Gå til innhold

Motbevis dolmødrenes "perfekthet"...

Anbefalte innlegg

Det jeg kommer på i farta, som kvalifiserer meg til å være en dårlig mor, er:

Det _hender_ vi hopper over tannpussen om kvelden hvis hun er helt hysterisk overtrøtt og verden generelt er i ferd med å gå under.

Hun har i det siste fått smaken på Nugatti, og hun klarer nok å mase seg til det litt for ofte.

Jeg "glemmer" veldig ofte å gi henne sanasol, hun får ikke annet kosttilskudd.

Middagen og andre måltider inntas 9 av 10 ganger i stua, foran tv. I tillegg er det ikke alltid vi spiser sammen med henne, hvis vi ikke selv er sultne.

Men; jeg har _aldri_ slått henne og sier hver dag til henne hvor glad jeg er i henne!

:o)

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

11

• morsan

6

• Luska

5

• Lurveline

5

Mest aktive i denne tråden

kakki1365380609

Mulig jeg er i litt dårlig humør i dag, men slike tråder synes jeg er tåpelig.

Å ha en konkurranse i å gjøre ungene verst mulig? Hvorfor?

Det finnes INGEN perfekte foreldre - eller kanskje heller - det finnes MANGE perfekte foreldre; man er perfekt for akkurat sitt barn!

Når man diskuterer en spesiell problemstilling må det være lov å si at man synes det og det er best. Det handler jo om å gjøre det beste for barna sine, gjør det ikke? Dersom man har kjøpt dress på Sparkjøp som holder småtten tørr og varm så er jo det perfekt - til den småtten. Å ikke velge ull er jo helt greit dersom ungene ikke fryser, da er jo DET perfekt.

Når det kommer til mat og ernæring, så er det selvsagt litt verre. Der ER det forskjell på riktig og galt i mange tilfeller, og velger man å fòre ungene med sukker så bør man vite at faren for overvekt, sykdommer og tannråte er tilstede. Å late som man ikke tror at sukker (og fett forsåvidt) er skadelig - vel, da leker man struts. At man velger å gjøre det på tross av alle opplysninger er jo ens eget valg som man må leve med resten av livet.

Alt vi gjør mot våre unger bør vi gjøre i beste mening. Vi skal leve med våre valg resten av livet. Noen valg VET vi konsekvensen av, andre valg opplever vi konsekvensen av i ettertid.

Jeg ønsker å "levere" mine barn inn i voksenverdenen med best mulig utgangspunkt, både hva fysisk og psykisk helse angår. Jeg setter fokus på de tingene JEG mener er riktig for å oppnå akkurat det. Det er MINE valg, som jeg må stå for. Hva andre gjør driter jeg en lang marsj i, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre hva jeg mener er best for mine barn.

Og på et diskusjonsforum ønsker jeg å si min mening og fortelle hva som er viktig for meg. Fordi jeg har tatt aktive valg i forhold til helse og oppvekst.

Takk for oppmerksomheten, jeg antar at jeg blir hånet lenge og vel før hengingen blir utført på torget førstkommende søndag.

PS. Når jeg sier at jeg driter i hva andre gjør, så mener jeg ikke at guttemammaer skal gjøre det. Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn.

;-)

Det var mye press for en stakkars, sliten guttemamma :o)

Nugatti her også - og de får hoppe over tannpussen om de er ekstra trøtte.

De får være oppe så lenge de vil i helger og i ferien.

Og de får se noen tv-programmer som ikke er helt PK

Ellers er det jo forskjell på hverdag og fest - det man gjør bare noen ganger er inenfor normalen :)

Reima`?

Klær kjøpes på salg på Lindex, H&M og på Ellos......stakkars unger.

men de får altså ikke sitte alene i bilen med hull i ørene .)

Gjest "perfekt" mamma

I mine øyne er dere alle " perfekte",...for hva er å være perfekt ???

Hysterisk...kaller jeg det,..og det jeg leser her er alldeles herlig,...ordentlige omsorgsfulle og GODE mammaer :-))

Unger skal ikke leve innafor et A-4 skjema,..men LEVE,..

Jeg er selv mor til to,..og har utdanning relatert til barn og oppvekst,..men lar meg ikke styre av hva andre mener og tror,..men er akkurat som alle dere andre,...og det føles godt.

Alle herlige mammaer...fortsett å lev som dere gjør !!!!

Klem fra

Annonse

*Hehe* Vi kjøpte oss is på vei hjem fra jobb/skole/bhg forleden dag - _FØR_ middag! Tenk det du! :o)

Vi har også hatt bare en Reima-dress og den var helt ok, men når vi er like fornøyde med dresser til 198,- fra Sparkjøp så ser jeg ikke vitsen med å bruke over en tusing på dress...

Mine spiller sikkert alt for mye dataspill og ser alt for mye film. Men på den annen siden er de mye ute når vi er på landet da. :o)

Jeg har reist på chartertur med ungene.

Og - verst av alt, iom. at det er en vedtatt norm på DOL: Vi syns begrepet "lørdagsgodter" STINKER.

Jeg velger å komme ut av skapet og innrømme at vi faktisk kan finne på å spise godterier på en helt alminnelig ukedag.

;o)

Hva er så galt med chartertur og barn? *uvitende*

Hva er så galt med chartertur og barn? *uvitende*

Barna lærer ikke nok om verden på en vanlig chartertur, må vite! Skal det ha noe for seg, må man ta med seg barna til fjerne, eksotiske land, og helst før noen av de har fylt året.Først _da_ er du en god forelder.

;o)

Mulig jeg er i litt dårlig humør i dag, men slike tråder synes jeg er tåpelig.

Å ha en konkurranse i å gjøre ungene verst mulig? Hvorfor?

Det finnes INGEN perfekte foreldre - eller kanskje heller - det finnes MANGE perfekte foreldre; man er perfekt for akkurat sitt barn!

Når man diskuterer en spesiell problemstilling må det være lov å si at man synes det og det er best. Det handler jo om å gjøre det beste for barna sine, gjør det ikke? Dersom man har kjøpt dress på Sparkjøp som holder småtten tørr og varm så er jo det perfekt - til den småtten. Å ikke velge ull er jo helt greit dersom ungene ikke fryser, da er jo DET perfekt.

Når det kommer til mat og ernæring, så er det selvsagt litt verre. Der ER det forskjell på riktig og galt i mange tilfeller, og velger man å fòre ungene med sukker så bør man vite at faren for overvekt, sykdommer og tannråte er tilstede. Å late som man ikke tror at sukker (og fett forsåvidt) er skadelig - vel, da leker man struts. At man velger å gjøre det på tross av alle opplysninger er jo ens eget valg som man må leve med resten av livet.

Alt vi gjør mot våre unger bør vi gjøre i beste mening. Vi skal leve med våre valg resten av livet. Noen valg VET vi konsekvensen av, andre valg opplever vi konsekvensen av i ettertid.

Jeg ønsker å "levere" mine barn inn i voksenverdenen med best mulig utgangspunkt, både hva fysisk og psykisk helse angår. Jeg setter fokus på de tingene JEG mener er riktig for å oppnå akkurat det. Det er MINE valg, som jeg må stå for. Hva andre gjør driter jeg en lang marsj i, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre hva jeg mener er best for mine barn.

Og på et diskusjonsforum ønsker jeg å si min mening og fortelle hva som er viktig for meg. Fordi jeg har tatt aktive valg i forhold til helse og oppvekst.

Takk for oppmerksomheten, jeg antar at jeg blir hånet lenge og vel før hengingen blir utført på torget førstkommende søndag.

PS. Når jeg sier at jeg driter i hva andre gjør, så mener jeg ikke at guttemammaer skal gjøre det. Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn.

;-)

Jeg er i grunnen enig med deg, men jeg tolket ikke denne tråden som en konkurranse i å gjøre de verste ting - mer som at her kan man komme med småhistoriene som beviser at selv "perfekte" mødre bommer eller tar snarveier innimellom! ;-)

Som f eks at jeg i går ikke gadd å lage middag i varmen, men serverte kornblanding og melk! ;-)

Men forøvrig så er jeg selvsagt en meget perfekt guttemor som vil bli verdens beste farmor og svigermor med tiden! ;-)

Barna lærer ikke nok om verden på en vanlig chartertur, må vite! Skal det ha noe for seg, må man ta med seg barna til fjerne, eksotiske land, og helst før noen av de har fylt året.Først _da_ er du en god forelder.

;o)

Men hva er egnetlig "verst" av sydenferie og hytteferie?? ;-)

Annonse

Gjest Mom33

Jeg er i grunnen enig med deg, men jeg tolket ikke denne tråden som en konkurranse i å gjøre de verste ting - mer som at her kan man komme med småhistoriene som beviser at selv "perfekte" mødre bommer eller tar snarveier innimellom! ;-)

Som f eks at jeg i går ikke gadd å lage middag i varmen, men serverte kornblanding og melk! ;-)

Men forøvrig så er jeg selvsagt en meget perfekt guttemor som vil bli verdens beste farmor og svigermor med tiden! ;-)

Som sagt, jeg er IKKE i godt humør i dag, og tokningene blir deretter!

Når det er sagt, så er det slik at jeg gjør veldig lite sånne "ille-greier". Ungene har aldri lagt seg uten å pusse tenner, de har aldri fått med seg sjoko på brødskiva i barnehagen, vi har alltid middag osv. Men jeg anser ikke meg selv som bedre enn andre allikevel, selv om det helt sikkert er noen som vil påstå det her inne.

De får is, da, så jeg er vel ikke helt firkantet heller... Det får bli mitt bidrag til verstinge-mor-tråden.

;-)

Som sagt, jeg er IKKE i godt humør i dag, og tokningene blir deretter!

Når det er sagt, så er det slik at jeg gjør veldig lite sånne "ille-greier". Ungene har aldri lagt seg uten å pusse tenner, de har aldri fått med seg sjoko på brødskiva i barnehagen, vi har alltid middag osv. Men jeg anser ikke meg selv som bedre enn andre allikevel, selv om det helt sikkert er noen som vil påstå det her inne.

De får is, da, så jeg er vel ikke helt firkantet heller... Det får bli mitt bidrag til verstinge-mor-tråden.

;-)

Det er forskjell på "ille-greiene", da.

Legging uten tannpuss og sjokoladepålegg på skiva titt og ofte er jo ikke bra.

Men det er ikke noe som tilsier at varm mat er sunnere en kald mat, og det er jo ikke usunt å ta en brødskivemiddag iblant.

Men det er ikke noe som tilsier at varm mat er sunnere en kald mat, og det er jo ikke usunt å ta en brødskivemiddag iblant.

Så jeg er en ekstra dårlig mor, som _noen ganger_ legger ungen uten tannpuss? Er det noe av det verste en kan gjøre?

:o)

I dag fikk min sønn sjokoladekake etter han kom hjem fra skolen!

Og nå skal han få bruke egne oppsparte penger til å kjøpe seg IDOL vinner singelen........

Og i bilen på vei til hytta, tror jeg....inspirert av denne tråden........jaggu meg kjøpe is og potetgull til ungene.....

og at de skal få være oppe leeenge :0)

Goood helg!!!

Gjest Mom33

Høh, varm mat i varmt vær - hva er det, liksom? ;-)

Neida, middag behøver absolutt ikke være varmt, men jeg har middagsunger og da blir det en vane å fikse ett eller annet varmt. Jeg tror IKKE unger tar skade av å ikke spise ett varmt måltid pr. dag.

;-)

I dag fikk min sønn sjokoladekake etter han kom hjem fra skolen!

Og nå skal han få bruke egne oppsparte penger til å kjøpe seg IDOL vinner singelen........

Og i bilen på vei til hytta, tror jeg....inspirert av denne tråden........jaggu meg kjøpe is og potetgull til ungene.....

og at de skal få være oppe leeenge :0)

Goood helg!!!

Har dåke fått sommarferie alt??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...