Gå til innhold

Motbevis dolmødrenes "perfekthet"...

Anbefalte innlegg

Gjest midia

Så hærlig det må være å leve!

Tror nok de fleste egentlig er som deg bare at de ikke innrømmer det her :)

Her på dol er de bare perfekte med skyhøy lønn, utrolige skattepenger og feriepenger,reiser jorden rundt og sjokk over at sønnen min på 11 ikke har vært i syden ennå!?

Reimadresser så langt øye ser skal det være ifølge dolmødre å jeg som har jobbet med barn i en evighet og ikke visste hva reimadress var før jeg kom inn å leste det på dol :)

Aner ikke hvor mye reima som jeg har ødelagt med tørking.

Jeg har fått en nesten anmeldelse også her på dol pga et barnebasseng! ja det er utrolig!!

Jeg er ihvertfall ikke noen super dolmor selv om jeg har et yrke som omhandler barn.

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

11

• morsan

6

• Luska

5

• Lurveline

5

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace

Mulig jeg er i litt dårlig humør i dag, men slike tråder synes jeg er tåpelig.

Å ha en konkurranse i å gjøre ungene verst mulig? Hvorfor?

Det finnes INGEN perfekte foreldre - eller kanskje heller - det finnes MANGE perfekte foreldre; man er perfekt for akkurat sitt barn!

Når man diskuterer en spesiell problemstilling må det være lov å si at man synes det og det er best. Det handler jo om å gjøre det beste for barna sine, gjør det ikke? Dersom man har kjøpt dress på Sparkjøp som holder småtten tørr og varm så er jo det perfekt - til den småtten. Å ikke velge ull er jo helt greit dersom ungene ikke fryser, da er jo DET perfekt.

Når det kommer til mat og ernæring, så er det selvsagt litt verre. Der ER det forskjell på riktig og galt i mange tilfeller, og velger man å fòre ungene med sukker så bør man vite at faren for overvekt, sykdommer og tannråte er tilstede. Å late som man ikke tror at sukker (og fett forsåvidt) er skadelig - vel, da leker man struts. At man velger å gjøre det på tross av alle opplysninger er jo ens eget valg som man må leve med resten av livet.

Alt vi gjør mot våre unger bør vi gjøre i beste mening. Vi skal leve med våre valg resten av livet. Noen valg VET vi konsekvensen av, andre valg opplever vi konsekvensen av i ettertid.

Jeg ønsker å "levere" mine barn inn i voksenverdenen med best mulig utgangspunkt, både hva fysisk og psykisk helse angår. Jeg setter fokus på de tingene JEG mener er riktig for å oppnå akkurat det. Det er MINE valg, som jeg må stå for. Hva andre gjør driter jeg en lang marsj i, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre hva jeg mener er best for mine barn.

Og på et diskusjonsforum ønsker jeg å si min mening og fortelle hva som er viktig for meg. Fordi jeg har tatt aktive valg i forhold til helse og oppvekst.

Takk for oppmerksomheten, jeg antar at jeg blir hånet lenge og vel før hengingen blir utført på torget førstkommende søndag.

PS. Når jeg sier at jeg driter i hva andre gjør, så mener jeg ikke at guttemammaer skal gjøre det. Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn.

;-)

Hehe, du klarer i hvert fall å være muggen med stil. ;o)

Jeg oppfattet ikke innlegget som noe NM i kjip mamma, og de innleggene her jeg har kikket på så langt viser vel heller ikke det.

Men når det er sagt, synes jeg det blir litt vel enten-eller her. Det er jo ikke de samme som er opptatt av alle temaene.

Som jeg har sagt her inne tidligere, vi har alle områder vi synes er veldig viktige, og andre vi lurver litt mer med.

Eller som kaffepiken sa det så mye bedre: "Jeg har i hvertfall en blanding av skavanker og kjepphester som jeg prøver å balansere sånn noenlunde i forhold til hverandre."

PS. Om du er interessert i arrangerte ekteskap, vil jeg gjerne reklamere for min sønn, som er snill, tålmodig, høflig, empatisk og oppegående. Dessuten spiser han havregrøt til frokost og godteri bare på lørdag. Bortsett fra is om sommeren, da. Ja, og så ser han på Cartoon. ;o)

"Jeg har i hvertfall en blanding av skavanker og kjepphester som jeg prøver å balansere sånn noenlunde i forhold til hverandre. "

Veldig godt formulert. Slik er det nok med det overveldende flertall av oss. ;o)

Godt å høre at det ikke bare er meg ;o)

Jeg tror kanskje at barn har godt av å se at voksne ikke er feilfrie og dønn konsekvente med absolutt alt. :o)

Gjest trives i utlendighet, jeg!

Så hærlig det må være å leve!

Tror nok de fleste egentlig er som deg bare at de ikke innrømmer det her :)

Her på dol er de bare perfekte med skyhøy lønn, utrolige skattepenger og feriepenger,reiser jorden rundt og sjokk over at sønnen min på 11 ikke har vært i syden ennå!?

Reimadresser så langt øye ser skal det være ifølge dolmødre å jeg som har jobbet med barn i en evighet og ikke visste hva reimadress var før jeg kom inn å leste det på dol :)

Aner ikke hvor mye reima som jeg har ødelagt med tørking.

Jeg har fått en nesten anmeldelse også her på dol pga et barnebasseng! ja det er utrolig!!

Jeg er ihvertfall ikke noen super dolmor selv om jeg har et yrke som omhandler barn.

Det eneste som stemmer med meg er at jeg fikk sjokk av at sønnen din ikke har vært i "syden" :)

Ellers passer jeg ikke inn i dol-mødrene, heldigvis - jeg som lapper klær opg kjøper dresser på Cubus.

Sykepeleier med 80 % jobb tilsier ikke masse lønn og feriepenger, heller.

Høy lønn er vel forresten ikke dol-modersk? Har inntrykk av at en perfekt dol-mor helst skal være hjemme, i alle fall de første årene?

Gjest midia

Det eneste som stemmer med meg er at jeg fikk sjokk av at sønnen din ikke har vært i "syden" :)

Ellers passer jeg ikke inn i dol-mødrene, heldigvis - jeg som lapper klær opg kjøper dresser på Cubus.

Sykepeleier med 80 % jobb tilsier ikke masse lønn og feriepenger, heller.

Høy lønn er vel forresten ikke dol-modersk? Har inntrykk av at en perfekt dol-mor helst skal være hjemme, i alle fall de første årene?

Oij for noen år siden fikk de skikkelig motbør på dol de hjemmeværende mødrene-kanskje det endret seg etter kontantstøtten?

Det finnes INGEN perfekte foreldre - eller kanskje heller - det finnes MANGE perfekte foreldre; man er perfekt for akkurat sitt barn!

Når man diskuterer en spesiell problemstilling må det være lov å si at man synes det og det er best. Det handler jo om å gjøre det beste for barna sine, gjør det ikke? Dersom man har kjøpt dress på Sparkjøp som holder småtten tørr og varm så er jo det perfekt - til den småtten. Å ikke velge ull er jo helt greit dersom ungene ikke fryser, da er jo DET perfekt.

Når det kommer til mat og ernæring, så er det selvsagt litt verre. Der ER det forskjell på riktig og galt i mange tilfeller, og velger man å fòre ungene med sukker så bør man vite at faren for overvekt, sykdommer og tannråte er tilstede. Å late som man ikke tror at sukker (og fett forsåvidt) er skadelig - vel, da leker man struts. At man velger å gjøre det på tross av alle opplysninger er jo ens eget valg som man må leve med resten av livet.

Alt vi gjør mot våre unger bør vi gjøre i beste mening. Vi skal leve med våre valg resten av livet. Noen valg VET vi konsekvensen av, andre valg opplever vi konsekvensen av i ettertid.

Jeg ønsker å "levere" mine barn inn i voksenverdenen med best mulig utgangspunkt, både hva fysisk og psykisk helse angår. Jeg setter fokus på de tingene JEG mener er riktig for å oppnå akkurat det. Det er MINE valg, som jeg må stå for. Hva andre gjør driter jeg en lang marsj i, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre hva jeg mener er best for mine barn.

Og på et diskusjonsforum ønsker jeg å si min mening og fortelle hva som er viktig for meg. Fordi jeg har tatt aktive valg i forhold til helse og oppvekst.

Takk for oppmerksomheten, jeg antar at jeg blir hånet lenge og vel før hengingen blir utført på torget førstkommende søndag.

PS. Når jeg sier at jeg driter i hva andre gjør, så mener jeg ikke at guttemammaer skal gjøre det. Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn.

;-)

Jeg er helt enig med deg. Hvis jeg skal bli kalt hysterisk fordi jeg prøver å følge anbefalingene til staten, helsestasjonen og sunn fornuft, så be my guest.

Annonse

Jeg er i sjokktilstand etter alle disse innleggene!... :o Også jeg som har trodd på alt folk har gitt seg ut med av perfekte løsninger, og virkelig prøvd etter mitt ytterste å følge ALLE andres råd og eksempler!!

Hulk :( .........

;-)

- "og virkelig prøvd etter mitt ytterste å følge ALLE andres råd og eksempler!!"

Hatt det travelt, du da? :-)

;-)

"Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn"

Og som potensiell svigermor forventer jeg at dere jentemødre oppdrar de små damene til ypperlige partnere for de veloppdragne pjokkene våre. Med andre ord - ingen divalater, bitching med svigermor og sutring. Utover det bør de ha omtrent de samme egenskapene som du vil se hos de små herrene;-)

Gjest trives i utlendighet, jeg!

Oij for noen år siden fikk de skikkelig motbør på dol de hjemmeværende mødrene-kanskje det endret seg etter kontantstøtten?

Mulig, eller kanskje jeg bare har hengt meg opp i det fordi jeg jobber selv og føler meg truffet av kritikken av arbeidende mødre innimellom. Selv om jeg ikke jobber fullt.

Gjest Mom33

"Guttemammaer skal fortrinnsvis oppdra sine sønner til prakteksemplarer; de skal være huslige, milde, hyggelige, mandige, sterke, støttende, trøstende og følsomme. Guttemammaer er nemlig potensielle svigermødre for mine barn"

Og som potensiell svigermor forventer jeg at dere jentemødre oppdrar de små damene til ypperlige partnere for de veloppdragne pjokkene våre. Med andre ord - ingen divalater, bitching med svigermor og sutring. Utover det bør de ha omtrent de samme egenskapene som du vil se hos de små herrene;-)

Altså, leste du ikke innlegget mitt, eller? Klart ungene mine har max ballast når de skal ut og finne svigermor! Vennlige vesner, milde - men med såpass bein i nesa at de kan koke suppe på en spiker, kreative; husholdningspengene skal rekke helt til neste gang og ikke minst - kjælne.

;-)

Gjest Mom33

Jeg er helt enig med deg. Hvis jeg skal bli kalt hysterisk fordi jeg prøver å følge anbefalingene til staten, helsestasjonen og sunn fornuft, så be my guest.

Det er noe der, ja.

Som en eller annen sa, vi legger vekt på forskjellige ting i barnas oppvekst. Det har vi lov til, men å være direkte uansvarlig er ikke særlig smart.

Gjest Mom33

Jeg oppfattet ikke innlegget som noe NM i kjip mamma, og de innleggene her jeg har kikket på så langt viser vel heller ikke det.

Men når det er sagt, synes jeg det blir litt vel enten-eller her. Det er jo ikke de samme som er opptatt av alle temaene.

Som jeg har sagt her inne tidligere, vi har alle områder vi synes er veldig viktige, og andre vi lurver litt mer med.

Eller som kaffepiken sa det så mye bedre: "Jeg har i hvertfall en blanding av skavanker og kjepphester som jeg prøver å balansere sånn noenlunde i forhold til hverandre."

PS. Om du er interessert i arrangerte ekteskap, vil jeg gjerne reklamere for min sønn, som er snill, tålmodig, høflig, empatisk og oppegående. Dessuten spiser han havregrøt til frokost og godteri bare på lørdag. Bortsett fra is om sommeren, da. Ja, og så ser han på Cartoon. ;o)

Din sønn høres ut som et glimrende parti! Mine små prinsesser er 4 og 5 år - hvem av dem skal jeg sette av?

Jeg er forresten i mye bedre humør nå, da, men takk for komplementet om muggenhet med stil. He-he.

Kaffepikens uttalelse stjeler jeg glatt, den var helt glimrende!

Annonse

Døh?! Har ikke du allerde lovet sønnen din bort til datteren min? ;o)

Min datter spiser også havregrøt til frokost - og liker best den jeg lager av havregryn, ikke den som er ferdig blandet med frukt (og sukker), som den late moren gjerne lager. Og barnetv blir ofte Dinsney channel. Som den perfekte moren jeg er så liker jeg ikke reklamen på cartoon ;o)

Hun sovnet forresten på fanget mitt i dag, foran tv'en. Jeg er utrolig flink til å svelge kameler mens jeg rir kjepphestene mine... Hehe!

Perfekt mor? Neppe! Og tiden vil vise om jeg blir en av dem som klarer å holde øye med to unger samtidig. Iiiik, ikke mange timene til vi drar nå!!

Gjest Mom33

"God helg da, og håper humøret er bedre i morgen :0) "

Kanskje hun burde smake på sjokoladekaka selv også! ;-)

HVis ikke det hjelper, bør hun nok vente til hormonnivået synker av seg selv! ;-)

Takk skal dere ha, måtte le litt for meg sjøl nå.

Sjokoladekake høres godt ut, har bakt 2 i kveld så det blir nok en smak i morgen.

Og jeg er i mye bedre humør, heldigvis!

Gjest Mom33

Enig med deg, Mom33. Alle har vi vel områder vi er litt slepphendte på, og alle har vi områder vi er strikte på. Og alle er vi vel glade i barna våre og vil gjøre det beste for dem!

Jeg gjør det jeg kan for at mine barn skal ha det godt, fysisk og psykisk. Andre kan være uenige, jeg kan feile i mine prinsipper og teorier og min prakis, men jeg gjør det beste jeg kan for mine barn!

"Andre kan være uenige, jeg kan feile i mine prinsipper og teorier og min prakis, men jeg gjør det beste jeg kan for mine barn!"

Veldig bra sagt!

Altså, leste du ikke innlegget mitt, eller? Klart ungene mine har max ballast når de skal ut og finne svigermor! Vennlige vesner, milde - men med såpass bein i nesa at de kan koke suppe på en spiker, kreative; husholdningspengene skal rekke helt til neste gang og ikke minst - kjælne.

;-)

Savner bare én ting: humor. Mycket viktigt! Har du sans for humor, selvironi og blikk for det absurde i hverdagen har du en stor fordel i livet. Antar at søtnosene har fått med seg den biten også:-)

PS: kan du skrive opp min håpefulle på ballkortene deres? Please, med sukker på...?;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...