Gå til innhold

Diabetes??

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'

Jeg har akkurat fått beskjed om at gutten min har en mulighet til å utvikle diabetes (kun 20% sjanse, men..). Det var ikke noen glade nyheter for meg, og jeg vet veldig lite om diabetes og hva det innebærer. Er det noen av dere som har eller som har barn som har diabetes? Hvordan er det? Kan dere fortelle litt?

Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235046-diabetes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det er jo ulempen med slike forskningsprosjekter. Det er absolutt stressende å vite at han er i risikosonen, men sannsynligheten for at han ikke utvikler diabetes er fremdeles mye større enn det motsatte. Det ligger mye på nettet om dette, så jeg ville begynt der Har du sett at det er et forum for diabetes, forresten?

Jeg ville nok vært svært opptatt av at barnet har et godt kosthold og får mye mosjon. Dette er jo generelt forebyggende, men om det hjelper med det genet, vet ikke jeg. Det vil jeg tro. Fulgte det ikke med veilednig når du fikk den informasjonen? Ellers synes jeg det er uansvarlig! Du må da ha krav på oppfølging når de fastslår en såvidt stor risiko for utvikling av en alvorlig sykdom!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235046-diabetes/#findComment-1799101
Del på andre sider

Nyttårsjenta'

Hei, det er jo ulempen med slike forskningsprosjekter. Det er absolutt stressende å vite at han er i risikosonen, men sannsynligheten for at han ikke utvikler diabetes er fremdeles mye større enn det motsatte. Det ligger mye på nettet om dette, så jeg ville begynt der Har du sett at det er et forum for diabetes, forresten?

Jeg ville nok vært svært opptatt av at barnet har et godt kosthold og får mye mosjon. Dette er jo generelt forebyggende, men om det hjelper med det genet, vet ikke jeg. Det vil jeg tro. Fulgte det ikke med veilednig når du fikk den informasjonen? Ellers synes jeg det er uansvarlig! Du må da ha krav på oppfølging når de fastslår en såvidt stor risiko for utvikling av en alvorlig sykdom!

Lykke til!

Hei! Jeg visste ikke at det fantes en forumside for diabetes, men nå ser jeg det. Takk! :o) Jeg får mer informasjon tilsendt i posten, så jeg får lese om det der, og på internett selvfølgelig. Jeg syns det er litt ubehagelig må jeg si.. Men - jeg får bare finne ut mer om det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235046-diabetes/#findComment-1799112
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...