Gå til innhold

Hysterisk mor eller uansvarlig oppførsel fra far?

Anbefalte innlegg

Det var ikke snakk om HØY fart, men den var høy nok til at han bare såvidt rakk å slenge seg inn før den satte utfor bakken. Jeg husker ikke om det var du som spurte om hvorfor han måtte dytte hardt, men det var altså fordi bilen stod i innkjørselen vår. Den heller ikke, men bakken begynner der utkjørselen vår slutter. Mens jeg stod og prøvde å få løs ungen tok han spenntak og fikk skjøvet bilen den meteren som var igjen før bakken begynner, og dermed rulla den fort.

Dvs at bakdøren stod åpen?

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• asterix

6

• cecily

4

• bb71

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har ikke lest de andre svarene.

Men i følge mitt hode og min forstand var han totalt uansvarlig! Som du sier, hva kunne skjedd _hvis_ han ikke hadde klart å slenge seg inn?!

Herlighet, mannen må da vel verne om det kjæreste han har???

Forutsatt at bilen trilles igang på "normal" måte ved at føreren står i døra og dytter, kan jeg ikke fatta hva som skulle være uansvarlig å særlig risikofylt ved dette.

Kvinner har en helt annen risikovurdering enn menn og tenker ut de utroligste eventualiteter som kan skje i nærmest enhver situasjon, og på ett eller annet punkt vil dette kunne klassifiseres som hysteri, noe jeg synes dette vitner om.

Jepp, en manns risikovurdering sendte begge barna våre på sykehus (med skrammer og en brukket arm) for en tid tilbake.

Så menns "risikovurdering" kan du få billig for meg...

(Generaliserer? Jeg? Neida! Aaaaaldri gjort...)

Annonse

Gjest abrahamsen

Det hender mannen min må gjøre dette med jobb-bilen.

Han står i døren og gir bilen et puff for å få i gang trillingen.

Hadde jeg oppført meg så hysterisk fordi datteren vår sitter i bilen, ville han nok blitt rimelig sint ja.

Maken til mistillit til hans dømmekraft hadde han ikke tolerert.

Og såpass respekt har jeg for han som pappa også.

Ok, hvis det skjedde et uhell, hadde hans vurderinger vært mer gale da?

Akkurat sånn tenker jeg også.

Gjest abrahamsen

Jeg mener de er gale uansett. Det som iriterer meg aller mest er at det var så unødvendig. Hvis han kunne ventet i fem sekunder til hadde jeg fått ungen løs. Vi hadde ikke engang travelt, han er bare av typen som aldri kan vente på noe. Han har det travelt selv om han ikke har det travelt hvis du forstår meg. Alt skal skje nå med det samme.

Men hvorfor var du ute av bilen???

Gjest togli

Altså, enten foretar dere trillstart på en utrolig klønete måte, eller så skjønner ikke jeg hva dette dreier seg om...

Jeg har trillstartet bilen noen ganger, og jeg har aldri vært inne på tanken å ta ut ungene. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle det? Når bakken er bratt, så skal det jo ikke til mer enn et fraspark med ene foten for å få bilen til å begynne å trille, og da er det ingen grunn til å løpe ved siden av og slenge seg inn i full fart? Eller?

Jeg må opplyses litt mer, tror jeg...

Forresten, er vi 2 når bilen må trillstartes, så sitter selvfølgelig den ene ved rattet mens den andre gir et puff bak. Fortsatt med ungene inni om de er med på turen.

Men i denne situasjonen satt det ingen ved rattet....

Annonse

Jeg hadde tilta totalt!

Heldigvis sitter mannen min inni bilen når han triller den igang eller får noen andre til å trille mens han sitter inni. Det kunne ikke ramlet noen av oss inn å trille bilen igang mens vi løper ved siden av.

Du kan ha rett i at dette var galskap, eller du kan være hysterisk. Så lenge vi bare har din versjon av hva som skjedde er det litt vanskelig å bedømme... Jeg tror nok ikke faren dyttet bilen bakfra for så å begynne å løpe etter for å se om han kunne nå den igjen, som det virker som om mange (hysteriske?) her tror...Ser for meg at han sto på siden, holdt fast i døren og taket og "sprang" bilen i gang for så å hive seg inn...Helt vanlig det..hvis det er sånn, synes jeg du er en smule hysterisk. Tror nok ikke pappaen er så dum at han risikerer både ungen og bilen for å få start. Han hadde nok kontroll..Har hørt mange mødre tro at de er den eneste som virkelig BRYR seg om ungen..hallo! Jeg heller nok til å tro at dette var en vanlig trillstart, og at du er en smule hysterisk...;)

Du kan ha rett i at dette var galskap, eller du kan være hysterisk. Så lenge vi bare har din versjon av hva som skjedde er det litt vanskelig å bedømme... Jeg tror nok ikke faren dyttet bilen bakfra for så å begynne å løpe etter for å se om han kunne nå den igjen, som det virker som om mange (hysteriske?) her tror...Ser for meg at han sto på siden, holdt fast i døren og taket og "sprang" bilen i gang for så å hive seg inn...Helt vanlig det..hvis det er sånn, synes jeg du er en smule hysterisk. Tror nok ikke pappaen er så dum at han risikerer både ungen og bilen for å få start. Han hadde nok kontroll..Har hørt mange mødre tro at de er den eneste som virkelig BRYR seg om ungen..hallo! Jeg heller nok til å tro at dette var en vanlig trillstart, og at du er en smule hysterisk...;)

Hvis du leser nedover tråden ser du at mannen sto BAK bilen, for så å løpe frem og hive seg inn i det bilen rullet utfor bakken.

Jeg hadde blitt fullstendig rasende om min samboer hadde gjort noe tilsvarende med lillemor i baksetet!

Gjest abrahamsen

Altså, enten foretar dere trillstart på en utrolig klønete måte, eller så skjønner ikke jeg hva dette dreier seg om...

Jeg har trillstartet bilen noen ganger, og jeg har aldri vært inne på tanken å ta ut ungene. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle det? Når bakken er bratt, så skal det jo ikke til mer enn et fraspark med ene foten for å få bilen til å begynne å trille, og da er det ingen grunn til å løpe ved siden av og slenge seg inn i full fart? Eller?

Jeg må opplyses litt mer, tror jeg...

Forresten, er vi 2 når bilen må trillstartes, så sitter selvfølgelig den ene ved rattet mens den andre gir et puff bak. Fortsatt med ungene inni om de er med på turen.

Noen sier at faren stod BAK bilen.... DET er jo sprøtt da.

Jeg trodde de gjorde det slik hvilkensomhelt andre ville gjort det, nemlig stå i døra med en hånd på rattet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...