Gjest Rosalite Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Vi kommer til å begynne med bleieavvenning nå i sommer. Hvordan griper vi saken an? 0 Siter
Gjest sier seg vel selv .... Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Forberede barnet godt La det gå uten bleie når dere holder dere hjemme i nærheten av do Dere spør stadig om barnet må på do 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Just do it! Vis potta/doen og la barnet gå med vanlig truse på. Ta potta med ut om dere er utenfor. Det blir nok noen uhell i starten, og det kan hende barnet tisser litt nå og litt da (ofte). Lykke til! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Spør av og til om barnet må tisse. Gi litt ekstra drikke. 0 Siter
Gjest uten bleie Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 jeg har 4 barn, og alle fikk jeg bleietørre når de var 21-24 mnd. Begynte med pottetrening når de var ca.13 mnd. Når du skal begynne må du la barnet gå uten bleie hele dagen,det blir mye skift og vasking, men det har funket for mine barn.Tar ca 2 uker, og det er det verdt. lykke til 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Begge mine har sluttet med bleie veldig brått og helt uten uhell. For begge snakket vi mye om det å slutte med bleier, om det å tisse og bæsje på do, om det å bruke truser osv. Det gjorde vi i laaang tid før det ble bleieslutt. Størstejenta sluttet da hun var 2 år og 3 måneder, minstejenta da hun var nøyaktig 3 år. Begge satte datoen selv, og de sluttet helt frivillig. Som sagt, ingen uhell. Slik som "uten bleie" beskriver det hadde ikke jeg orket å ha det, med tiss og bæsj overalt i huset. I forberedelsesfasen øvde vi forresten ganske mye på å gå på do, og på det å kjenne etter når man virkelig måtte. Lykke til! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Begge mine har sluttet med bleie veldig brått og helt uten uhell. For begge snakket vi mye om det å slutte med bleier, om det å tisse og bæsje på do, om det å bruke truser osv. Det gjorde vi i laaang tid før det ble bleieslutt. Størstejenta sluttet da hun var 2 år og 3 måneder, minstejenta da hun var nøyaktig 3 år. Begge satte datoen selv, og de sluttet helt frivillig. Som sagt, ingen uhell. Slik som "uten bleie" beskriver det hadde ikke jeg orket å ha det, med tiss og bæsj overalt i huset. I forberedelsesfasen øvde vi forresten ganske mye på å gå på do, og på det å kjenne etter når man virkelig måtte. Lykke til! Jeg har samme erfaring. Guttungen bestemte tiden for slutt selv, og var veldig klar og motivert. Vi hadde nøyaktig ett uhell, utover det gikk det veldig greit. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Jeg har samme erfaring. Guttungen bestemte tiden for slutt selv, og var veldig klar og motivert. Vi hadde nøyaktig ett uhell, utover det gikk det veldig greit. Jeg tror vi er i VATER! ;-) Kan jeg spørre om du er en tidligere bruker her, som har skiftet nick? Hvis ja, hadde du et nick på 5 bokstaver? Du må IKKE svare, altså, hvis du ikke vil. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Jeg tror vi er i VATER! ;-) Kan jeg spørre om du er en tidligere bruker her, som har skiftet nick? Hvis ja, hadde du et nick på 5 bokstaver? Du må IKKE svare, altså, hvis du ikke vil. *teller konsentrert med tunga ut av munnen* Det stemmer at nicket mitt hadde fem bokstaver, ja. Kan sågar røpe at det begynte med m. Det er ikke så skrekkelig hemmelig, men jeg fikk en gærning etter meg og valgte å ligge litt lavt en stund. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 *teller konsentrert med tunga ut av munnen* Det stemmer at nicket mitt hadde fem bokstaver, ja. Kan sågar røpe at det begynte med m. Det er ikke så skrekkelig hemmelig, men jeg fikk en gærning etter meg og valgte å ligge litt lavt en stund. Da hadde jeg rett! Og det var bare ment som et komplement, altså, husker deg veldig godt. Og likte deg veldig godt da - som nå! Håper du ble kvitt vedhenget! Og lykke til videre i prosessen! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Da hadde jeg rett! Og det var bare ment som et komplement, altså, husker deg veldig godt. Og likte deg veldig godt da - som nå! Håper du ble kvitt vedhenget! Og lykke til videre i prosessen! Takk for det! ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.