Gå til innhold

fysiske prestasjoner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen skulle ha friidrettsdag på skolen i dag, og ettersom han var litt sutrete i morges, prøvde jeg å oppmuntre ham med å snakke om at "i dag skal dere trene og løpe og hoppe og ha det gøy på friidrettsdag"

Svaret var at "det er ihvertfall ikke no' gøy, for jeg er ikke flink til å hoppe og løpe"

Hjelp! Jeg er ikke flink til å hoppe og løpe selv, jeg (han har det jo fra et sted) det er mye innsats og lite framdrift, men det kan da være morro å være 7 år og løpe og hoppe allikevel!?

Vi får vel trene og øve oss, men han kommer nok ikke til å bli noen sprinter noengang...

Gjest Elextra
Skrevet

Ja! Synd om det skal fokuseres på konkurranse når de er så små. Barn bør jo oppmuntres til å glede seg over fysisk aktivitet selv om de ikke er blant de beste/raskeste.

På den annen side - husker jeg en gang (jeg var vel ca. 7-8 år?) var med i et løp, som jeg vant, og fikk beskjed om at "alle" var vinnere. Da ble jeg skuffet! :) Men det var kanskje fordi jeg var innpodet med idrettskultur hjemmefra.

Aisha1365380364
Skrevet

Jeg var / er en kløne selv, og skulle ønske at foreldrene mine tok meg med på svømming, og skog og mark, fjellturer etc. da jeg var liten. Noen atlet ble jeg nok ikke likevel, men gymtimene hadde blitt litt mindre gruale, helt ut videregående.

Ikke misforstå, jeg mener ikke at alle skal være flinke i alt, men jeg tror det er lurt å sørge for at barna får ytt sitt beste mht sitt eget utgangspunkt. Er man dårlig i gym, blir det tydelig på en helt annen måte enn om man er dårlig i matte.

Skrevet

Poden min er sånn han også. Han er liten og fisetynn, men hevder selv at:"I første klasse var jeg svakest i klassen, men nå er jeg sterkest!" :o) Jaja, god selvtillit er godt å ha!

Men tidligere måtte han ofte presses litt for å være med på ting han visste han ikke var aller best i, men etterpå hadde han jo hatt det kjempegøy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...