Gå til innhold

Hvilken diagnose ville Elling fått?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lysglimt

Hva er unnvikende personlighetsforstyrrelse? :)

Det er jo når man unnviker ting som skaper angst,man vil helst ikke bli konfrontert med det man frykter.

Det er jo Elling et godt eksempel på,men han er no "god" også da,og fikk seg noen skritt fremover innimellom..:)

Gjest det lurer jeg på nå

Det er jo når man unnviker ting som skaper angst,man vil helst ikke bli konfrontert med det man frykter.

Det er jo Elling et godt eksempel på,men han er no "god" også da,og fikk seg noen skritt fremover innimellom..:)

unnviker ting som skaper angst

Er ikke det helt vanlig når man har angst? Betyr det at alle med angst har unnvikende personlighetsforstyrrelse?

Annonse

Gjest Lysglimt

Er ikke det helt vanlig når man har angst? Betyr det at alle med angst har unnvikende personlighetsforstyrrelse?

He he..neida :)

Det er nok flere kriterier som skal fylles,men tenkte meg Elling....

Var ikke superseriøst det svaret mitt,jeg bare synset litt :)

Gjest Lysglimt

Unnvikende(engstelig)personlighetsforstyrrelse er kjennetegnet at pesonen har lav selvfølelse,er usikker og nærtagende.Dette fører til frykt for kritikk,avvisning og for å ikke bli likt.Livet blir preget av spenning,engstelse og usikkerhet,redsel for å dumme seg ut og bli latterliggjort.

Personen vil innrette livet slik at han vil være tryggest mulig,og dermed ungå mange sosiale sammenhenger eller andre situasjoner som vedkommende opplever skremmende.

Syns dette beskriver Elling godt...

Gjest tenkelurer

He he..neida :)

Det er nok flere kriterier som skal fylles,men tenkte meg Elling....

Var ikke superseriøst det svaret mitt,jeg bare synset litt :)

Det verste er at jeg tror du har rett. Godt mulig han har unnvikende pers.forstyrrelse og sosial fobi. Noe jeg også har (eller visstnok ikke personlighetsforstyrrelse, men i alle fall unnvikende trekk) Nå er jeg slett ikke så ille som Elling da, men...

Jeg tror det kanskje er noe derfor jeg ikke klarer å se at Elling er morsomt. Jeg klarer ikke å se at Elling har sjarm og at noen kan like ham. Sannsynligvis fordi jeg kjenner meg for mye igjen og sannsynligvis forakter den siden av meg selv.

Annonse

Gjest Lysglimt

Det verste er at jeg tror du har rett. Godt mulig han har unnvikende pers.forstyrrelse og sosial fobi. Noe jeg også har (eller visstnok ikke personlighetsforstyrrelse, men i alle fall unnvikende trekk) Nå er jeg slett ikke så ille som Elling da, men...

Jeg tror det kanskje er noe derfor jeg ikke klarer å se at Elling er morsomt. Jeg klarer ikke å se at Elling har sjarm og at noen kan like ham. Sannsynligvis fordi jeg kjenner meg for mye igjen og sannsynligvis forakter den siden av meg selv.

Men da har jo du også sjarm da :)

Tror alle er litt sånn jeg,men i filmen blir det jo satt veldig på spissen da,vi hører jo hva han tenker...tror mange kjenner seg igjen i noe iallefall.

Men kan være enig i at ikke alt er like morsomt,satt med tårer i øynene flere ganger jeg,spesiellt den siste filmen.

Tror alle er litt sånn jeg,men i filmen blir det jo satt veldig på spissen da,vi hører jo hva han tenker...tror mange kjenner seg igjen i noe iallefall.

Men kan være enig i at ikke alt er like morsomt,satt med tårer i øynene flere ganger jeg,spesiellt den siste filmen.

satt litt på spissen kanske men ikke så veldig faktisk, den stemmer ganske bra med virkeligheten egentlig. jobber i psykiatrien og det finnes mange mennesker som faktisk er og tenker som Elling. trist men sant.

Filmene fikke meg både til å le og gråte på en gang.

Kjente meg mye ignen i angsten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...