Gå til innhold

Endelig løsnet første tanna!

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Gutten min fylte syv år i mai og har, ifølge ham selv, vært en av bare tre som ennå ikke hadde begynt å miste tenner.

For et par uker siden, løsnet plutselig den ene fortanna nede. Stor stas! Han rugget, og rugget på den, men den trengte tydeligvis litt tid på seg. Noen dager satt den nemlig nesten helt fast igjen...

Men så i dag så stod den rett ut, og hang bare i en tynn tråd. Det kriblet i meg etter å dra den ut, men han klarte det selv med tunga :-)

Gjett om det var en stolt gutt som kunne se sin egen tann utenfor munnen! Og lillesøster på fem begynte med en gang å rugge på sine tenner...

Så i natt får han vel besøk av tannfeen, tenker jeg! Hvordan er det med tannfeene hos dere - hvor mye penger legger de igjen? Gutten min påstod at en i klassen hadde fått 250 kr av tannfeen, men det kan vel ikke stemme....?????

Tenkte mer på en tier eller to jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234933-endelig-l%C3%B8snet-f%C3%B8rste-tanna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillebroren min ville ikke ha vann i glasset sitt da han var liten og mistet tenner, for han ville nemlig ha sedler av tannfeen. ;-)

Men det ble et par tiere eller noe slikt på ham. Tror ikke tannfeen bruker å legge igjen flere hundre kroner, så rundt 20 kroner er nok greit. :)

Gjest moren til jente på snart fire

Det mest vanlige er nok at tannfeen gir 20 kr. HAr også hørt at tannfeen kan være nokså generøs hvis tanna blir trukket feks hos besteforeldre eller om det trekkes ei tann på bursdagen til barnet.

Det er ikke så mange uker siden det var en tråd om dette. skal se om jeg finner den igjen

Gjest moren til jente på snart fire

Det mest vanlige er nok at tannfeen gir 20 kr. HAr også hørt at tannfeen kan være nokså generøs hvis tanna blir trukket feks hos besteforeldre eller om det trekkes ei tann på bursdagen til barnet.

Det er ikke så mange uker siden det var en tråd om dette. skal se om jeg finner den igjen

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F1%2F1132.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D3078590&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D3079013

Annonse

Gjest togli

Jeg har en nevø som fyller sju i juli. Han har nettopp fått sin første løse tann. det har ikke vært helt lett for ham å vente så lenge siden kusina (min datter) mistet sin første tann for mange måneder siden, når hun var bare fem år gammel... Nå er hun skikkelig tannløs med begge tenner i overmunnen og begge i undermunnen borte ;-)

Datteren min er ei pyse når det gjelder blod. Pappaen måtte lokke og lure når de to siste tennene hang i kun en tynn tråd. Jenta klarte jo ikke å spise stakkars... Fordi han fikk lov å dra i tennene så de ramla ut (så vidt han var borti dem..) skrev han brev til tannfeen om at hun hadde vært ekstra flink og om det da var en mulighet for å få litt ekstra penger.

Tannfeen la hele 35 kr oppi vannglasset!

Vanligvis vanker det 25 kroner :-)

Gjest tingeling79

tannfeen her gir 2okr pr tann,han var storfornøyd med fangsten, 3tanna ga jeg han 20 kronestykker *smiler* du skulle sett ansiktsutrykket på han....

tror egentlig ikke di forstår verdien i pengene ennå,di ser heller hvor mange penger di får

-hils tannfeen da ;)

Annonse

Gjest prust

Guttungen våknet grytidlig (tilfeldigvis lå han i vår seng - pappaen sovnet på sofaen i går), kvart over seks, og da han hadde summet seg, spratt han opp av senga og løp inn på rommet. "Seeee, mamma, hva tannfeen har kommet med" ropte han gledestrålende :-)

Han påstod at alle i klassen hadde tatt med pengen de hadde fått for første tanna og vist på skolen, så han fikk nå lov til det han og. Men jeg sa at han ikke fikk ny tjuekroning hvis han mistet den....

Han er så søt nå med det lille mellomrommet mellom tennene nede :-)

Guttungen våknet grytidlig (tilfeldigvis lå han i vår seng - pappaen sovnet på sofaen i går), kvart over seks, og da han hadde summet seg, spratt han opp av senga og løp inn på rommet. "Seeee, mamma, hva tannfeen har kommet med" ropte han gledestrålende :-)

Han påstod at alle i klassen hadde tatt med pengen de hadde fått for første tanna og vist på skolen, så han fikk nå lov til det han og. Men jeg sa at han ikke fikk ny tjuekroning hvis han mistet den....

Han er så søt nå med det lille mellomrommet mellom tennene nede :-)

He-he, det var en snill tannfe, det!

Her ventes det i lengsel og savn etter jentas første tannfelling.

Broren hennes venter også. For da tannfeen kom til ham, spanderte han is på søstra. Tror han forventer det samme tilbake...

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...