Gå til innhold

ekstremt sutrete og kravstor 1-åring?

Anbefalte innlegg

Gjest hun er kravstor

Har en jente på snart 1 år som er veldig "slitsom" for tiden; skal helst være hos mamma hele tiden. Vil sitte på armen, så i neste sekund ned og krabbe, så opp igjen, så gå rundt, så ned. Det må skje noe absolutt hele tiden og hvis det er mange folk der som kan gi henne oppmerksomhet er det som regel greit.

Vil smake og spise på det meste, men har ikke ro til å sitte og spise mye. Vil helst ha pupp i ett sett og kan nesten ikke sitte på fanget mitt engang uten at hun vil ha pupp.

Begynner å bli litt slitsomt dette. Vil det hjelpe hvis jeg slutter å amme mon tro? Noen andre tips?

Fortsetter under...

Jeg synes ettårsalderen er den aller mest slitsomme, hvis det kan være noen trøst. Snart blir det lettere å kommunisere med henne og forklare ting, og da blir ting lettere.

Pass på at hun også blir knyttet til andre voksne (faren og andre nære familiemedlemmer), slik at du får litt pusterom innimellom.

Og om noen år husker du dette som den idylliske tiden da hun var liten...

Gjest Elextra

Høres veldig kjent ut, tror de fleste som har hatt ettåringer kjenner seg igjen :-).

Har ikke mange gode råd, vil bare si at snart blir alt så mye bedre. Eller, det vil si, først blir det antakelig verre, når hun får sterkere vilje og skjønner at hun kan si nei! Men etterhvert som du kan forklare henne ting, og særlig når hun selv kan gjøre seg forstått, går alt så meget bedre.

Gjest amparro...

Helt normalt! Jeg får litt sånn ekkel følelse når du kaller en 1 åring "kravstor". Du bør ikke ha det synet på ditt eget barn, når det er helt normalt for et friskt og sunnt barn.

Jeg skjønner godt at du er sliten, og du mener sikkert ikke noe galt med det uttrykket.

Jeg ville bare kommentere det :-)

Annonse

Gjest hun er kravstor

Helt normalt! Jeg får litt sånn ekkel følelse når du kaller en 1 åring "kravstor". Du bør ikke ha det synet på ditt eget barn, når det er helt normalt for et friskt og sunnt barn.

Jeg skjønner godt at du er sliten, og du mener sikkert ikke noe galt med det uttrykket.

Jeg ville bare kommentere det :-)

Neida, var ikke sånn ment. Men noen kan jo faktisk være kravstore selvom det er innenfor normalen. Det gjelder alle aldersgrupper; noen krever mer oppmerksomhet enn andre. Alikevel ikke helt sånn ment som det hørtes ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...