Gå til innhold

Fontex mot bulimi / NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Charla

Jeg har fått tilbud om å begynne på Fontex for å hindre at jeg overspiser og kaster opp. Men hvordan fungerer den egentlig? Er det sånn at det vil bli vanskeligere for meg å kaste opp hvis jeg overspiser? Vil den på en måte hindre meg fysisk fra å kaste opp?

Eller fungerer den kun psykisk, sånn at jeg får mindre lyst til å kaste opp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234829-fontex-mot-bulimi-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Charla

Det fungerer først og fremst ved å dempe "driven"/lysten/tvangen til å overspise.

Takk for raskt svar :-)

Men jeg må bare spørre sånn for sikkerhetsskyld... Du sa at det først og fremst er for å dempe lysten (osv) til å kaste opp. Men jeg er så redd for at det skal bli fysisk vanskelig for meg å kaste opp HVIS jeg føler at jeg absolutt må det selv om jeg går på Fontex. Kan det være en mulig virkning/bivirkning?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for raskt svar :-)

Men jeg må bare spørre sånn for sikkerhetsskyld... Du sa at det først og fremst er for å dempe lysten (osv) til å kaste opp. Men jeg er så redd for at det skal bli fysisk vanskelig for meg å kaste opp HVIS jeg føler at jeg absolutt må det selv om jeg går på Fontex. Kan det være en mulig virkning/bivirkning?

Skrev jeg det?

Les en gang til :-)

Gjest Charla

Skrev jeg det?

Les en gang til :-)

Hehe... Nei, du skrev visst at det først og fremst dempet lysten til å overspise ;-)

Men siden du skriver "først og fremst" så høres det ut som at den gjør noen annet i tillegg. Så jeg stiller samme spørsmål en gang til...hehe... Gjør den det vanskelig å kaste opp?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hehe... Nei, du skrev visst at det først og fremst dempet lysten til å overspise ;-)

Men siden du skriver "først og fremst" så høres det ut som at den gjør noen annet i tillegg. Så jeg stiller samme spørsmål en gang til...hehe... Gjør den det vanskelig å kaste opp?

Nei.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...