Gå til innhold

Irritasjon

Anbefalte innlegg

Gjest nienna

Jeg har blitt skikkelig irritabel de siste ukene. Tåler ingenting, men sier ikke noe til de jeg bor med. Det hele ender med at jeg er sur og de her hjemme blir sure fordi jeg er sur og hele greia blir bare dumt. Jeg blir irritert på alle for småting som ikke er noe å bli irritert for.

Nå har det gått så langt at jeg ikke klarer å oppholde meg i samme rom som noen andre fordi jeg holder på å sprekke av irritasjon om de puster sånn at jeg hører det.

Er det noen som har noen råd til hvordan jeg kan få bukt med irritasjonen min? I det minste slik at jeg klarer å være i lag med andre mennesker igjen.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234919-irritasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lysglimt

Vet om en som er akuratt slik,det er nok vanskelig å ha det slik,ikke tåle andres lyder.

Blir også vanskelig for dem som ikke blir tålt,det er best at du sier det som det er til dem,tror jeg.

Haugevis med b.vit kan hjelpe,og så er det vel noe som ligger bak irritasjonen?

Årsak-virkning...

Hvordan bli kvitt det,det vet jeg ikke...psykolog kan hjelpe kanskje,man må forandre på mye og jobbe ganske hardt og stå på,for å få resultater tror jeg.

Men hvis det bare er i det siste du har vært slik,er det vel mere håp.

Personen jeg snakker om,har hatt det hele livet....

Hadde vært fint å funnet ut hvorfor og hvordan bli kvitt det...syns jeg og.

Sånt sliter alle parter ut,men håper noen har råd til deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234919-irritasjon/#findComment-1797499
Del på andre sider

Gjest nienna

Vet om en som er akuratt slik,det er nok vanskelig å ha det slik,ikke tåle andres lyder.

Blir også vanskelig for dem som ikke blir tålt,det er best at du sier det som det er til dem,tror jeg.

Haugevis med b.vit kan hjelpe,og så er det vel noe som ligger bak irritasjonen?

Årsak-virkning...

Hvordan bli kvitt det,det vet jeg ikke...psykolog kan hjelpe kanskje,man må forandre på mye og jobbe ganske hardt og stå på,for å få resultater tror jeg.

Men hvis det bare er i det siste du har vært slik,er det vel mere håp.

Personen jeg snakker om,har hatt det hele livet....

Hadde vært fint å funnet ut hvorfor og hvordan bli kvitt det...syns jeg og.

Sånt sliter alle parter ut,men håper noen har råd til deg.

Lykke til!

Jeg tar jevnlige blodprøver pga anoreksi og tar vitaminer, så tror ikke b-vitaminmangel er årsaken. Jeg går også i behandling 2-3 ganger i uken, så psykiater har jeg å prate med ;)

Er ikke første gangen jeg er så irritabel, men det pleier ofte å gi seg etter en uke eller to, men denne gangen vedvarer det og jeg begynner å bli litt bekymret mht ferier med venner. Ønsker jo ikke å være en sur og grinete venninne som de må drasse med seg.

Irritasjon er ofte et tegn på at ting går dårlig for meg, så tror kanskje jeg skal drøfte litt medisiner med psykiateren før ferien. Er egentlig motstander av medisiner, men om det kan hjelpe kan jeg kanskje godta litt ekstra bare i ferien.

Må være slitsomt å ha det slik konstant, som den personen du nevner. Jeg er sjeleglad for at jeg bare har det slik i perioder =)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234919-irritasjon/#findComment-1798073
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

Jeg tar jevnlige blodprøver pga anoreksi og tar vitaminer, så tror ikke b-vitaminmangel er årsaken. Jeg går også i behandling 2-3 ganger i uken, så psykiater har jeg å prate med ;)

Er ikke første gangen jeg er så irritabel, men det pleier ofte å gi seg etter en uke eller to, men denne gangen vedvarer det og jeg begynner å bli litt bekymret mht ferier med venner. Ønsker jo ikke å være en sur og grinete venninne som de må drasse med seg.

Irritasjon er ofte et tegn på at ting går dårlig for meg, så tror kanskje jeg skal drøfte litt medisiner med psykiateren før ferien. Er egentlig motstander av medisiner, men om det kan hjelpe kan jeg kanskje godta litt ekstra bare i ferien.

Må være slitsomt å ha det slik konstant, som den personen du nevner. Jeg er sjeleglad for at jeg bare har det slik i perioder =)

Hilsen

Godt du har det i perioder og ikke hele tiden :)

Trist at du har anorexia,bra du får hjelp..

Når du spiser lite,kan du jo også bli irritabel av det,når ikke du får nok vitaminer,og hjernen trenger jo det.

Tre ting er veldig viktig,mat,søvn og mosjon...men alt det vet du nok.

Ja,er nok slitsomt å være irritert hele tiden..

Det er vel verdt det da,å prøve medisiner om det kan hjelpe deg å få en bedre ferie.

Ønsker deg alt godt og håper du får en fin ferie :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234919-irritasjon/#findComment-1798113
Del på andre sider

Gjest nienna

Godt du har det i perioder og ikke hele tiden :)

Trist at du har anorexia,bra du får hjelp..

Når du spiser lite,kan du jo også bli irritabel av det,når ikke du får nok vitaminer,og hjernen trenger jo det.

Tre ting er veldig viktig,mat,søvn og mosjon...men alt det vet du nok.

Ja,er nok slitsomt å være irritert hele tiden..

Det er vel verdt det da,å prøve medisiner om det kan hjelpe deg å få en bedre ferie.

Ønsker deg alt godt og håper du får en fin ferie :)

Jeg spiser greit nå. Må det for å få lov til å reise på ferie og for å få lov til å dra på treningsleir. Trene gjør jeg hver eneste dag, så får nok mosjon også. Søvnen er det vel så som så med.

Reiser bort i helgen, så får bare håpe at det går bra =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234919-irritasjon/#findComment-1798154
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...