Gå til innhold

4 uker gammel - er dette å gråte seg i søvn?

Anbefalte innlegg

Gjest nybakt guttemamma

ser flere tråder her om å gråte, bli kost på osv.

jeg har en gutt på 4 uker. han sovmer som oftest av seg selv uten å være misfornøyd. noen ganger er han urolig. vi har da prøvd trøst og kos uten at han roer seg. men hvis han får ligge alene og gråte 3 min, så sovner han og sover godt. oppdaget dette fordi jeg måtte så inamri på do at det ble en løsning ut i fra det og så har jeg latt han gjøre det på samme måte flere ganger fordi det funker.

det er altså snakk om tre min gråt alene for så å sovne veldig godt. er det å gråte seg i søvn? eller snakker man da om å gråte lenger? han gråter ingenting resten av døgnet.

Fortsetter under...

Jeg ville nok trodd at dette dreide seg om at barnet var trett.(eller overtrett)

Og når det sovner etter 3 minutters gråt, er jo det fint.........verre med de som blir mer og mer oppkavet.

Lykke til med 4 ukers gammelt bra....du har en fin tid i møte :0)

Annonse

Gjest togli

Noen babyer smågråter for å klare å roe seg ned til soving. Jeg mener det kommer an på typen gråt. Er det smågråting/klaging, så er det ikke så farlig at han ligger en liten stund slik. Hvis gråten derimot er kraftig skal du ta han opp eller sitte ved siden av han og klappe på han til han roer seg ned.

Gråter han ikke lenger enn 3 min, så behøver du ikke ha dårlig samvittighet :o)

da vår eldste var baby, var jeg på helsestasjonen. legen sa da; Når barnet ditt gråter, er det fordi han ikke klarer å snakke, det han sier er; jeg er så utrolig trøtt, la meg ligge i fred!- dette tok jeg med til de andre barna, og de var MYE letter å legge enn nr. en. Det er klart at det er viktig å bli kjent med barnet først, slik at en vet at det har det bra.(tørr,mett, etc) Det jeg gjorde når jeg ikke klarte å høre gråten, var at jeg gikk helt ut, tok med babysitteren- og slo den av og på med jevne mellomrom. på den måten sjekket jeg om det ble stille etterhvert, og hva slags gråt det var.Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...