Gå til innhold

Taushetsplikt i barnehage?

Anbefalte innlegg

Gjest "beklager nicket"

Personnellet ser svært sjelden alt hva som skjer. Hadde de sette det hadde de nok grepet inn før det ble slossing.

Det blir sjelden rettferdig sånnt. Om to barn har en del konflikter bør personellet ta det opp med foreldrene og spørre om det er greit at den andre part får vite hvem det gjelder. Evt. kalle inn til møte hvor alle parter er involvert.

(beeklager nicket)

Kan du ikke bytte nick da, om ikke annet for anledningen?

Hva med "beklager nicket"? ;)

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Qwerty2

4

• Mirabell

1

• Angelica :o)

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest "beklager nicket"

Hvis mitt barn forteller at det har blitt slått kontakter jeg direkte foreldrene. Syns det er langt mere redelig enn å gå bak foreldrenes rygg.

Datteren til en venn av meg ble plaget i barnehagen over lang tid av et annet barn. H*n hadde tydeligvis sett seg ut henne, for det var hun som fikk gjennomgå. Hun fortalte nye historier stadig vekk hjemme, gjerne hver dag. Hun kom hjem med blåmerker og klagde på dette barnet (h*n hadde nok spesielle behov, tror h*n hadde støttepedagog).

Foreldrene tok det opp med barnehagen, og ble mer eller mindre "avfeid" med at de tok hånd om det i barnehagen. Men selv om barnet ble "fotfulgt", klarte h*n like fullt å angripe jenta flere ganger hver dag.

Til slutt ble min kamerat så provosert, at han troppet opp hos foreldrene til dette barnet for å be dem "få skikk på ungen". Han var ganske provosert, og det ble ikke akkurat bedre av at han ble møtt med veldig likegyldige foreldre og "fuck off-holdning". Det endte med et basketak og blodig nese for både den ene og den andre..!!

Helt fullstendig tullete håndtering fra min kamerats side selvsagt, men dette er kanskje en av grunnene til at barnehagen ønsker å håndtere situasjoner som oppstår DER, og ikke overlate det til foreldrene. Som forelder mister man gjerne litt av gangsynet når det gjelder englebarna, og ser ofte ikke helheten...

Men sånn går det kanskje når barnehagen ikke klarer å overbevise foreldrene om at de håndterer situasjonen på en tilfredsstillende måte...

(Nå var det JEG som måtte beholde nicket i hele tråden.. hehe)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...