org Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Kan jo fortelle litt om hva som har hendt de siste to dager. I går og i dag fikk min sønn marshmellows FØR frokost. I går skulle poden skifte tøy selv og kom fra soverommet i nattbukse! og han fikk lov til å gå ut å leke i den! Ellers: Han får ha hårgelé i håret, skrekk og gru! Min eldste datter på snart 12 har farga håret, enda verre!! Det hender de for nugatti på brødskiva midt i uka + godteri. Ingen av mine barn har eid noe som helst av merket Reima. De får med seg saft til lunsjen på skolen. Og ingen av dem dusjer/bader hver dag, bare skittne barn her ser du;o) Og ja, jeg også en gang i blandt sier nei for så å ombestemme meg når jeg har tenkt meg litt om. Men det å ombestemme seg etter å ha tenkt seg om, høres jo helt greit ut det, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Gud bedre for noen foreldre dere er! Har lest hele tråden og er sjokkert. SJOKKERT. Håper fedrene til disse stakkars små tar ansvar siden mødrene er komplett udugelige. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Men det å ombestemme seg etter å ha tenkt seg om, høres jo helt greit ut det, synes jeg. Synes egentlig jeg også, spørsmålet er vel om det er pedagogisk riktig;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sarah bernard Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 hehe, dette er noe av det mest morsomme med dol. Man får de svar man spør etter. Alltid. Eventuelt stor motbør, dersom man ikke er politisk korrekt. Men, som jeg sier: Etterspør man politisk ukorrekthet, som du gjør nå, så får man mange positive pol. ukorr. svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Gud bedre for noen foreldre dere er! Har lest hele tråden og er sjokkert. SJOKKERT. Håper fedrene til disse stakkars små tar ansvar siden mødrene er komplett udugelige. ;-) Han ligger bare på sofaen å promper og drikker øl;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mom33 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Mulig jeg er i litt dårlig humør i dag, men slike tråder synes jeg er tåpelig. Å ha en konkurranse i å gjøre ungene verst mulig? Hvorfor? Det finnes INGEN perfekte foreldre - eller kanskje heller - det finnes MANGE perfekte foreldre; man er perfekt for akkurat sitt barn! Når man diskuterer en spesiell problemstilling må det være lov å si at man synes det og det er best. Det handler jo om å gjøre det beste for barna sine, gjør det ikke? Dersom man har kjøpt dress på Sparkjøp som holder småtten tørr og varm så er jo det perfekt - til den småtten. Å ikke velge ull er jo helt greit dersom ungene ikke fryser, da er jo DET perfekt. Når det kommer til mat og ernæring, så er det selvsagt litt verre. Der ER det forskjell på riktig og galt i mange tilfeller, og velger man å fòre ungene med sukker så bør man vite at faren for overvekt, sykdommer og tannråte er tilstede. Å late som man ikke tror at sukker (og fett forsåvidt) er skadelig - vel, da leker man struts. At man velger å gjøre det på tross av alle opplysninger er jo ens eget valg som man må leve med resten av livet. Alt vi gjør mot våre unger bør vi gjøre i beste mening. Vi skal leve med våre valg resten av livet. Noen valg VET vi konsekvensen av, andre valg opplever vi konsekvensen av i ettertid. Jeg ønsker å "levere" mine barn inn i voksenverdenen med best mulig utgangspunkt, både hva fysisk og psykisk helse angår. Jeg setter fokus på de tingene JEG mener er riktig for å oppnå akkurat det. Det er MINE valg, som jeg må stå for. Hva andre gjør driter jeg en lang marsj i, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre hva jeg mener er best for mine barn. Og på et diskusjonsforum ønsker jeg å si min mening og fortelle hva som er viktig for meg. Fordi jeg har tatt aktive valg i forhold til helse og oppvekst. Takk for oppmerksomheten, jeg antar at jeg blir hånet lenge og vel før hengingen blir utført på torget førstkommende søndag. PS. Når jeg sier at jeg driter i hva andre gjør, så mener jeg ikke at guttemammaer skal gjøre det. Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basf Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 *tenker så det knaker* Nei, jeg er nok symbolet på denne perfektheten, jeg... ;-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Mulig jeg er i litt dårlig humør i dag, men slike tråder synes jeg er tåpelig. Å ha en konkurranse i å gjøre ungene verst mulig? Hvorfor? Det finnes INGEN perfekte foreldre - eller kanskje heller - det finnes MANGE perfekte foreldre; man er perfekt for akkurat sitt barn! Når man diskuterer en spesiell problemstilling må det være lov å si at man synes det og det er best. Det handler jo om å gjøre det beste for barna sine, gjør det ikke? Dersom man har kjøpt dress på Sparkjøp som holder småtten tørr og varm så er jo det perfekt - til den småtten. Å ikke velge ull er jo helt greit dersom ungene ikke fryser, da er jo DET perfekt. Når det kommer til mat og ernæring, så er det selvsagt litt verre. Der ER det forskjell på riktig og galt i mange tilfeller, og velger man å fòre ungene med sukker så bør man vite at faren for overvekt, sykdommer og tannråte er tilstede. Å late som man ikke tror at sukker (og fett forsåvidt) er skadelig - vel, da leker man struts. At man velger å gjøre det på tross av alle opplysninger er jo ens eget valg som man må leve med resten av livet. Alt vi gjør mot våre unger bør vi gjøre i beste mening. Vi skal leve med våre valg resten av livet. Noen valg VET vi konsekvensen av, andre valg opplever vi konsekvensen av i ettertid. Jeg ønsker å "levere" mine barn inn i voksenverdenen med best mulig utgangspunkt, både hva fysisk og psykisk helse angår. Jeg setter fokus på de tingene JEG mener er riktig for å oppnå akkurat det. Det er MINE valg, som jeg må stå for. Hva andre gjør driter jeg en lang marsj i, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre hva jeg mener er best for mine barn. Og på et diskusjonsforum ønsker jeg å si min mening og fortelle hva som er viktig for meg. Fordi jeg har tatt aktive valg i forhold til helse og oppvekst. Takk for oppmerksomheten, jeg antar at jeg blir hånet lenge og vel før hengingen blir utført på torget førstkommende søndag. PS. Når jeg sier at jeg driter i hva andre gjør, så mener jeg ikke at guttemammaer skal gjøre det. Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn. ;-) Vi gidder ikke vente helt til søndag, vi vil ha det unnagjort i dag!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mom33 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Vi gidder ikke vente helt til søndag, vi vil ha det unnagjort i dag!!!! Burde jeg ikke gå spissrotgang først? Slikt tar jo litt tid, da, og det er ikke SÅ lenge til søndag?! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Burde jeg ikke gå spissrotgang først? Slikt tar jo litt tid, da, og det er ikke SÅ lenge til søndag?! ;-) Nei, her går vi rett på sak! I dag kl 14.00! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mom33 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Nei, her går vi rett på sak! I dag kl 14.00! Sorry, kan ikke, er opptatt med foreldrekaffe i barnehagen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Sorry, kan ikke, er opptatt med foreldrekaffe i barnehagen... Da sier vi 16.45. Barnehagen stenger vel 16.30? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NÅ er jeg anonym nå Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg har tilmed dytta igang bilen på glatt underlag jeg. Med unga inni!!! Og jeg går fra de inni bilen for å kjøpe is til de. Og når pappan deres synes det er okey at de får lov å ta litt risiko i trærne eller trampolina, så har jeg hjertet i halsen men kjefter ikke på han. Når minsten fikk slått ut tanna i traktorskuffa mens pappa kjørte, klarte jeg heller ikke kjefte på han. Lilletrollet viste store tårevåte øyne men gliste fra øre til øre. Ække vondt, det var dritmoro. Likevel er jeg verdens beste mamma. Men jeg er vel litt dårlig da :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Mulig jeg er i litt dårlig humør i dag, men slike tråder synes jeg er tåpelig. Å ha en konkurranse i å gjøre ungene verst mulig? Hvorfor? Det finnes INGEN perfekte foreldre - eller kanskje heller - det finnes MANGE perfekte foreldre; man er perfekt for akkurat sitt barn! Når man diskuterer en spesiell problemstilling må det være lov å si at man synes det og det er best. Det handler jo om å gjøre det beste for barna sine, gjør det ikke? Dersom man har kjøpt dress på Sparkjøp som holder småtten tørr og varm så er jo det perfekt - til den småtten. Å ikke velge ull er jo helt greit dersom ungene ikke fryser, da er jo DET perfekt. Når det kommer til mat og ernæring, så er det selvsagt litt verre. Der ER det forskjell på riktig og galt i mange tilfeller, og velger man å fòre ungene med sukker så bør man vite at faren for overvekt, sykdommer og tannråte er tilstede. Å late som man ikke tror at sukker (og fett forsåvidt) er skadelig - vel, da leker man struts. At man velger å gjøre det på tross av alle opplysninger er jo ens eget valg som man må leve med resten av livet. Alt vi gjør mot våre unger bør vi gjøre i beste mening. Vi skal leve med våre valg resten av livet. Noen valg VET vi konsekvensen av, andre valg opplever vi konsekvensen av i ettertid. Jeg ønsker å "levere" mine barn inn i voksenverdenen med best mulig utgangspunkt, både hva fysisk og psykisk helse angår. Jeg setter fokus på de tingene JEG mener er riktig for å oppnå akkurat det. Det er MINE valg, som jeg må stå for. Hva andre gjør driter jeg en lang marsj i, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre hva jeg mener er best for mine barn. Og på et diskusjonsforum ønsker jeg å si min mening og fortelle hva som er viktig for meg. Fordi jeg har tatt aktive valg i forhold til helse og oppvekst. Takk for oppmerksomheten, jeg antar at jeg blir hånet lenge og vel før hengingen blir utført på torget førstkommende søndag. PS. Når jeg sier at jeg driter i hva andre gjør, så mener jeg ikke at guttemammaer skal gjøre det. Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn. ;-) Enig med deg, Mom33. Alle har vi vel områder vi er litt slepphendte på, og alle har vi områder vi er strikte på. Og alle er vi vel glade i barna våre og vil gjøre det beste for dem! Jeg gjør det jeg kan for at mine barn skal ha det godt, fysisk og psykisk. Andre kan være uenige, jeg kan feile i mine prinsipper og teorier og min prakis, men jeg gjør det beste jeg kan for mine barn! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Burde jeg ikke gå spissrotgang først? Slikt tar jo litt tid, da, og det er ikke SÅ lenge til søndag?! ;-) Ved slike overtramp, hopper vi over formalitetene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare later som perfekt Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Vi bruker masse våtservietter, de får fint brød om de ikke vil ha brødet vi har, de får cheerios, Nugatti på brødskiva når de er matleie (ofte), yoghurt til frokost, is nesten hver dag i sommer, får kjeks og godter midt i uka av og til, men til gjengjeld sjelden fast lørdagsgodteri, de får boller,saft....eldste liker ikke grønnsaker og slipper som oftest unna med å spise litt frukt av og til, jeg har drukket vin og ammet barn,har selskaps-røyka og ammet barn,barna vasker sjelden håret for de hater det, vi jukser litt med tannpussen på ekstra slitne kvelder hvor de bare tygger en fluortablett isteden, de får gå inne med utesko enda det ikke er lov, de får se på TV når de spiser (Cartoon), de blir ikke smurt opp og ned med solkrem faktor 20 hele tiden ute, vi gir ny mat når de ikke vil ha den som blir servert, vi HAR Reima, OG ullundertøy, jukser ikke der, merkelig nok. Vi glemmer å ta med frukt i barnehagen, vi lar dem legge seg 21 på hverdager (barnehagebarn), de får billige smågaver på bytur som blir ødelagt med en gang. Det vi gjør mest riktig er: Å være mye sammen med barna hver dag begge foreldre, tar dem med mye ut på aktiviteter, sport og moro.Vi stresser ikke, har med hensikt ikke krevende jobber, vi lar dem kose seg i hverdagen og de er glade, sunne, trygge barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Mulig jeg er i litt dårlig humør i dag, men slike tråder synes jeg er tåpelig. Å ha en konkurranse i å gjøre ungene verst mulig? Hvorfor? Det finnes INGEN perfekte foreldre - eller kanskje heller - det finnes MANGE perfekte foreldre; man er perfekt for akkurat sitt barn! Når man diskuterer en spesiell problemstilling må det være lov å si at man synes det og det er best. Det handler jo om å gjøre det beste for barna sine, gjør det ikke? Dersom man har kjøpt dress på Sparkjøp som holder småtten tørr og varm så er jo det perfekt - til den småtten. Å ikke velge ull er jo helt greit dersom ungene ikke fryser, da er jo DET perfekt. Når det kommer til mat og ernæring, så er det selvsagt litt verre. Der ER det forskjell på riktig og galt i mange tilfeller, og velger man å fòre ungene med sukker så bør man vite at faren for overvekt, sykdommer og tannråte er tilstede. Å late som man ikke tror at sukker (og fett forsåvidt) er skadelig - vel, da leker man struts. At man velger å gjøre det på tross av alle opplysninger er jo ens eget valg som man må leve med resten av livet. Alt vi gjør mot våre unger bør vi gjøre i beste mening. Vi skal leve med våre valg resten av livet. Noen valg VET vi konsekvensen av, andre valg opplever vi konsekvensen av i ettertid. Jeg ønsker å "levere" mine barn inn i voksenverdenen med best mulig utgangspunkt, både hva fysisk og psykisk helse angår. Jeg setter fokus på de tingene JEG mener er riktig for å oppnå akkurat det. Det er MINE valg, som jeg må stå for. Hva andre gjør driter jeg en lang marsj i, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre hva jeg mener er best for mine barn. Og på et diskusjonsforum ønsker jeg å si min mening og fortelle hva som er viktig for meg. Fordi jeg har tatt aktive valg i forhold til helse og oppvekst. Takk for oppmerksomheten, jeg antar at jeg blir hånet lenge og vel før hengingen blir utført på torget førstkommende søndag. PS. Når jeg sier at jeg driter i hva andre gjør, så mener jeg ikke at guttemammaer skal gjøre det. Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn. ;-) Jeg gikk ut fra at et motsvar ville komme. Det er her ikke snakk om å gjøre barna sine verst mulig. Men ved lesing her inne, kan man lett få inntrykk av at "alle" gjør ditt, alle gjør datt. Jeg mener naturligvis jeg gjør det beste for barna mine. Selvfølgelig mener jeg det. Jeg startet ikke tråden for at det skulle bli en konkurranse om å komme med de verste eksemplene, men for at det skulle være et fristed der man kunne fortelle om flaue/morsomme/kjipe episoder.Jeg mener slettes ikke at det skal bli en "se så slem jeg kan være mot barna mine"-tråd. Og slik jeg ser det, ser jeg ingen - hittil - som har vært spesielt ille mot barna sine. Så alle har forstått meninga med innlegget. Jeg har ikke så mye til overs for henging, Mom33. Men skyting, derimot... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare later som perfekt Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Vi bruker masse våtservietter, de får fint brød om de ikke vil ha brødet vi har, de får cheerios, Nugatti på brødskiva når de er matleie (ofte), yoghurt til frokost, is nesten hver dag i sommer, får kjeks og godter midt i uka av og til, men til gjengjeld sjelden fast lørdagsgodteri, de får boller,saft....eldste liker ikke grønnsaker og slipper som oftest unna med å spise litt frukt av og til, jeg har drukket vin og ammet barn,har selskaps-røyka og ammet barn,barna vasker sjelden håret for de hater det, vi jukser litt med tannpussen på ekstra slitne kvelder hvor de bare tygger en fluortablett isteden, de får gå inne med utesko enda det ikke er lov, de får se på TV når de spiser (Cartoon), de blir ikke smurt opp og ned med solkrem faktor 20 hele tiden ute, vi gir ny mat når de ikke vil ha den som blir servert, vi HAR Reima, OG ullundertøy, jukser ikke der, merkelig nok. Vi glemmer å ta med frukt i barnehagen, vi lar dem legge seg 21 på hverdager (barnehagebarn), de får billige smågaver på bytur som blir ødelagt med en gang. Det vi gjør mest riktig er: Å være mye sammen med barna hver dag begge foreldre, tar dem med mye ut på aktiviteter, sport og moro.Vi stresser ikke, har med hensikt ikke krevende jobber, vi lar dem kose seg i hverdagen og de er glade, sunne, trygge barn. Glemte noe helt sentralt: Vi bruker NESTLE sin barnemat!!!! Den er helt utmerket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mom33 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg gikk ut fra at et motsvar ville komme. Det er her ikke snakk om å gjøre barna sine verst mulig. Men ved lesing her inne, kan man lett få inntrykk av at "alle" gjør ditt, alle gjør datt. Jeg mener naturligvis jeg gjør det beste for barna mine. Selvfølgelig mener jeg det. Jeg startet ikke tråden for at det skulle bli en konkurranse om å komme med de verste eksemplene, men for at det skulle være et fristed der man kunne fortelle om flaue/morsomme/kjipe episoder.Jeg mener slettes ikke at det skal bli en "se så slem jeg kan være mot barna mine"-tråd. Og slik jeg ser det, ser jeg ingen - hittil - som har vært spesielt ille mot barna sine. Så alle har forstått meninga med innlegget. Jeg har ikke så mye til overs for henging, Mom33. Men skyting, derimot... :-) Som jeg skrev, jeg er nok ikke i perlehumør i dag... Skyting - er ikke det vel humant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mom33 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Da sier vi 16.45. Barnehagen stenger vel 16.30? ;o) Må handle også. Gjett hva som står på handlelista...! Jeg tror jeg er ledig etter 22 i kveld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235012-motbevis-dolm%C3%B8drenes-perfekthet/page/2/#findComment-1798741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.