Gjest signerer ikke denne Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Vi har vært gjennom et turbulent samlivsbrudd med rettsak ang barnefordeling, og den eldste bor nå hos pappa mens de to yngste bor hos meg. Og i dag var 7-åringen min SUR. Klassen skulle på tur, hun syns det ble for mye å bære på, regnbuksa lå i bilen og hunne ville ha den i sekken med en gang. Vi skulle kjøre om fem minutter, og jeg sa at vi legger den i sekken når vi kommer ut. Etter en del surmuling og klaging kommer det: "Da flytter jeg heller til pappa!" Hva svarer man på sånt? Det har vært så mye styr her at jeg kjenner jo det knyter seg innvendig når hun sa det, men... Hva ville dere sagt? 0 Siter
laban Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Med forbehold om at jeg ikke har personlig erfaring fra samlivsbrudd med barn: I akkurat den situasjonen ville jeg nok bare svart noe sånn som at "pappa vil også at du skal ha utstyret i orden når dere skal på tur, så det blir ingen forskjell - X (søskenet som bor hos pappa) må også bære sekken sin selv, tror du ikke?" Ingen grunn til å ta hele bostedsdebatten der og da, når saken egentlig er en vanlig, morgengretten krangel. Hvis du mistenker at hun går og ruger over noe rundt dette, synes jeg heller dere skal ta det på sengekanten eller i en annen rolig situasjon. 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 "Pappa har nøyaktig de samme reglene, så det hadde uansett ikke blitt noe annerledes. Dessuten er det ikke du som bestemmer det!" 0 Siter
tuss&troll Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg hadde ikke kommentert det, eller tatt det med et smil. Denne trusselen vil du få mange mange år framover . 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hvis ungen skjønner at han treffer på spikeren ved å såre deg, så er det det han vil. Prøv å ignorere han, eller sett han på plass! mvh 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Den kommer til å komme mange ganger i årene fremover. ) Når mine blir sure og sier sånt når det er noe de ikke får lov til av meg så svarer jeg bare:"Men det får du ikke lov til hos pappa heller, og det vet du godt." Pappan og jeg har stort sett samme grenser for det meste så jeg er ikke i tvil der. ) 0 Siter
flisa Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Det der er ikke første gangen du får høre. Du svarer bare;"nei, det bestemmer ikke du, det bestemmer pappa og jeg" 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Den kjenner jeg litt til. Og antar du kommer til å høre den et antall ganger til i årene fremover. Jeg synes du skal gi klar beskjed til henne om at hvor hun skal bo, er noe mor og far bestemmer, ikke hun. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg får den sjelden, men pappan får det oftere hos oss. Da pleier han å si at de kan ringe meg og spørre om hva det nå enn er - det vil hun aldri Hun er bare tre, men vet veldig godt hva som er greit og ikke, og når hun forsøker å tvinne faren, og han svarer med at de godt kan ringe meg, så skjønner hun at slaget er tapt. Jeg gjør det samme, en gang ringte vi for å spørre om hun kunne komme dit å se tegnefilm kl 21.45 fordi hun ikke ville sove Men vi er enige da... Om omtrent alt... 0 Siter
Gjest signerer ikke denne Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg får den sjelden, men pappan får det oftere hos oss. Da pleier han å si at de kan ringe meg og spørre om hva det nå enn er - det vil hun aldri Hun er bare tre, men vet veldig godt hva som er greit og ikke, og når hun forsøker å tvinne faren, og han svarer med at de godt kan ringe meg, så skjønner hun at slaget er tapt. Jeg gjør det samme, en gang ringte vi for å spørre om hun kunne komme dit å se tegnefilm kl 21.45 fordi hun ikke ville sove Men vi er enige da... Om omtrent alt... Problemet er at faren gjør alt han kan for å sette barna opp mot meg eller lage bråk på annet vis. Hadde min unge ringt faren kl. 21.45 for å spørre om å få komme dit og se film, hadde han neppe hentet henne. Men vær trygg på at det ville blitt tatt opp med f.eks familievernkontoret! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Problemet er at faren gjør alt han kan for å sette barna opp mot meg eller lage bråk på annet vis. Hadde min unge ringt faren kl. 21.45 for å spørre om å få komme dit og se film, hadde han neppe hentet henne. Men vær trygg på at det ville blitt tatt opp med f.eks familievernkontoret! Da går det jo ikke - den type ting forutsetter at man er enige. Beklager at jeg ikke har noen gode råd 0 Siter
Gjest signerer ikke denne Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Den kjenner jeg litt til. Og antar du kommer til å høre den et antall ganger til i årene fremover. Jeg synes du skal gi klar beskjed til henne om at hvor hun skal bo, er noe mor og far bestemmer, ikke hun. Faren legger dessverre ikke fingrene imellom. Han har dratt den eldste gjennom en flerårig rettstvist, med dommersamtaler, sakkyndige osv - med det som argument at barnet var den som skulle bestemme hvor h*n skulle bo. Han er meget godt troende til å si det samme til sjuåringen etterhvert. 0 Siter
Gjest signerer ikke denne Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Det der er ikke første gangen du får høre. Du svarer bare;"nei, det bestemmer ikke du, det bestemmer pappa og jeg" Faren legger dessverre ikke fingrene imellom. Han har dratt den eldste gjennom en flerårig rettstvist, med dommersamtaler, sakkyndige osv - med det som argument at barnet var den som skulle bestemme hvor h*n skulle bo. Han er meget godt troende til å si det samme til sjuåringen etterhvert. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Denne kommentaren, ville jeg ikke gitt noen respons på. Å flytte er ingen startegi for å løse konflikter, og det må barnet lære seg. Noen saker, bestemmer barn rett og slett ikke over. Bosted bør vell være en permanent løsning, syns jeg. Ikke flytte, alt etter humør, plikter, konflikter og goder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.