Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil bare få ut litt "gruff" med dette....Er så lei for tiden. Panikkangsten har tatt fullstendig grep om seg. Jeg er så sliten, så sliten..Kan ikke kjøre bil,må hele tiden finne "fluktveier"..kan ikke reise noen steder, ja i det hele tatt. Har ikke et eneste angstfritt minutt i løpet av dagen. Går på Cipralex, en er helt avhengig av å ha stesolid eller vival med meg. Jeg holder det ikke ut lengre snart. I tillegg er det den følelsen av å være i veien for andre...være en "hemsko" for andre. Jeg klikker snart. Er det flere som har det sånn? Jeg føler meg så alene med angsten min...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234843-s%C3%A5-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lysglimt

Det er ikke lett når det blir sånn,når angsten tar helt overtaket...

Vet litt om det,men jeg har andre forklaringer enn de fleste på det,noe jeg ikke kan skrive om her.

Men kan jo si en ting,det er ikke sikkert alt dette..angsten stammer fra deg selv,folk med "angst" er ofte overfølsomme,og er lett påvirkelige.

Men kan råde deg til å være mye i skogen,eller blandt trær og blomster,rolige omgivelser,det kan hjelpe.

Kjenn på energien det gir,stillheten av å høre på bølger som plasker mot en strand...

Ofte er naturen den beste medisinen,,,:D

Gode tanker til deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234843-s%C3%A5-lei/#findComment-1796815
Del på andre sider

Hei.

Sånn har jeg det også men er blitt bedre på Cipralex.

Hvor høy dose bruker du?,jeg går nå på 15mg og har kommet et stykke på vei.

Det er grusomt og ha den angsten hele tiden og jeg gruer meg for tiden til ferien for da blir det forventet at vi skal ut å reise og bilkjøring er jeg livredd.

Jeg går i gruppeterapi og det har også hjulpet en del.

Virker ikke som Cipralexen alene tar angsten nei,

Det du skrev kunne like godt vært skrevet av meg .

Familien holder ut men jeg føler meg ofte som en byrde jeg også og prøver å ta meg sammen men det er slitsomt.

[email protected]

klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234843-s%C3%A5-lei/#findComment-1796934
Del på andre sider

Det er ikke lett når det blir sånn,når angsten tar helt overtaket...

Vet litt om det,men jeg har andre forklaringer enn de fleste på det,noe jeg ikke kan skrive om her.

Men kan jo si en ting,det er ikke sikkert alt dette..angsten stammer fra deg selv,folk med "angst" er ofte overfølsomme,og er lett påvirkelige.

Men kan råde deg til å være mye i skogen,eller blandt trær og blomster,rolige omgivelser,det kan hjelpe.

Kjenn på energien det gir,stillheten av å høre på bølger som plasker mot en strand...

Ofte er naturen den beste medisinen,,,:D

Gode tanker til deg!

Takk for svar dere. Jeg kan jo legge til at jeg har økt dosen på Cipralexen til 15 mg. Jeg går også i gruppeterapi, noe som hjelper litt. Har hatt permisjon derfra en tid, så jeg har nettopp kommet i gang igjen, og nå er det jo ferie snart. Har kommet inn i et forsøksopplegg med en overlege, men det tar vel tid før jeg ser noen resultater fra det opplegget. Huff...vil stort sett bare grine og sove, så jeg har vel fått en depresjon oppi alt dette å. Har lovt at vi skal reise på tur i en uke med noen venner, men det ser ut som om valget blir innleggelse eller å bli hjemme. Det tar nemlig tre timer å kjøre dit, og jeg vil kaste opp bare ved tanken. All energien i løpet av dagen går med på å "holde unna" angsten. Jeg prøver så godt jeg kan Lysglimt, å komme meg ut i naturen...det er ikke så lett når man har angst for alt da, men litt klarer jeg. Jeg tror kanskje at dette kan hjelpe litt...det at man skriver om ting som er vanskelige, og at man møter andre som er i samme situasjon ikke minst.

klem til dere

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234843-s%C3%A5-lei/#findComment-1797012
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

Takk for svar dere. Jeg kan jo legge til at jeg har økt dosen på Cipralexen til 15 mg. Jeg går også i gruppeterapi, noe som hjelper litt. Har hatt permisjon derfra en tid, så jeg har nettopp kommet i gang igjen, og nå er det jo ferie snart. Har kommet inn i et forsøksopplegg med en overlege, men det tar vel tid før jeg ser noen resultater fra det opplegget. Huff...vil stort sett bare grine og sove, så jeg har vel fått en depresjon oppi alt dette å. Har lovt at vi skal reise på tur i en uke med noen venner, men det ser ut som om valget blir innleggelse eller å bli hjemme. Det tar nemlig tre timer å kjøre dit, og jeg vil kaste opp bare ved tanken. All energien i løpet av dagen går med på å "holde unna" angsten. Jeg prøver så godt jeg kan Lysglimt, å komme meg ut i naturen...det er ikke så lett når man har angst for alt da, men litt klarer jeg. Jeg tror kanskje at dette kan hjelpe litt...det at man skriver om ting som er vanskelige, og at man møter andre som er i samme situasjon ikke minst.

klem til dere

Vet det ikke er lett,dette minner meg veldig om meg selv for ca 6-7 år siden,følte virkelig at jeg skulle dø..var sikker på det..klarte ingenting...asolutt ingenting.

ikke spise,ikke noe daglige gjøremål,bare ligge..vente på å dø...var redd hele tiden,som deg..

Men nå er jeg bedre,sliter med ting,men gus så glad jeg er for at jeg har kommet meg freover,at jeg er bedre nå enn jeg var da..det er jeg glad for,vil aldri ha det slik igjen.

Fint at du prøver å komme deg ut litt,det hjelper..og sakte men sikkert vil det gå fremover,men dumt det skal ta så lang tid.

Syns det er lurt med innleggelse jeg,skulle ønske jeg fikk hjelp til det da..den gang,burde vært innlagt,fått hjelp..men klarte ikke gjøre noe med det selv.

Kanskje du kommer deg fortere da,hvis du får hjelp og omsorg,det tror jeg nemlig.

Ta imot hjelpen du får,masse lykke til!!!

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234843-s%C3%A5-lei/#findComment-1797355
Del på andre sider

Gjest Veronika27

Hei.

Føler masse med deg. Angst er noe drit. Synd det ikke finnes noen vidunderkur....så mange som det er som sliter med det.

Ta tiden til hjelp. Du blir bedre. Tar du 15 mg cipralex og er full i angst hele dagen? Høres ikke ut som om den hjelper deg masse. Gått på cipralex lenge?

Lykke til. Hilsen ei som også har angst for å kjøre bil, handle etc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234843-s%C3%A5-lei/#findComment-1797757
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Føler masse med deg. Angst er noe drit. Synd det ikke finnes noen vidunderkur....så mange som det er som sliter med det.

Ta tiden til hjelp. Du blir bedre. Tar du 15 mg cipralex og er full i angst hele dagen? Høres ikke ut som om den hjelper deg masse. Gått på cipralex lenge?

Lykke til. Hilsen ei som også har angst for å kjøre bil, handle etc

Heisann. Takk for svar :) jeg har nettopp økt dosen fra 10 mg til 15 mg, så det kan være jeg må gi det litt mer tid. Jeg vet en ting som utløser angsten min for tiden, og det er en planlagt tur i en uke. Det innebærer 3 timer bilkjøring og det er jeg ikke klar for. Jeg er nok ekstra plaget pga det nå. Får se om jeg trekker meg for å kunne jobbe mer med angsten en stund til. Er bare sånn at jeg får angst for å fortelle det til mannen min og de andre å...skikkelig dilemma. Hadde jo gledet meg til denne turen før jeg fikk denne totale kollapsen...er helt nede under kjelleren. Vi får prøve å hjelpe hverandre. Skjønner at du har det nokså likt meg.

:) Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234843-s%C3%A5-lei/#findComment-1798140
Del på andre sider

Gjest Veronika27

Heisann. Takk for svar :) jeg har nettopp økt dosen fra 10 mg til 15 mg, så det kan være jeg må gi det litt mer tid. Jeg vet en ting som utløser angsten min for tiden, og det er en planlagt tur i en uke. Det innebærer 3 timer bilkjøring og det er jeg ikke klar for. Jeg er nok ekstra plaget pga det nå. Får se om jeg trekker meg for å kunne jobbe mer med angsten en stund til. Er bare sånn at jeg får angst for å fortelle det til mannen min og de andre å...skikkelig dilemma. Hadde jo gledet meg til denne turen før jeg fikk denne totale kollapsen...er helt nede under kjelleren. Vi får prøve å hjelpe hverandre. Skjønner at du har det nokså likt meg.

:) Klem

Hei

Jeg har tatt cipralex i 3 mnder nå. Har økt til 20 mg. Begynner å gå framover her nå. Gått i barnehagen alene i dag. Har vært på obs bygg og i butikken å handla. Var ubehaglig, men fikk ikke panikk. Deilig om det går framover nå.

Har fått beskjed om at jeg kan begynne å presse meg litt nå. Sist sa legen jeg ikke måtte presse meg så masse. Har hatt det bra hjemme i mellomtiden, så nå er jeg gjerne mer klar for det?

Kanskje best å avlyse turen. Bli trygg hjemme først. Prøve å gå tur litt rett rundt med huset. Så begynne å presse deg litt videre etterpå?

Kan jabbe på msn [email protected]

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234843-s%C3%A5-lei/#findComment-1799599
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...