Gå til innhold

Kan jeg ikke bli innlagt eller no? (NHD? :)

Anbefalte innlegg

Gjest Hvor er du gråvær?

Hei, har levd isolert i MANGE år hjemme hoss foreldrene mine. Er noen år over 20 nå.

Aldri fått avklart hva som feiler meg ettersom jeg egentlig ikke har pratet med en skikkelig fagperson om, men...

jeg har nok sosial angst og andre ting, er vel deprimert også tror jeg, vet ikke.. Ganske HARDT og komme seg opp om morran nå for tiden.

Mener jeg er veldig stygg, tror alle stirrer på meg når jeg er ute f.eks.. Blir svimmel,redd, kvier meg for og gjøre ting.. blir nervøs..

Jeg blir veldig trist når jeg ser jenter, det er en veldig lengsel etter nærhet merker jeg.. Har lyst til og gråte over at jeg nok aldri kommer til og finne noen som ville være sammen med meg.

Også tror jeg det er no fysiskt med meg, noe rart med hjertet, det slår så ubehagelig når jeg ligger på siden. Og det er noe rart i magen min også tror jeg.

(klarer ikke gå til lege, (klarer ikke ringe i tlf engang.. så.. heh :)

Nå som sola er ute kommer jeg meg bare til butikken for og kjøpe røyk på ekstremt gode dager, må nesten være tidlig på morran/NATT eller når det er gråvær for at jeg skal komme meg litt igang.

Men, uansett...!

Har litt kontakt med en person på et tiltaks senter. Vi har pratet litt om at jeg kansje kunne flytte hjemmenifra, for meg selv. Dette har vi pratet om lenge.. men sist vi pratet face-to-face så spurte h*n no sånn som at: "hva om du isolerer deg der også". Viste ikke hva jeg skulle si, og vi pratet ikke så mye mere om det der og da.

Nå senere har jeg ikke pratet med h*n på et par månder pga sola..klarer ikke komme meg ut..

Og det har slått meg hvor hjelpeløs jeg egentlig er nå..

Tenkte at hvis jeg bare kom meg ut for meg selv så skulle det bli lettere, men merker nå at dette gjør meg veldig redd. Selv om jeg har lyst til og flytte hjemmenifra så..ja... Hva om jeg bare blir alene? Hva om det ikke er no støtteapparat, at de fra tiltakssenteret ikke har mulighet for og følge opp at jeg ikke sulter i en leilighet?

Har litt lyst til og dø, men ikke sånn...

Hva om jeg ikke klarer meg alene, at jeg flipper helt ut?

Kunne jeg bli innlagt tror du? Er det no mulighet for innleggelse når man ikke gjør no galt, bare er alene og ensom, og ikke tørr og gå ut?

Hadde det hjulpet med innleggelse?

Åssen skal jeg si dette til personen på tiltaksenteret? At jeg vil bli innlagt..

At jeg vil ha hjelp, at jeg trenger et spark bak for og klare ting.

Unnskyld, det ble langt, var ikke meningen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234964-kan-jeg-ikke-bli-innlagt-eller-no-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest profile

Nå vet jeg ikke hva et tiltakssenter er, men komunene skal vel ha botilbud der en kan få ekstra oppfølging i starten. Husker ikke hva de kaller det, (forsterket) botiltak med miljøarbeidertjeneste eller noe annet slikt vanskelig. Kansje de har noe slikt i din kommune.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...