Gå til innhold

Sosial fobi og internett

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Undrer meg over om noen med sosial fobi har noen erfaring med f.eks. chatting på internett som en øvelse i å ta kontakt med andre, om det har hjulpet på tilstanden i det virkelige livet? Eller er det mest bortkastet tid.

Jeg har aldri forsøkt det selv, da jeg ikke aner hva jeg skal prate om, og synes det er "skummelt" da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235170-sosial-fobi-og-internett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde for noen år siden veldig angst for andre mennesker. Via nettet kom jeg i kontakt med forskjellige mennesker, og noen av dem turte jeg etter hvert å treffe.

(Nå er jeg gift med en av dem, og har vært det i mange år).

Men, for å være helt presis, så er ikke min sosialangst like uttalt hele tiden. Jeg har perioder der jeg er veldig utadvendt og selvsikker. Mulig jeg er bipolar 2.

Gjest hylster

Jeg hadde for noen år siden veldig angst for andre mennesker. Via nettet kom jeg i kontakt med forskjellige mennesker, og noen av dem turte jeg etter hvert å treffe.

(Nå er jeg gift med en av dem, og har vært det i mange år).

Men, for å være helt presis, så er ikke min sosialangst like uttalt hele tiden. Jeg har perioder der jeg er veldig utadvendt og selvsikker. Mulig jeg er bipolar 2.

Har du det også slik? Jeg kan være utadvendt og innadvendt, det skifter. Er jeg i trygge omgivelser virker jeg utadvendt og prater og ler. Er jeg i nye omgivelser, treffer nye mennesker, eller føler meg dårlig trekker jeg meg unna og blir innadvendt.

Føler at dette er et stort problem da jeg aldri har truffet "passende" venner. Siden jeg forvandler meg helt når vi blir kjent. Jeg har truffet sjenerte folk som har trukket seg vekk fordi jeg har blitt for masete og brautende etterhvert. Jeg har også møtt mennesker som har overkjørt meg helt, men ikke takler helt situasjonen når jeg blir "husvarm" og svarer med samme mynt. Vanskelig det der.

Bipolar 2 sier du? Hva er det?

Gjest hylster

Jeg har forsøkt å få venner gjennom internett. Jeg har truffet likesinnede, men det har ikke bare vært enkelt. En av de jeg har truffet der har store problemer med å ha kontakt med folk, og er mest alene. Jeg har sett hvor godt menneske denne personen er, men h*n kan desverre ikke se det selv, og mener at jeg har det bedre uten vårt vennskap.

En annen jeg har truffet på internett har vært veldig viktig for min fremgang. Vi har snakket masse sammen, og støttet hverandre.

Har du det også slik? Jeg kan være utadvendt og innadvendt, det skifter. Er jeg i trygge omgivelser virker jeg utadvendt og prater og ler. Er jeg i nye omgivelser, treffer nye mennesker, eller føler meg dårlig trekker jeg meg unna og blir innadvendt.

Føler at dette er et stort problem da jeg aldri har truffet "passende" venner. Siden jeg forvandler meg helt når vi blir kjent. Jeg har truffet sjenerte folk som har trukket seg vekk fordi jeg har blitt for masete og brautende etterhvert. Jeg har også møtt mennesker som har overkjørt meg helt, men ikke takler helt situasjonen når jeg blir "husvarm" og svarer med samme mynt. Vanskelig det der.

Bipolar 2 sier du? Hva er det?

Min sjenanse for folk er ikke situasjonsbestemt. Det går mer i perioder, særlig i de periodene der jeg er deprimert er jeg også veldig plaget med sosialangst.

Når jeg er i balanse er jeg rolig og "normal" sammen med andre.

Men av og til, for toppen noen uker av gangen, er jeg mer enn vanlig utadvendt, skravlete og med mye energi. Bipolar 2 vil si at man svinger mellom depresjoner og oppstemte perioder. For det meste svinger jeg nedover, så det er depresjoner jeg hovedsaklig sliter med.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...