Gå til innhold

Hysterisk mor eller uansvarlig oppførsel fra far?

Anbefalte innlegg

Gjest pigeon

Nå går jeg undercover og bruker anonymt nick.

Her er saken: etter at barnet på tre var fastspent i bilsetet oppdaget vi at batteriet var flatt. Faren ville trille bilen i gang, mens jeg krevde at ungen måtte ut først. Den er en ganske bratt nedoverbakke der bilen skulle trilles, og faren hadde ikke tid til å vente til jeg fikk ungen ut men begynte å trille bilen mens jeg løp etter mens bilen trillet fortere og fortere. Jeg hadde ikke sjanse til å rekke det, men far rakk heldigvis å slenge seg inn i bilen selv før den trillet avgårde.

Det gikk bra, men jeg holdt på å få hjertestans fordi jeg ble så redd. Etterpå ble jeg rasende og skjelte ut pappaen. Dette var etter min mening både livsfarlig og helt unødvendig. Hadde faren snublet litt og ikke rukket å kaste seg inn i bilen hadde ungen blitt sendt fastspent og alene i bilen ned for en bratt og lang bakke og turen ville endt i et tre eller eventuelt i elva nedenfor.

Pappaen bare lo av meg og mener jeg er hysterisk og at han hadde full kontroll. Etterpå ble han sint og mente at jeg bare får lære meg å stole på ham, for han vil også barnets beste. Selv synes jeg ikke at det er det minste hysterisk å reagere kraftig på det som skjedde.

Synspunkter takk!

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• asterix

6

• cecily

4

• bb71

2

Mest aktive i denne tråden

Full kontroll..? Det er det råkjørere også har pleid å si før de havner i en ulykke.

Nå gikk nå heldigvis dette fint, men jeg er enig med deg i at barnet burde blitt tatt ut av bilen først. Det er ikke bare-bare å holde styr på en tung og trillende bil.

Gjest Mom33

Altså, enten foretar dere trillstart på en utrolig klønete måte, eller så skjønner ikke jeg hva dette dreier seg om...

Jeg har trillstartet bilen noen ganger, og jeg har aldri vært inne på tanken å ta ut ungene. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle det? Når bakken er bratt, så skal det jo ikke til mer enn et fraspark med ene foten for å få bilen til å begynne å trille, og da er det ingen grunn til å løpe ved siden av og slenge seg inn i full fart? Eller?

Jeg må opplyses litt mer, tror jeg...

Forresten, er vi 2 når bilen må trillstartes, så sitter selvfølgelig den ene ved rattet mens den andre gir et puff bak. Fortsatt med ungene inni om de er med på turen.

Helt enig med deg - jeg hadde blitt fly forbanna!

Det er _ som de skriver under her - ikke alle ulykker man KAN unngå, men slike teite ting er det SÅ lett å unngå.

man lar bare ikke unger være alene med krefter som er større enn dem, -biler, båter, bassen, vannkant.

jeg kjenner så alt for godt til noen som anklager seg selv - når det var så ENKELT å unngå det!

Annonse

Hvorfor dere begge var ute av bilen skjønner jeg ikke, men at UNGEN var inne i bilen når dere var utenfor er FULLSTENDIG LOCO, ja.

Kjenner jeg får høy puls bare av å se situasjonen for meg...

Den pappan skulle få jobbe for å komme inn i varmen, for ikke å snakke om få tillit i forhold til ungene, igjen!

Gjest PandaMiranda

Grøss...

Huff, sikkert ikke lett å forholde seg til en så steil mening om hva tillit er... Hva skal man liksom si, når man blir skjelt ut for at man vil ta ansvar for barnet med å ta den ut av bilen først? Det er han som overkjører deg, ikke du som mangler tillit til ham.

"Har ikke tid" - jøss, for et argument. "Dessverre, ungen min, vi måtte nok risikere at du kunne havne i en ulykke, for vi hadde ikke tid til å sikre deg." Det er ikke noe hold i det, nei.

Skal man la være å bruke sikkerhetssele på ungen også, da? Jeg mener: "Du stoler vel på at han ikke kræsjer når han kjører?" Det blir omtrent samme logikk... Men sikkerhet dreier seg ikke om at man tror folk kommer til å kjøre bilen i grøfta med vilje, liksom.

Gjest pigeon

Hvorfor dere begge var ute av bilen skjønner jeg ikke, men at UNGEN var inne i bilen når dere var utenfor er FULLSTENDIG LOCO, ja.

Kjenner jeg får høy puls bare av å se situasjonen for meg...

Den pappan skulle få jobbe for å komme inn i varmen, for ikke å snakke om få tillit i forhold til ungene, igjen!

Jeg var ute av bilen fordi jeg holdt på å ta ungen løs da han samtidig begynte å skyve den.

Annonse

Gjest Morsk

hva legger du i det`?

Forutsatt at bilen trilles igang på "normal" måte ved at føreren står i døra og dytter, kan jeg ikke fatta hva som skulle være uansvarlig å særlig risikofylt ved dette.

Kvinner har en helt annen risikovurdering enn menn og tenker ut de utroligste eventualiteter som kan skje i nærmest enhver situasjon, og på ett eller annet punkt vil dette kunne klassifiseres som hysteri, noe jeg synes dette vitner om.

Gjest Mom33

Forutsatt at bilen trilles igang på "normal" måte ved at føreren står i døra og dytter, kan jeg ikke fatta hva som skulle være uansvarlig å særlig risikofylt ved dette.

Kvinner har en helt annen risikovurdering enn menn og tenker ut de utroligste eventualiteter som kan skje i nærmest enhver situasjon, og på ett eller annet punkt vil dette kunne klassifiseres som hysteri, noe jeg synes dette vitner om.

Jeg er veldig enig med deg, Morsk, selv om jeg er kvinne. Men jeg synes det høres ut som disse bedriver en veldig avansert form for trillstarting av bil, og da kan jeg være med på at risikoen var høy.

Og med høy risiko er jeg uenig i hysteristempelet.

Gjest Morsk

Jeg er veldig enig med deg, Morsk, selv om jeg er kvinne. Men jeg synes det høres ut som disse bedriver en veldig avansert form for trillstarting av bil, og da kan jeg være med på at risikoen var høy.

Og med høy risiko er jeg uenig i hysteristempelet.

Alt avgjøres selvsagt av situsjonen. Dersom han stod bak bilen å dyttet er det jo snakk om ren galskap, enten det var barn i den eller ei.

Gjest Mom33

Alt avgjøres selvsagt av situsjonen. Dersom han stod bak bilen å dyttet er det jo snakk om ren galskap, enten det var barn i den eller ei.

Nemlig. Og her hørtes det ut som om bilen var i høy fart da faren slengte seg inni, hvilket jeg ikke helt forstå nødvendigheten av i og med at bilen sto i en bratt bakke.

Det er ikke så veldig høy fart bilen trenger for å starte på trill, så det høres noe rart ut.

Gjest printa

At kvinner har en helt annen risikovurdering enn menn i trafikken, vises i antall drepte pr.år. Menn er i et klart flertall.

Ergo må kvinnens risikovurdering være bedre utviklet enn hos mannen.

Han som sendte ungen sin fastspent og alene i bilen, nedover en bakke, er helt klart uansvarlig etter min mening.

Gjest stoler på mannen min

Riktig svar er: Hysterisk mor.

Det hender mannen min må gjøre dette med jobb-bilen.

Han står i døren og gir bilen et puff for å få i gang trillingen.

Hadde jeg oppført meg så hysterisk fordi datteren vår sitter i bilen, ville han nok blitt rimelig sint ja.

Maken til mistillit til hans dømmekraft hadde han ikke tolerert.

Og såpass respekt har jeg for han som pappa også.

Ok, hvis det skjedde et uhell, hadde hans vurderinger vært mer gale da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...