Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trodde lenge at hestene sto og sov (har hørt at de kan duppe litt stående, men de legger seg for natta).

Ranere hadde alltid sixpens-lue, skjeggstubber og stripete genser.

Jeg hadde fått med meg at fluesopp var farlig, så jeg la på sprang når jeg så den, trodde den skulle ta meg.

Og selvfølgelig: mark i magen av å spise snø (en sannhet med modifikasjoner).

Hvis du hermet opp etter en stam person, begynte du å stamme.

Hva trodde du som barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234713-forestilninger-som-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

7

• morsan

6

• carma

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Jeg trodde at hvis man åpnet melkekartongen i feil ende, ville melka bli sur. Det sa min mor nemlig:)

Jeg trodde at syden bare var en stor badestrand.

Jeg trodde helt frem til for et par år siden at Strømstad var et stort kjøpesenter, hvor Nordmenn dro for å kjøpe kjøtt og øl. Jeg ble veldig overrasket da jeg kom til Strømstad og oppdaget hvilket sjarmerende sted det er.

Jeg trodde at hvis man åpnet melkekartongen i feil ende, ville melka bli sur. Det sa min mor nemlig:)

Jeg trodde at syden bare var en stor badestrand.

Jeg trodde helt frem til for et par år siden at Strømstad var et stort kjøpesenter, hvor Nordmenn dro for å kjøpe kjøtt og øl. Jeg ble veldig overrasket da jeg kom til Strømstad og oppdaget hvilket sjarmerende sted det er.

Vesla tror sverige er norby shoppingcenter :P

Annonse

Gjest Henja

He he.

Min datter sier alltid.

- Hvem er det som banker på min bro? -Det er bare den minste bukkene Bruse som skal til seters for å se at jeg er fet.

Morsom!

Eldstemann sa da han var 3 : Er du glad i meg, mormor? Mormor svarte: Min kjærlighet til deg er enorm! Da så han forskrekket på henne og sa: Du er en orm sjæl, mormor!!

Gjest KariKruskakli

Vesla tror sverige er norby shoppingcenter :P

He he!

Minstedatteren min tror at Sverige er hytta vår. - Skal vi dra tilbake til Sverige snart?, sier hun når vi er på tur andre steder i Sverige.

Og når vi tar av til hytta, lurer hun på om vi har kommet til Sverige-skogen.

Annonse

Helt til nå nettopp har jeg lidd av den vrangforestilling at hester står og sover ;o)

Jeg trodde på skrønen om at hvis man sniktittet gjennom nøkkelhullet, ville det øyet man så med, bli større enn det andre. (Det hindret meg ikke i å titte, men jeg passet på å titte litt med begge øyne så det skulle jevne seg ut..)

Hester står og sover! De legger seg ned innimellom, men du vil sjelden eller aldri se at samtlige hester i en flokk ligger samtidig. De er nemlig byttedyr og må være klare til å stikke av på sekunder.

De "låser" leddene ved hjelp av sener slik at de ikke "knekker" i knærne når de sovner stående. De sover heller ikke i dyp søv i timesvis, men i noen få minutter nå og da.

Gjest Shira12

Jeg skjønte ikke vitsen om de 2 nullene i ørkene, som møtte ett 8-tall og da sa den ene nullen til den andre -at de orker i denne varmen....

Vel den tok jeg ikke før jeg var ganske så stor.

Spiste man kjernen i eplet begynte det og vokse i magen på meg.

Og sikkert mange andre lure ting jeg trodde på, men kommer ikke på mer nå.

Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget at den der "Sol, sol, kom igjen, solen er min beste venn osv" sangen ikke er et heiarop (Kom igjen Sol! Heia heia! Wohoo!), men rett og slett "kom tilbake sol".

Jeg trodde også at det het høst-akke-fest :-)

Og så delte jeg Luskas forestilling om at alle voksne vet & kan alt, alltid. De gjorde alltid det beste, og tok faktisk aldri feil. Jeg husker jeg gledet meg til alle de teite guttene i klassen skulle bli voksne, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...