Gå til innhold

Motbevis dolmødrenes "perfekthet"...

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33

Savner bare én ting: humor. Mycket viktigt! Har du sans for humor, selvironi og blikk for det absurde i hverdagen har du en stor fordel i livet. Antar at søtnosene har fått med seg den biten også:-)

PS: kan du skrive opp min håpefulle på ballkortene deres? Please, med sukker på...?;-)

Please med sukker på har jeg aldri kunnet motstår, de er notert!

Må bare, sånn for ordens skyld og for at det ikke skal bli uro i rekkene, at jeg avventer Torv sine barns CV, og at jeg rangerer dem når alle formelle papirer er på plass.

SÅNN opptrer nemlig en mamma som kun vil gullenes beste!

Og forresten - humor er viktig, ja, hvordan kunne jeg glemme det? Hm, lurer på om jeg har glemt å lære dem det også...?

;-)

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

11

• morsan

6

• Luska

5

• Lurveline

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mom33

Døh?! Har ikke du allerde lovet sønnen din bort til datteren min? ;o)

Min datter spiser også havregrøt til frokost - og liker best den jeg lager av havregryn, ikke den som er ferdig blandet med frukt (og sukker), som den late moren gjerne lager. Og barnetv blir ofte Dinsney channel. Som den perfekte moren jeg er så liker jeg ikke reklamen på cartoon ;o)

Hun sovnet forresten på fanget mitt i dag, foran tv'en. Jeg er utrolig flink til å svelge kameler mens jeg rir kjepphestene mine... Hehe!

Perfekt mor? Neppe! Og tiden vil vise om jeg blir en av dem som klarer å holde øye med to unger samtidig. Iiiik, ikke mange timene til vi drar nå!!

Fingrene av fatet, snø, nå sto liksom jeg FØRST i køen!

:-)

Kan jeg kjøpe uttrykket "Svelge kameler mens man rir prinsipper"? Utrolig mange gode ordspill her i dag, altså!

Og - om jeg ikke har sagt det før - riktig, riktig god tur! Jeg følger spent med noen i nabolaget som bare venter og venter, skjønner godt at forventningene er store!

Gjest pekka

Jeg har aldri vært den perfekte dol-mamma nei. ang mat på skolen, prøver jeg å ha sunt pålegg og vann+melk å drikke. Hjemme går det desverre ofte i sjokade, syltetøy og nugatti mm. De spiser somregel foran tv, eneste er middag (som de ikke får hver dag....) som jeg vil samle alle ved kjøkkenbordet.

Tøy er ikke merkevarer. Det slites uansett kvalitet, ganske fort.

Er dårlig på å være med på sykkeltur mm. Ski? drøm!!:(

Leser sjeldent for ungene på senga, er for sliten sjøl på den tida. Jeg har sagt de må komme med bøker på dagtid....

Jeg spiller sjeldent spill sammen med dem, og er for slapp på å begrense databruken. sukk.....

Men, jeg er med å heier på kamper, ser forestillinger mm :) De får mat og kjærlighet. Jeg står alltid opp med de om morgenen, og "klemmer" de avsted i døra.

Fingrene av fatet, snø, nå sto liksom jeg FØRST i køen!

Kan jeg kjøpe uttrykket "Svelge kameler mens man rir prinsipper"? Utrolig mange gode ordspill her i dag, altså!

Og - om jeg ikke har sagt det før - riktig, riktig god tur! Jeg følger spent med noen i nabolaget som bare venter og venter, skjønner godt at forventningene er store!

Vi kan alltids sloss om hvem som er først i hvilken kø! *bretter opp ermene*.

Du må gjerne stjele uttrykket mitt, det var i grunn en videreutvikling av Kaffepiken sine kloke ord :-)

Og takk, takk, vi er SÅ klar for å reise!! Håper dine langtidsventende naboer snart får hyggelige nyheter. Jeg vet at det er en fattig trøst at det er verd all ventingen til slutt.... Men det er det!!

Jeg burde følge min kjæres eksempel og legge meg, men jeg finnes ikke trøtt! Bare siiiinsykt oppspilt. Og sommerelefantene i magen min sier at jeg neppe får sove på en stund ;o)

Gjest Mom33

Vi kan alltids sloss om hvem som er først i hvilken kø! *bretter opp ermene*.

Du må gjerne stjele uttrykket mitt, det var i grunn en videreutvikling av Kaffepiken sine kloke ord :-)

Og takk, takk, vi er SÅ klar for å reise!! Håper dine langtidsventende naboer snart får hyggelige nyheter. Jeg vet at det er en fattig trøst at det er verd all ventingen til slutt.... Men det er det!!

Jeg burde følge min kjæres eksempel og legge meg, men jeg finnes ikke trøtt! Bare siiiinsykt oppspilt. Og sommerelefantene i magen min sier at jeg neppe får sove på en stund ;o)

Høh. Jeg kan sannsynligvis bare ta deg under armen og gå. Så kan du sprelle så mye du vil!

De jeg kjenner har allerede en fra før (jeg vet at du vet hvem de er, men jeg har liksom ikke lyst til å røpe så mye mer...), han kommer hit i morgen en tur. Han er nemlig kjæresten til minstejenta mi, og i morgen er det bursdag...! Storsjarmør, rett og slett.

Når reiser dere?

Please med sukker på har jeg aldri kunnet motstår, de er notert!

Må bare, sånn for ordens skyld og for at det ikke skal bli uro i rekkene, at jeg avventer Torv sine barns CV, og at jeg rangerer dem når alle formelle papirer er på plass.

SÅNN opptrer nemlig en mamma som kun vil gullenes beste!

Og forresten - humor er viktig, ja, hvordan kunne jeg glemme det? Hm, lurer på om jeg har glemt å lære dem det også...?

;-)

Fortvil ikke! Jeg kan sende over min sønn, så kan han nok lære dem det relativt kjapt.

*holder pusten og håper jeg kan snike ham litt fram i køen* ;-)

Annonse

Gjest Mom33

Fortvil ikke! Jeg kan sende over min sønn, så kan han nok lære dem det relativt kjapt.

*holder pusten og håper jeg kan snike ham litt fram i køen* ;-)

Sinnsykt - det hjalp veldig, gitt, nå er han ØVERST!

Gratulerer, dere vil motta P4-krus i posten om noen dager!

Jeg er langt fra noen perfekt mor, men gjør nå mitt beste selv om det røyner skikkelig på i perioder, og lunta kan bli fryktelig kort.

Her i huset er det som regel barna som vekker meg dersom jeg ikke har vært på jobb om natta. Da er det i full fart på badet etter tur, spise frokost dersom de rekker det, eller ta med ei frukt i bilen når jeg kjører dem til skolen.

Hverdagen har blitt så rar det siste året, jeg jobber så mye når jeg ikke er borte hele uka på skolen, så jeg har vel i grunn veldig dårlig samvittighet til tider for at jeg ser for lite til barna.

Nå har jeg akkurat sendt hun største til syden sammen mormora si, og de to andre skal jeg kose meg godt med når helga er ferdig. Da har jeg fri i noen dager, før faren kommer og tar dem med seg på ferie.

Ser frem til å flytte fra den lille sokkelen vår etter hvert, slik at barna kan få hvert sitt rom og litt god plass å røre seg på!

Gjest Tatjana

Jeg er i sjokktilstand etter alle disse innleggene!... :o Også jeg som har trodd på alt folk har gitt seg ut med av perfekte løsninger, og virkelig prøvd etter mitt ytterste å følge ALLE andres råd og eksempler!!

Hulk :( .........

;-)

Men er det ikke ofte sånn at folk svarer på de innleggene som handler om temaer der de føler at dette er noe de får til? Slik at de som skriver i tråder om kosthold f.eks er de som virkelig har et sunt og skikkelig kosthold hver dag. Og de som skriver mest om bilsikring er de som har tenkt mest igjennom dette. Også videre.

Selv tenker jeg i hvert fall ofte sånn. Ting vi er sånn halvdårlige på gidder jeg ikke å legge ut om her på DOL. Jeg tenker at det er vel uansett ikke så interessant for andre å høre om det. Jeg skriver om det som fungerer. Og jeg har alltid innbilt meg at andre tenker omtrent slik.

På grunn av dette så virker det jo som om "alle" her inne er sånne perfekte mødre, men ser du etter så er det ikke de samme som går igjen i forskjellige tråder. Det trøster jeg meg med,

Mrs. Wallace

Døh?! Har ikke du allerde lovet sønnen din bort til datteren min? ;o)

Min datter spiser også havregrøt til frokost - og liker best den jeg lager av havregryn, ikke den som er ferdig blandet med frukt (og sukker), som den late moren gjerne lager. Og barnetv blir ofte Dinsney channel. Som den perfekte moren jeg er så liker jeg ikke reklamen på cartoon ;o)

Hun sovnet forresten på fanget mitt i dag, foran tv'en. Jeg er utrolig flink til å svelge kameler mens jeg rir kjepphestene mine... Hehe!

Perfekt mor? Neppe! Og tiden vil vise om jeg blir en av dem som klarer å holde øye med to unger samtidig. Iiiik, ikke mange timene til vi drar nå!!

Oi. Jaja, ikke noe galt med en liten budrunde. ;o)

Forresten kommer ikke du til å lese dette på en stund uansett, for du er vel på flyet nå...hurra!

Gjest girasol

Det eneste som stemmer med meg er at jeg fikk sjokk av at sønnen din ikke har vært i "syden" :)

Ellers passer jeg ikke inn i dol-mødrene, heldigvis - jeg som lapper klær opg kjøper dresser på Cubus.

Sykepeleier med 80 % jobb tilsier ikke masse lønn og feriepenger, heller.

Høy lønn er vel forresten ikke dol-modersk? Har inntrykk av at en perfekt dol-mor helst skal være hjemme, i alle fall de første årene?

Greier ikke la være, MÅ bare spørre ;-): Hvorfor fikk du "sjokk" over at gutten på 11 aldri har vært i "syden"??

Gjest trives i utlendighet, jeg!

Greier ikke la være, MÅ bare spørre ;-): Hvorfor fikk du "sjokk" over at gutten på 11 aldri har vært i "syden"??

Hehe :)

Jeg fikk jo ikke sjokk, da! Jeg ble litt overrasket, også tenkte jeg meg ikke om før jeg skrev innlegget. Det som gikk gjennom hodet mitt var: "Har de ikke vært noe annet enn i Norge de siste 11 årene? Det hadde ikke jeg orket".

Men for det første kan det hende de har vært utenfor Norge selv om de ikke har vært i syden, og for det andre så vet jeg jo at det er mennesker som velger å bare feriere i Norge.

Jeg brukte "sjokk" fordi det er et ord jeg bruker ofte og temmelig lemfeldig, men det kunne naturligvis ikke de som leste det skjønne.

Det jeg holder fast ved, og som jeg har fått mye pepper for, er at jeg synes det er sært hvir mennesker virkelig ikke har lyst til å oppleve noe annet enn det de har gjort de siste 20 årene, og ikke har lyst til å oppleve både andre deler av Norge og verden utenfor. Det betyr ikke at de ikke kan være strålende mennesker ellers.

Og mange synes helt sikre vi er sære som har den livsstilen vi har, og det kan jeg godt forstå. Vi har ikke mye penger, og bor i Oslo hvor det ikke på noen måte er billig å bo, og har en temmelig sparsommelig livsstil for å finansiere feriereisene våre. Mange som synde det er sært, og det har jeg ingen problemer med.

Annonse

Jeg er litt uvitende. Hva slags frokostblanding er kruskakli?

Kruskakli er ikke en frokostblanding, men et sunt og fiberrikt mel/ kornblanding som kan has oppi havregryn med sukker og melk eller i brøddeig og vaffelrøre (og sikkert masse annet som jeg ikke kommer på.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...