asterix Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Som jeg ha svart andre her var jeg ute av bilen fordi jeg holdt på å ta løs ungen da han begynte å dytte og bilen trilla. Men hvorfor gikk du ut for å ta ut ungen? Var dere ikke på vei til å dra et sted? Å gå ut for å ta ut ungen bare fordi han skulle dytte bilen i gang gir jo ingen mening. Da burde du jo heller hoppet over i førersetet for å hjelpe til å få bilen i gang. Eller i hvertfall blitt sittende for å dra i håndbrekket i tilfelle krise om han foretrakk å gjøre det ved å selv hoppe inn i bilen når den var i gang. 0 Siter
Gjest pigeon Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Men hvorfor gikk du ut for å ta ut ungen? Var dere ikke på vei til å dra et sted? Å gå ut for å ta ut ungen bare fordi han skulle dytte bilen i gang gir jo ingen mening. Da burde du jo heller hoppet over i førersetet for å hjelpe til å få bilen i gang. Eller i hvertfall blitt sittende for å dra i håndbrekket i tilfelle krise om han foretrakk å gjøre det ved å selv hoppe inn i bilen når den var i gang. Jeg synes det er et så utrygt sted å dytte i gang bilen at jeg ville ha ungen ut først. Det er virkelig bratt og det var bare en meter om å gjøre før bilen var ute av utkjørselen vår og på tur ned bakken. Jeg har ikke førerkort og kunne derfor ikke satt meg i førersetet. Jeg kan så lite om hvordan biler oppfører seg at jeg ikke ville sitte i den i tilfelle han ikke rakk inn i tide, derfor ba jeg ham bestemt om å slippe oss av først. 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Men hvorfor gikk du ut for å ta ut ungen? Var dere ikke på vei til å dra et sted? Å gå ut for å ta ut ungen bare fordi han skulle dytte bilen i gang gir jo ingen mening. Da burde du jo heller hoppet over i førersetet for å hjelpe til å få bilen i gang. Eller i hvertfall blitt sittende for å dra i håndbrekket i tilfelle krise om han foretrakk å gjøre det ved å selv hoppe inn i bilen når den var i gang. Hadde jeg hoppet over i førersetet hadde nok utfallet blitt fatalt, jeg har ikke førerkort;o) Kanskje trådstarter heller ikke har det? 0 Siter
asterix Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jeg synes det er et så utrygt sted å dytte i gang bilen at jeg ville ha ungen ut først. Det er virkelig bratt og det var bare en meter om å gjøre før bilen var ute av utkjørselen vår og på tur ned bakken. Jeg har ikke førerkort og kunne derfor ikke satt meg i førersetet. Jeg kan så lite om hvordan biler oppfører seg at jeg ikke ville sitte i den i tilfelle han ikke rakk inn i tide, derfor ba jeg ham bestemt om å slippe oss av først. Trodde alle mennesker visste hvor bremsen på en bil var jeg da, og håndbrekket, førerkort eller ikke. 0 Siter
Luska Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Trodde alle mennesker visste hvor bremsen på en bil var jeg da, og håndbrekket, førerkort eller ikke. Kranglete i dag? ) 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Trodde alle mennesker visste hvor bremsen på en bil var jeg da, og håndbrekket, førerkort eller ikke. Jeg hadde nok mest sannsynlig holdt meg for ørene, jeg pleier det når det skjer noe skummelt;o) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Men når jeg tenker meg om synes jeg ikke det hadde gjort stor forskjell om han stod ved døra, for bakken er veldig bratt. Bilen kunne rullet fra ham da også. Hvis han hadde sittet/stått halvveis inne i bilen, ja ok, da hadde han hatt kontroll. Hvis bakken er skikkelig bratt, så holder det jo bare å ta av håndbrekket og ta en fot utenfor å sparke i fra? Jeg synes dere oppførte dere rart begge to: Han fordi han gikk helt ut av bilen i stedet for bare løsne håndbrekket - du fordi du gikk ut for å ta ut barnet. Du kunne ha sittet inni og holdt på håndbrekket, slik asterix sa...eller du kunne gått ut og dyttet mens han satt på plass i førersetet. 0 Siter
Gjest pigeon Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Hvis bakken er skikkelig bratt, så holder det jo bare å ta av håndbrekket og ta en fot utenfor å sparke i fra? Jeg synes dere oppførte dere rart begge to: Han fordi han gikk helt ut av bilen i stedet for bare løsne håndbrekket - du fordi du gikk ut for å ta ut barnet. Du kunne ha sittet inni og holdt på håndbrekket, slik asterix sa...eller du kunne gått ut og dyttet mens han satt på plass i førersetet. Eller så kunne han respektert at jeg var redd oppfattet situasjonen som utrygg uansett hvem av oss som hadde rett, og latt meg få ut ut ungen først? Det hadde vært det enkleste i verden. Vi hadde det jo ikke travelt engang. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Eller så kunne han respektert at jeg var redd oppfattet situasjonen som utrygg uansett hvem av oss som hadde rett, og latt meg få ut ut ungen først? Det hadde vært det enkleste i verden. Vi hadde det jo ikke travelt engang. Joda.... 0 Siter
Gjest neve Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Hvis du leser nedover tråden ser du at mannen sto BAK bilen, for så å løpe frem og hive seg inn i det bilen rullet utfor bakken. Jeg hadde blitt fullstendig rasende om min samboer hadde gjort noe tilsvarende med lillemor i baksetet! Okei, har nok ikke lest godt nok.. sto han BAK bilen blir det noe annet, selv om jeg har vanskelig for å tro det (men det sier jo litt om hva jeg mener om far hvis det virkelig stemmer). 0 Siter
Gjest neve Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Eller så kunne han respektert at jeg var redd oppfattet situasjonen som utrygg uansett hvem av oss som hadde rett, og latt meg få ut ut ungen først? Det hadde vært det enkleste i verden. Vi hadde det jo ikke travelt engang. Helt enig med Prust her.. Det falt deg ikke inn at kanskje han kunne trenge hjelp, istede for å klare alt selv...?? En voksen dame uten førerkort klarer vel likevel å trå på en bremsepedal og evt trekke opp handbrekket?? Foreslår at du tørrtrener litt i tilfelle det skulle skje igjen;) 0 Siter
Gjest wacko Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Bare for å få det 100 % klart: Sto mannen din BAK bilen og dyttet? Slik at han måtte løpe etter bilen, åpne døra og kaste seg inn i fart? Jeg har veldig vanskelig for å tro det, skjønner du, for man skal jo være fullstendig blåst om man i det heletatt kommer på den varianten. lurer på om det ikke er en liten overdrivelse, kanskje noe hun har funnet opp i ettertid, for ikke å virke så hysterisk... Hvem vil vel stå bak bilen å dytte for så å begynne å løpe? Med mindre han driver med bob sleigh (eller hva det heter) sånn på fritiden? 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 lurer på om det ikke er en liten overdrivelse, kanskje noe hun har funnet opp i ettertid, for ikke å virke så hysterisk... Hvem vil vel stå bak bilen å dytte for så å begynne å løpe? Med mindre han driver med bob sleigh (eller hva det heter) sånn på fritiden? Du sier det jeg tenker....;o) 0 Siter
cecily Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Trodde alle mennesker visste hvor bremsen på en bil var jeg da, og håndbrekket, førerkort eller ikke. Om en ikke kjører selv, så er det vel ikke naturlig å vite hvilken av de tre pedalene som er brems. Nå krangler du bare. 0 Siter
asterix Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Om en ikke kjører selv, så er det vel ikke naturlig å vite hvilken av de tre pedalene som er brems. Nå krangler du bare. Mener du helt seriøst at det ikke er vanlig at voksne mennesker uten førerkort vet hva som er gass og brems på en bil? Det må jeg faktisk si sjokkerer meg en smule. 0 Siter
cecily Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Mener du helt seriøst at det ikke er vanlig at voksne mennesker uten førerkort vet hva som er gass og brems på en bil? Det må jeg faktisk si sjokkerer meg en smule. Men hvorfor og hvordan skal de vite det? De har jo ikke lappen. I tillegg har du de som kun kjører automatgir. Men uansett så finnes det vel ikke så fryktelig mange voksne uten lappen. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Mener du helt seriøst at det ikke er vanlig at voksne mennesker uten førerkort vet hva som er gass og brems på en bil? Det må jeg faktisk si sjokkerer meg en smule. "Mener du helt seriøst at det ikke er vanlig at voksne mennesker uten førerkort vet hva som er gass og brems på en bil?" Hvorfor i alle dager skulle de vite det om de aldri bruker pedalene selv? Det syns jeg ikke er rart. Vet du f,eks hvor bremsen og gassen er på en motorsykkel? 0 Siter
Gjest Hadde gjort det samme... Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jeg syns ikke du er hysterisk fordi at du ville ha ut ungen først. Syns mer at far er en tanke uansvarlig, og det er hans oppførsel som gjør at du ikke kan stole på hans avgjørelse. 0 Siter
asterix Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Men hvorfor og hvordan skal de vite det? De har jo ikke lappen. I tillegg har du de som kun kjører automatgir. Men uansett så finnes det vel ikke så fryktelig mange voksne uten lappen. Selv har jeg i hvertfall visst det fra tidlig barndom og i tillegg lærer man jo i løpet av grunnskolen hvordan en bil er i grove trekk. 0 Siter
asterix Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 "Mener du helt seriøst at det ikke er vanlig at voksne mennesker uten førerkort vet hva som er gass og brems på en bil?" Hvorfor i alle dager skulle de vite det om de aldri bruker pedalene selv? Det syns jeg ikke er rart. Vet du f,eks hvor bremsen og gassen er på en motorsykkel? Selvfølgelig vet jeg hvor bremsen og gassen er på en motorsykkel. Om folk ikke vet det vil jeg synes det er enda merkeligere enn om de ikke vet hvor det er på en bil... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.