Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bare må kjøpe litt smått til småen i magen nå. Jeg er ikke mer enn 20 uker, men det klør i fingrene etter å kjøpe litt tøy.

Jeg har sammenlignet str 56 og 62 i butikken og har funnet ut for meg selv at det ikke er så stor forskjell, så da kan jeg like godt kjøpe 62. 50 tenker jeg ikke er poeng å kjøpe i det hele tatt, tror ikke småen kommer til å være av de minste babyene.

Hva gjorde dere?

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

11

• Gemini

3

• mariaflyfly

3

• Tonette

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjøpte i str 56. Det var riktignok altfor stort til min lille sønn som ble født 7 uker før tiden. men det var ikke noe problem. Vi fikk masse klær i presang i str 50.

Hvis du tror du får et stort barn, så er det like greit å kjøpe i str 62, og kanskje et antrekk i str 56. Det går alltids an å handle etter barnet er født også.

Lykke til med den lille i magen!

Jeg kjøpte i str 56. Det var riktignok altfor stort til min lille sønn som ble født 7 uker før tiden. men det var ikke noe problem. Vi fikk masse klær i presang i str 50.

Hvis du tror du får et stort barn, så er det like greit å kjøpe i str 62, og kanskje et antrekk i str 56. Det går alltids an å handle etter barnet er født også.

Lykke til med den lille i magen!

"Det går alltids an å handle etter barnet er født også."

Det kan jeg aldri i verden tro ;-)

De babyene som passer i str 50, er de gjennomsnittsbabyer eller små nurk?

Jeg tenkte som deg at 50 trengte jeg ikke i det hele tatt, for storebroren hadde glidd rett inn i 56. Da Snorkfrøken blei født var 56 altfor stort... ;)

Hvor liten var hun da?

Str 50 ser så smått ut, tenker at det er kun er små babyer som passer den størrelsen, men jeg aner jo virkelig ikke.

Annonse

mariaflyfly

Hvor liten var hun da?

Str 50 ser så smått ut, tenker at det er kun er små babyer som passer den størrelsen, men jeg aner jo virkelig ikke.

Hun var 48 lang og 3200 tung. Bittelitt under gjennomsnitt, men ikke veldig liten.

Babyen din er nok mindre enn du tror, til og begynne med! ;)

Gjest togli

Hvor liten var hun da?

Du vil antagelig bli overraska når babyen kommer ut. De er så mye mindre enn du hadde regna med :-)

Jeg fikk nettopp en niese som veide akkurat det samme som mine tre barn gjorde som nyfødte. Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at mine tre har vært sååå små ;-)

Jeg hadde kjøpt litt i str 56 før fødsel, tenkte også at noe mindre enn det kunne da ikke være noe vits. Men han virkelig svømte i dem, så det var greit med noen bodyer og sånn i str 50. Han ble jo født 3 uker før tiden, men 3 kg og 48 cm er vel en ganske gjennomsnittlig størrelse på nyfødt uansett.

Vet du kjønnet? ;-)

mariaflyfly

Jeg hadde kjøpt litt i str 56 før fødsel, tenkte også at noe mindre enn det kunne da ikke være noe vits. Men han virkelig svømte i dem, så det var greit med noen bodyer og sånn i str 50. Han ble jo født 3 uker før tiden, men 3 kg og 48 cm er vel en ganske gjennomsnittlig størrelse på nyfødt uansett.

Vet du kjønnet? ;-)

Det var min erfaring også. Noen boyer og pysjer i 50 trengte jeg virkelig, for hun svømte i storebror sine i 56. :)

Vet du kjønnet? ;-)

Jeg kjøper lyseblått, rødt og grønt ;-)

Annonse

Hun var 48 lang og 3200 tung. Bittelitt under gjennomsnitt, men ikke veldig liten.

Babyen din er nok mindre enn du tror, til og begynne med! ;)

Jordmoren på ordinær ultralyd mente dette ville bli en stor baby, men det hadde nok vært fint å ligge under 4 kg, ja. Vi får se. De er vel små uansett kanskje.

Evigheter siden jeg så en nyfødt sist.

Gjest Elextra

Husk at det spørs veldig hvor du handler. F.eks. på H&M er klærne store i størrelsen, og mine barn, som var store ved fødsel, ville svømt i størrelse 62. Kjøper du derimot franske klær (Petit Bateau etc.) vile 62 kanskje være lite.

Tror generelt jeg ville handlet noen bodyer i str. 56, med mindre du får et _veldig_ stort barn vil disse være fine å ha første tiden.

Mine tre var mellom 3300 og 3400 g når de ble født. Str.50 var perfekt størrelse når de var nyfødte. Klærne jeg kjøpte var likevel i str.56. De varer iallefall en stund. 62 ble uansett altfor stort de første ukene...

Hvor lang tid tok det før de kunne bruke str 68 da? Jeg har kjøpt babytøy i gave til en nybakt mamma, og gutten var 3500 g ved fødsel. Jeg tenkte at hun sikkert får så mye tøy til den første tiden, så jeg kjøpte det litt stort. Men jeg tenkte ikke helt på HVOR lenge det kanskje er før han vokser inn i str 68? Mor og barn er ikke norske, så det er ikke bare-bare å få byttet heller, og det er ikke vinter-klær... Så kanskje jeg har tabbet meg litt ut her nå?

Husk at det spørs veldig hvor du handler. F.eks. på H&M er klærne store i størrelsen, og mine barn, som var store ved fødsel, ville svømt i størrelse 62. Kjøper du derimot franske klær (Petit Bateau etc.) vile 62 kanskje være lite.

Tror generelt jeg ville handlet noen bodyer i str. 56, med mindre du får et _veldig_ stort barn vil disse være fine å ha første tiden.

Takk. Greit å vite. Hva med Lindex?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...