være god om du klarer å sette fyr på deg selv ved å skru på en gassgrill. Plenklipperen krever også en viss innsikt for å få start på. Jeg kjøper mao ikke sammenlikningene dine.

Men du kan sammenlikne det med høye fall. Har du mur på over en viss høyde (er det 1 m tro) er du pålagt å sikre den på toppen.

Har ikke gassgrill og har ikke peiling på hvordan den fungerer.:))

Vi har plstduk over bassenget men det er ikke noe problem for et barn å ta av den.

Annonse

Gjest midia

mer kunne sikkert sikres men synes ikke argumentet ditt holder, det er mye vanskeligere og skade seg på gressklipper eller gassgrill enn å falle i et basseng:)

Dessuten tiltrekkes små barn av vann, det vet jo alle..

Ja vann er hærlig for små barn!

Vi har bassenget tildekket men det irriterer meg litt at andre skal bestemme hvordan vi har det i vår hage.

Gjest Lovlig

Vi har bassenget tildekket men det irriterer meg litt at andre skal bestemme hvordan vi har det i vår hage.

Et lite, nyskjerrig og vannelskende barn, kan desverre være så uheldig å forville seg inn i DIN hage.

Skulle dette barnet drukne, ville du blitt stilt for retten, og mest sannsynlig dømt for uaksomt drap.

Lovene er til for deg (og ditt beste) og for barn, slik at de kan ferdes tryggere. og foreldre som elsker barna sine over alt....

"Det går an å se lengre enn til dit nesa rekker"!!

Har ikke gassgrill og har ikke peiling på hvordan den fungerer.:))

Vi har plstduk over bassenget men det er ikke noe problem for et barn å ta av den.

Da er det ikke sikkerhetsduk du har, noe du er pålagt å anskaffe...

En sikkerhetsduk skal være "låsbar" med en nøkkel du gjemmer unna så ikke barn kan komme til den, eller så må du ha gjerde. Er dette et stort basseng som ikke tas ned i vinterhalvåret må du også søke kommunen om byggetillatelse..

Gjest gleder meg også til å bade!

Hva er det for slags idiotisk argument?

Jeg driter vel i om du blir straffet for å ha usikret basseng i hagen eller ikke - men når trådstarter spør hva man må tenke på, så svarer vi på det.

synes bare det høres rart ut... Som noen andre sier her, og barna klarer å klatre over bassengkanten og falle nedi, klarer de også å klatre over det en meter høye gjerdet som er rundt...og da er jo meningen borte..! Synes det er så mange hysteriske regler, og med en elv som nærmeste nabo virker det bare enda dummere. Om bassenget er felt ned i bakken gir det mere mening. Ikke ta det personlig da..! ;)

Gjest midia

Et lite, nyskjerrig og vannelskende barn, kan desverre være så uheldig å forville seg inn i DIN hage.

Skulle dette barnet drukne, ville du blitt stilt for retten, og mest sannsynlig dømt for uaksomt drap.

Lovene er til for deg (og ditt beste) og for barn, slik at de kan ferdes tryggere. og foreldre som elsker barna sine over alt....

"Det går an å se lengre enn til dit nesa rekker"!!

Ja dvs at man ikke kan ha basseng i hagen.

Gjest midia

Da er det ikke sikkerhetsduk du har, noe du er pålagt å anskaffe...

En sikkerhetsduk skal være "låsbar" med en nøkkel du gjemmer unna så ikke barn kan komme til den, eller så må du ha gjerde. Er dette et stort basseng som ikke tas ned i vinterhalvåret må du også søke kommunen om byggetillatelse..

Å nei da det er ikke større enn trampolina i omkrets.4meter.

Tror ikke det finnes sånn som du mener det bør være til et sånt basseng.

Gjest fridalida

Det er det dummeste jeg har hørt!

Ville du likt at naboen din hadde et usikret basseng i sin hage? Hva om du hadde en 4-5-6 åring som forvillet seg inn der? Eller gjeter du 4-5-6åringer hele døgnet? Det er i så fall veldig uvanlig, og noe ingen kan forvente. Her hvor vi bor, er det vanlig at barna går fritt rundt fra de er ca 5 år.

Og 5-åringer kan meget vel drukne i 1 meters basseng.

Du synes det er bedre å pålegge alle foreldre å gjete ungene sine til enhver tid, enn å pålegge folk som har basseng å sikre det skikkelig?

Snakker meg om idiotisk påstand!

Vi har gassgrill og penklipper, og ungene har ikke sjangs til å få slått på å og skadet seg på noen av delene. Dessuten er risiko ved usikret basseng at barnet drukner - DØR - altså! Tar du virkelig ikke det inn over deg????

Forbrenning eller et par kuttede fingre er ingenting i forhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...