Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på toårskontroll her om dagen, og også innom legen en tur. Han tipset om at det gik an å prøve seg på bleieslutt i løpet av sommeren, men jeg må innrømme at det har knapt falt meg inn.. Men legen mente at det var enkelt å bevisstgjøre guttungen på at han må tisse bare han får gå uten bleie. (Han sier som regel fra når han må bæsje, så der er det en mulighet)

Men vi har ikke hage, og det frister ikke veldig med tiss utover parkett/sofa/stoler.. eller er jeg prippen? ;-)

Noen her som har klart å avvenne en gutt med bleie allerede ved 2 års alder? Han fylte to for bare noen uker siden. Dette er ikke noe must, men siden legen tipset meg så.. (Nattbleie ser jeg ikke for meg å slutte med på en stund, han tisser vanvittig mye om natta.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234565-bleieslutt-gutt-2-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville til å begynne med fulgt han på do regelmessig og sjekket om det kom noe. Hvis så ville jeg kanskje spørre om han vil kjøpe truser og prøve litt uten bleier.

Jeg har ikke hatt så tidlig dotrening med noen av mine, men hvis du og sønnen din er motivert er det jo verdt et forsøk. Jeg ville ikke stresset med det i allefall.

Gjest trultemor26

Det hadde vært usannsynlig deilig å slippe bleieskift, siden det ser ut til å komme en ny liten bleieknøtt rett over nyttår.. :-)

Får se hva jeg kan finne av info på nettet, da. :-)

Ja, kan tenke meg til at det er litt slitsomt å ha 2 bleieunger. Og jeg er _garantert_ to bleieunger! hehe

Innfør no premieordning hver gang han tisser på potte eller liknende. Klistremerke for hver gang, og når han har fått så og så mange klistremerker blir det premie. Ikke det at jeg har NOE peiling på dette temaet her, jeg vet bare at venninna mi gjorde dette med dattera si, men hun var litt eldre enn 2 år da, tror kanskje hun var 3 jeg.

Vesla mi sluttet da ho var 2 år. (Ble det i slutten av Mai). Dagbleia ble kastet i midten av August, og nattbleia en mnd. senere.

Guttungen til venninna mi sluttet da han vi like gammel, men ventet en stund med nattbleia.

Dere kommer vel til å være litt ute i skog/mark/strand i sommer. Det er jo greie steder å starte.

Vesla synes det var stas å få tisse på busken ute i hagen. Det synes jeg var helt greit, og da viste ho at ho hadde kontroll.

Annonse

Det går an - og jeg vet flere som har sluttet i toårsalderen.

Personlig gidder jeg ikke å stresse med bleieslutt for ungene. Vi forsøker å få poden (nettopp fyllt 3) til å slutte med bleie nå, men vi venter til det blir varmt og godt med å ta av han bleien (ikke spes. varmt her for tida).

Eldstemann forsøkte vi å få til å slutte fra han var 2,5 år - men han nektet. Da han var 3,5 år sluttet han over natten (både dag og natt)- og har vært tørr siden :-)

Ja, kan tenke meg til at det er litt slitsomt å ha 2 bleieunger. Og jeg er _garantert_ to bleieunger! hehe

Innfør no premieordning hver gang han tisser på potte eller liknende. Klistremerke for hver gang, og når han har fått så og så mange klistremerker blir det premie. Ikke det at jeg har NOE peiling på dette temaet her, jeg vet bare at venninna mi gjorde dette med dattera si, men hun var litt eldre enn 2 år da, tror kanskje hun var 3 jeg.

Det går så fint å ha to bleieunger atte :-) (har halvannen års erfaring med det nå)

Gjest grethe

Har en gutt som blir 3 i slutten av juli. Han tisser litt av og til på do, men viser ikke interesse ellers. Tenkte at nå når det blir varmt i været blir det til å gå uten bleie litt midt på dagen på stranden etc. Vi bor i blokk, og jeg er heller ikke interessert i å ha masse "uhell" i sofaen, osv. Men vi har parkett på gulvet så litt kan han jo får fly..... men jeg stresser ikke..

Gjest grethe

Det hadde vært usannsynlig deilig å slippe bleieskift, siden det ser ut til å komme en ny liten bleieknøtt rett over nyttår.. :-)

Får se hva jeg kan finne av info på nettet, da. :-)

Jeg å - det går så greit så. Bedre det enn å måtte drive å vaske, vaske hele tiden. De sier jo at når de er motivert er det lettere. Jenta vår var tørr på dagen da hun var 2,5,men først tørr nå (4,5) på natten. Så jeg tar det i tempoet som gutten vår ønsker nå. Tror jeg var litt vel ivrig med tullerull....

Annonse

Ikke innfør premie hvis han ikke ikke tisser i do. Tenk om h*n ikke må noe da, og blir skuffa hvis h*n ikke tisser noe. Innfør heller premie ved alle tørre dager.

Gjest trultemor26

Jeg å - det går så greit så. Bedre det enn å måtte drive å vaske, vaske hele tiden. De sier jo at når de er motivert er det lettere. Jenta vår var tørr på dagen da hun var 2,5,men først tørr nå (4,5) på natten. Så jeg tar det i tempoet som gutten vår ønsker nå. Tror jeg var litt vel ivrig med tullerull....

Tullerull.. hehe, den var ny ;)

Gutten sluttet med bleie 2 år og 1 mnd. gammel. Men han ville gå på doen selv, ellers hadde jeg nok ikke tenkt at han skulle slutte med bleie. Var litt til og fra en drøy måned, men en del uhell. Tror jeg ville testa det ut ute først - det skal jo litt erfaring til før han skjønner cluet.

Både minstemann og dattera mi sluttet den sommeren de fylte to.

Eldstemann ventet til han var tre.

Litt mer slitsom å få dem rene i den alderen men det er verdt det. Et helt år ekstra uten bleier :o)

Ser helt klart nytteverdien, det hadde vært deilig! Men så var det problemet med å bo i 4 etg og ingen hage tilgjengelig.. :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...