Gå til innhold

Var hos TIPS i dag.......(NHD)

Anbefalte innlegg

hvem er jeg egentlig?

Hei.

Var hos TIPS i dag. Hvordan virker det egentlig? Jeg trodde de skulle gi meg en utredning jeg?

Jeg kom inn til en hyggelig dame. Hun sa vi skulle sitte der litt først og snakke, så skulle vi inn på et annet rom, hvor hun skulle stille mange spørsmål.

Vi pratet litt, og hun fikk lese noe av det jeg hadde skrevet ned om meg selv. Hun sa at jeg hadde skrevet om mye om det hun hadde tenkt å spørre om, og at hun ikke kom til og utrede meg her, eller si hva hun trodde det kunne være. Hun skulle videresende meg til en dyktig psykolog som jobbet på en poliklinikk, hvor jeg skulle utredes og få sånn rønken av hodet. Hun sa hun ville få litt fortgang i alt, og at jeg ikke skulle vente så lenge, men om jeg syns det tok tid, eller følte alt var dumt, skulle jeg ta kontakt igjen.

Hun sa også at hun ikke kunne si noe om schitzofreni, og at hun ikke trodde det var bipolar eller deprisjon og heller ikke psykose-men at det var nærtliggende.

Jeg er så forvirret nå. Er det slik de gjør-at de henviser videre, eller ville hun ikke ha meg som pasient? Vil de kun ha pasienter med psykose?

Syns det er så vanskelig å hele tiden bli "videresent", det fører jo ingen vei, og jeg må bruke så mye krefter på å forberede meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234597-var-hos-tips-i-dagnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Det er vanlig (og positivt) at flee yrkesgrupper trekkes inn i utredningen. Vanligvis tar e utredning minst 3 sesjoner/timer. Det er vanlig og fornuftig å ikke begynne å "synse" om diagnoserfør en er rimelig sikker på hva diagnosen er.

Jeg skjønner at det er frustrerende for deg, men det er korrekt fremgansmåte.

En poliklinikk er der en går til timer uten å bli innlagt.

Annonse

hvem er jeg egentlig?

1. Det er vanlig (og positivt) at flee yrkesgrupper trekkes inn i utredningen. Vanligvis tar e utredning minst 3 sesjoner/timer. Det er vanlig og fornuftig å ikke begynne å "synse" om diagnoserfør en er rimelig sikker på hva diagnosen er.

Jeg skjønner at det er frustrerende for deg, men det er korrekt fremgansmåte.

En poliklinikk er der en går til timer uten å bli innlagt.

Ok

Takk Takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...