Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av noen andre tråder her:)

Jeg er i permisjon med en på sju mnd. og har dermed også storebror som akkurat har fylt to år hjemme også. Siden vi er sammen hele dagen synes jeg det kan være greit å ha litt sunn snacks å tilby han når vi er på lekeplasser og på tur. Noe utenfor måltidene som vi kan kose oss med.

Han får rosiner, maiskorn(han elsker det), og riskaker med ost. Og frukt selvfølgelig. Noen som har andre gode forslag til sunn snacks???

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

Husk at rosiner inneholder veldig mye sukker og er farlig for tennene. Selv om det er bedre enn drops og sjokolade vil jeg ikke akkurat kalle det sunt.

Anbefaler ellers knaskegulrøtter og sukkererter, det liker mine barn.

serendipity
Skrevet

Skjær opp gulrøtter og kålrabi i staver og legg i en boks (evt, med litt vann i så holder de seg friskere)

Annonse

Skrevet

Tørrfisk?? *vantro*

På jobben er det tradisjon at man tar med seg godis hvis mn har vært på jobreise. Da jeg var på Island for noen år siden tok jeg med - ja nettopp - tørrfisksnacs. Steinbitur.

Det var kun en på avdelingen som likte den....

mariaflyfly
Skrevet

På jobben er det tradisjon at man tar med seg godis hvis mn har vært på jobreise. Da jeg var på Island for noen år siden tok jeg med - ja nettopp - tørrfisksnacs. Steinbitur.

Det var kun en på avdelingen som likte den....

Og jeg formoder at du ikke ville fôra 2-åringen med faenskapet? ;)

Skrevet

Tørrfisk

Jo det spiser vi mye av når vi har det.Gutten elsker det. Men det er litt dyrt å kjøpe en pose med noen få gram til 32 kr. Får sikkert ny forsyning når vi er hos mamma og pappa i sommer:-)

Skrevet

Og jeg formoder at du ikke ville fôra 2-åringen med faenskapet? ;)

Datteren min på 4 elsker tørrfisk og har spist det siden hun var omtrent 2.

mariaflyfly
Skrevet

Datteren min på 4 elsker tørrfisk og har spist det siden hun var omtrent 2.

Gi deg, a! Det er jo sånt man gir til bikkjer, jo??? ;)

Skrevet

Nammenammenam :)

Annonse

Skrevet

Tørrfisk?? *vantro*

Tørrfisk er livretten til hele familien her. De begynner å få smake på samme tid som de beynner å spise vanlig fisk. Kjempesunt snacks er det jo også, men dessverre litt dyrt om man kjøper det i butikk her til lands da.

Gjest er det sunt?
Skrevet

Tørrfisk er livretten til hele familien her. De begynner å få smake på samme tid som de beynner å spise vanlig fisk. Kjempesunt snacks er det jo også, men dessverre litt dyrt om man kjøper det i butikk her til lands da.

Er det virkelig så sunt? Lukter jo nå inni helvete vondt da? Og man får verdens verste ånde av det..

Skrevet

Jo det spiser vi mye av når vi har det.Gutten elsker det. Men det er litt dyrt å kjøpe en pose med noen få gram til 32 kr. Får sikkert ny forsyning når vi er hos mamma og pappa i sommer:-)

Synd det er så dyrt å kjøpe ja. :-(

Skrevet

Er det virkelig så sunt? Lukter jo nå inni helvete vondt da? Og man får verdens verste ånde av det..

Hvorfor skulle ikke fisk være sunt?

Skrevet

Åneidu. Her i nord er det standard sammen med øl....men jentungen får selvsagt kun fisken og ikke ølet. *s*

Skrevet

Synd det er så dyrt å kjøpe ja. :-(

Heldigvis ordner svigerfar tørrfisk til oss fra sin egen fangst når han fisker. *s*

Skrevet

Heldigvis ordner svigerfar tørrfisk til oss fra sin egen fangst når han fisker. *s*

Pleier tørke selv vi også ja når vi får tak i billig fisk.(vi har ikke båt selv) En gang hengte vi opp et par hundre kg fisk og fråtset så i tørrfisk det neste året. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...