Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

7

• morsan

6

• carma

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest trultemor26

*At det ville være en rød strek på bakken mellom Norge og Sverige

*At jeg fikk hudkreft hvis jeg tegnet på meg med kulepenn

*At jeg tok et bilde hver gang jeg blunket og når jeg døde så kom jeg til å sitte i kista mi og se igjennom alle bildene

*At det heter "den som er med på leken får tåle streken"

*Var redd sola plutselig skulle slukne

*trodde på julenissen og skrev brev til han

*At det ville være en rød strek på bakken mellom Norge og Sverige

*At jeg fikk hudkreft hvis jeg tegnet på meg med kulepenn

*At jeg tok et bilde hver gang jeg blunket og når jeg døde så kom jeg til å sitte i kista mi og se igjennom alle bildene

*At det heter "den som er med på leken får tåle streken"

*Var redd sola plutselig skulle slukne

*trodde på julenissen og skrev brev til han

Har du sluttet å tro på julenissen? :|

Jeg trodde forøvrig den omtalte streken skulle være en hvit strek .. ;)

Jeg trodde man kunne grave seg ned til Kina og prøvde ved flere anledninger. Det var flere dagers jobbing på et hull.

Jeg trodde det var en stor skatt ved enden av regnbuen og prøvde ofte å finne den.

Jeg trodde jeg kunne fly om jeg hoppet ned fra noe høyt med paraplyen min og vinden blåste.

Det er sikkert mye mer, men utpreget naiv er jeg ikke. Foreldrene mine hadde stor tro på å fortelle sannheten.

Gjest embella

Jeg trodde verden så ut som en kake, og at Norge var et av kakestykkene. Noen kakestykker var større enn andre, Amerika og arfika var to digre kakestykker. Vi lå mellom sverige og damnark.

Jeg trodde blindehunder var blinde.

Jeg trodde hakekors var en pynt man kunne tegne på haka.

Annonse

Gjest embella

Jeg trodde at fulle folk var kriminelle og kunne kidnappe unger, så jeg var livredd for dem.

Jeg trodde at folk i fengsel hadde stripete drakt og sånn kjettingkule på beinet.

Jeg trodde at voksne hadde det kjempegøy som kunne gjøre akkurat hva de ville og bestemme selv...

Jeg trodde at folk i fengsel hadde stripete drakt og sånn kjettingkule på beinet

hva annet skal man tro? Det var jo slik de ble fremstilt i barnefilmer.

Gjest embella

Att Abba hadde gitt ut et album som het ARR-I-VAL, med trykk på ARR..... og ikke "ærraivl" som det jo uttalse på engelsk....

Og jeg måtte bli voksen før jeg oppdaget "feilen", faktisk :)

og jeg trodde at Morten Harket hadde lakrissnøre rundt håndleddet :o)

Gjest moren til jente på snart fire

Jeg trodde vi vasket sengeklær bare en gang i året(Det var kun til jul jeg var med på å skifte på sengene. Resten av året ordnet moren min slikt mens jeg var på skolen...Men det visste jo ikke jeg...)

Jeg trodde det bodde en mann på månen

Og at det var skumle dyr bak hvert et tre i skogen

Og at vi kunne bli slik hvis vi laget for mye grimaser..

At vaskemaskina var farge-tv

At bjørnetjeneste betydde å gjøre noen en stor tjeneste(På videregående fikk klassen min vite at det faktisk var motsatt betydning enn hva vi trodde)

Første gang jeg så en kondom var mens jeg gikk på ungdomsskolen... Da trodde jeg det var en hvit lang ballong...

*he he*

Barn kan jo synes at ting er morsomt selv om de ikke forstår det som voksne gjør.

Min niese som da var bare ca 5 år (?) hadde blitt lurt av noen eldre barn til å fortelle en vits som var omtrent slik (husker ikke alle detaljene, men ihvertfall poenget):

Hvilket dyr kan fly høyest? Musa til flyvertinna.

Denne vitsen syntes jenta var veldig morsom, for tenk så rart at flyvertinna hadde meg seg ei lita mus i bur ombord i flyet!!! *he he*

Jeg husker en vits jeg lærte da jeg var liten.

Det var om den gravide damen som spurte jordmor om hvor babyen kom ut. Jordmor svarte: -den kommer ut der den kom inn. -Å nei, må vi inn i den trange Fiat'en igjen!

Jeg syntes det var veldig morsomt med den Fiat'en, men jeg tok nok ikke hele poenget da. hehe...

Frem til jeg var 5 var jeg overbevist om at motorsykler og mopeder var farlige, og kom å tok små barn. Tror mamma syntes det var likegreit for da visste hun at jeg aldri gikk på veien alene.

Jeg trodde også at det å bite negler var kun noe barn gjorde, for jeg kjente ingen voksne som gjorde det. Så da jeg var 5 år, fant jeg ut at det var på tide å slutte å bite negler.

Jeg og fetteren min gikk å stjal egg i kjøleskapet for å ruge på de. Jeg var sikker på at det ville komme en baby ut av egget, mens fetteren min trodde at det ville bli ei skilpadde.

Mamma tok meg på fersken da jeg skulle stjele egg. Hun spurte hva jeg skulle med de eggene. Jeg var flau, og ville ikke svare. Hun fikk omsider ut av meg at jeg skulle ruge på de. Hun lo godt da :-)

Og så husker jeg at jeg og ei venninne spekulerte på hvordan babyen skulle komme ut av magen(hun skulle bli storesøster). Jeg mente at den ville komme ut navlen, mens hun trodde at den kom ut av rompa.

Annonse

;o)

Jeg hadde min egen teori om 17.mai. hadde en nabo som het Mari. Jeg kunne ikke si r før jeg var rundt 6 år, så jeg sa Maji.

Vel i flere år gikk jeg med flagget opp i 17.maitoget og ropte "Hujja foj søte Maji", for jeg trodde alle feiret henne ;o)

Jeg trodde lenge at et stereoanlegg var en radiator. Kom fortvilet hjem og fortalte at nabojenta sin familie var så fattige at hun måtte spare til sin egen ovn ;o)

Var overbevist om at Gud var en dame. Etter å ha mast meg til å få gå på søndagsskole fikk jeg mitt første store slag i ansiktet. Det ble en kort karriere for meg på søndagsskolen, gitt, for jeg nektet at han skulle være en mann.

Ellers har jeg skjønnt jeg hadde tvangstanker mht tall. Spesielt tallene 3 og 7. Måtte telle til 7 x 7 for å kunne gå av trikken, løpe forbi 3 lyktestolper når det kom bil. Alle leker var levende. Dukker og kosedyr måtte ha luft. Bedre nå..... men bestikket skal ligge riktig vei og dukkene til jenta mi skal ikke ha dyne over hodet, (sier fortsatt unskyld før kosedyr skal i vaskemaskinen). Obs. Ikke helt over ennå. Gulp.

Men verst var nok overbevisningen om at det bodde tyske soldater i klesskapet mitt. De gutta var ikke hyggelig å ha der da lyset skulle slukkes gitt.

Hjelpes meg! Her dukket det opp ting og tang. Mange tanker man gjør seg som barn.

He he!

Minstedatteren min tror at Sverige er hytta vår. - Skal vi dra tilbake til Sverige snart?, sier hun når vi er på tur andre steder i Sverige.

Og når vi tar av til hytta, lurer hun på om vi har kommet til Sverige-skogen.

Haha ;o)

Jenta mi er veldig opptatt av engler. En venn av henne skulle til England.

Vi gikk en tur i skogen og hun sier: Mamma, der nede er Engel-land og der bor det masse engler.

Jeg husker en vits jeg lærte da jeg var liten.

Det var om den gravide damen som spurte jordmor om hvor babyen kom ut. Jordmor svarte: -den kommer ut der den kom inn. -Å nei, må vi inn i den trange Fiat'en igjen!

Jeg syntes det var veldig morsomt med den Fiat'en, men jeg tok nok ikke hele poenget da. hehe...

*he he*

Gjest KariKruskakli

;o)

Jeg hadde min egen teori om 17.mai. hadde en nabo som het Mari. Jeg kunne ikke si r før jeg var rundt 6 år, så jeg sa Maji.

Vel i flere år gikk jeg med flagget opp i 17.maitoget og ropte "Hujja foj søte Maji", for jeg trodde alle feiret henne ;o)

Jeg trodde lenge at et stereoanlegg var en radiator. Kom fortvilet hjem og fortalte at nabojenta sin familie var så fattige at hun måtte spare til sin egen ovn ;o)

Var overbevist om at Gud var en dame. Etter å ha mast meg til å få gå på søndagsskole fikk jeg mitt første store slag i ansiktet. Det ble en kort karriere for meg på søndagsskolen, gitt, for jeg nektet at han skulle være en mann.

Ellers har jeg skjønnt jeg hadde tvangstanker mht tall. Spesielt tallene 3 og 7. Måtte telle til 7 x 7 for å kunne gå av trikken, løpe forbi 3 lyktestolper når det kom bil. Alle leker var levende. Dukker og kosedyr måtte ha luft. Bedre nå..... men bestikket skal ligge riktig vei og dukkene til jenta mi skal ikke ha dyne over hodet, (sier fortsatt unskyld før kosedyr skal i vaskemaskinen). Obs. Ikke helt over ennå. Gulp.

Men verst var nok overbevisningen om at det bodde tyske soldater i klesskapet mitt. De gutta var ikke hyggelig å ha der da lyset skulle slukkes gitt.

Hjelpes meg! Her dukket det opp ting og tang. Mange tanker man gjør seg som barn.

"Hujja foj søte Maji"

*Ler så jeg griner*

Den var søt da;)

sarah bernard

*mark i magen av å spise snø

*er det helt sant at hester legger seg ned for å sove?

* det tok med maaaange år før jeg skjønte tomatvitsen

* at hvis man var flink og spiste skropene fikk man pen sangstemme

hehe, jeg trodde helt til i dette øyeblikk at man får mark i magen av å spise snø, haha, sånn kan det gå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...