Gå til innhold

NHD/søvnhallusinasjoner

Anbefalte innlegg

Gjest fra en venn

Er til tider plaget av hallusinasjoner ved oppvåkning.Jeg ser feks. av og til en edderkopp i det jeg våkner.Det går fort over,men er litt ubehagelig.Lurer på i den anledning om når man er plaget av sånne opplevelser,er man mer disponibel til å få sånne opplevelser i våken tilstand?Det skjer kun ved oppvåkning/innsovning.Har jo lenge slitt med angst for psykose,og disse opplevelsene gjør ikke saken bedre.

Har sett flere innlegg tidligere om temaet,men aldri et fagsvar.Altså,mye synsing.Fint om du kunne gi en kommentar!

Ønsker god sommer til alle!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234981-nhds%C3%B8vnhallusinasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg,

Angst for psykose? Med sånt fokus vil nok hjernen din klare å holde seg i en sånn vedvarende tilstand før eller siden, hva vet jeg. Har vanskeligheter med å forstå at du kan skrive noe sånt.Du er redd for deg sjøl, er det det du sier?Eller er du ute etter "medfølelse" og "forståelse"?

Har selv opplevd å våkne med grevlinger,hunder,ulver og rotter i senga.Hodeskaller svevende i soverommet og svære hårete "monster" stående ved dørterskelen, edderkopper på veggen, fluesvermer i stua og gulvet dekket i biller,dette når jeg har stressa med store prosjekter eller er i dialog med mennesker jeg ikke forstår.Ingen overdrivelser her. Jeg synst nå det er bare moro å se hva hjernen min klarer å fremkalle.Det er jo helt rått at det man ser, bare foregår inni ens eget hode.Ingen frykt for brudd på opphavsrettigheter her nei.

Slutt å bekymre deg sånn mann, livet er for kort til den slags tull.Ha det moro med tingene du opplever i livet og ELSK denne maskinen du bor i og bruker hver dag.Maskina har du fått til odel og eie helt gratis og er det mest avanserte du noen gang kommer til å eie og bruke.

Må vel innrømme at noen ganger blir det for mye av det gode, føles nesten som at sansene holder på å ta fyr, men fy søren så levende man føler seg.

FOLKENS!! Dere er sjefen over deres egen kropp og hjerne.De eneste grensene kropp og sjel kjenner er de dere legger på dere selv!

Over and OUT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...