Gå til innhold

Hvordan skaffe hjelp?

Gjest Finnes det ledige nick???

Anbefalte innlegg

Gjest Finnes det ledige nick???

Hei.

Finnes det noe sted jeg kan sende bekymringmelding eller noe for voksen person på Grynerløkka. Jeg er redd hun kan skade seg selv. Hun sliter med alvorlig bulemi. Siste anfall har vart siden fredag. Hun har ikke ringt lege og har ikke tiltro til IKS (hun har vært der sier hun). Hun har ingen familie, "Nære" venner ser ut til å skygge banen. Tidligere søknader om behandling har blitt avvist. Dette går hardt utover økonomien hennes slik at de problemene kommer i tillegg. Jeg får ikke kontakt, bare SMS'er om hvor ille hun har det og at hun vil kjøre alt i dass. Hun vil ikke snakke med meg. Jeg har bedt henne kontakte legen sin. Men det sier hun at hun ikke vil.

Det jeg har hørt av tidligere historie er jævlig nok til å slå ut de fleste..

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234609-hvordan-skaffe-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ellipse

Huffsann. Høres ut som hun har kjørt seg fast i et dårlig spor, ja. Og tydleligvis veldig deprimert(ikke rart). Er det for gale trenger hun kanskje en innleggelse for å i det hele tatt klare å bryte mønsteret?

Bulimi kan kjennes veldig håpløst å komme utav(sliter selv) mange ganger, og da er det godt at noen andre bevarer håpet for en iaf...Hun er heldig som har noen-deg-som bryr seg!!! Er du en nær venn? Kanskje du kan foreslå å være med henne til legen? Kan føles mindre skummelt da..

Er du en nær venn/fam. medlem, så kan du kanskje også foreslå å være sammen med personen under (noen) måltider. Prøv å få henne med ut på aktiviteter, om så det bare er å gå en tur. Alt blir bare verre om en murer seg inne. Men det er ikke sikkert hun vil, hvis hun ligger på "bunn".

Sf sammen med depresjon kan være sterk, og "sf-stemmen" kan hindre henne fra å ville ta imot hjelp, dessverre. Vet ikke hva du kan gjøre om hun nekter..

Lykke til i alle fall..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234609-hvordan-skaffe-hjelp/#findComment-1794136
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? På Grünerløkka finnes det en helsestasjon for ungdom, kanskje hun kan få hjelp der.

Ellers så tror jeg ikke det er så mye annet å gjøre enn å overbevise henne om å ta kontakt med psykiatrisk legevakt eller fastlegen. DPS her er ikke akkurat den letteste å få hjelp av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234609-hvordan-skaffe-hjelp/#findComment-1794187
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...