Gå til innhold

Føler meg uten verdi når jeg ikke har jobb

Anbefalte innlegg

Gjest vil ut i jobb men er redd
Skrevet

Jeg går for tiden på yrkesrettet attføring. Men jeg er usikker på om jeg greier å være i jobb. Har skjønt at det er ganske tøft der ute. Merker at jeg kvier meg for å gå ut i jobb samtidig som jeg gjerne vil ha jobb. Det går også utover selvbildet mitt å ikke ha en jobb. Noe som er veldig dumt, for jeg trenger å bygge meg opp nå.

Gjest Lysglimt
Skrevet

Du kan jo begynne i ditt eget tempo,prøve deg frem..så øke også litt og litt...

Skrevet

Du kan jo begynne i ditt eget tempo,prøve deg frem..så øke også litt og litt...

Ja, tror nok det er det beste. Jeg får prøve å jobbe deltid først og ikke finne en for stressende jobb. Jeg er veldig sårbar sosialt. Det er mitt problem. Tar ting innover meg og dveler ved det enda det kanskje ikke er meg det er noe galt med.

Gjest Lysglimt
Skrevet

Ja, tror nok det er det beste. Jeg får prøve å jobbe deltid først og ikke finne en for stressende jobb. Jeg er veldig sårbar sosialt. Det er mitt problem. Tar ting innover meg og dveler ved det enda det kanskje ikke er meg det er noe galt med.

Kjenner veldig godt til det med å ta ting innover seg,det er viktig å lære seg å kjenne, hva som tilhører seg selv og hva som tilhører andre.

Folk som sliter med angst..sosialt sett og på andre måter,tar lett ting innover seg...

Når det gjelder jobb er det viktigste å prøve,gjøre en innsats,på den måten vil du vite hvor du står,og se hva du makter.

Masse lykke til :)

Skrevet

Hva med å kontakte et vikarbyrå? Da får du muligheten til å prøve deg på forskjellige arbeidsplasser. Noen steder er det også gode muligheter for fastansettelse, om man trives selv og om arbeidsgiveren trenger en fastansatt.

Jeg har selv vært med på å ansette folk med psykiske problemer (angst) som har klart jobben sin utmerket (administrasjon). Et par av dem ble kvitt nok angst underveis til at de kunne avansere inn i mere utadvendte stillinger. Ta ett steg av gangen.

Hilsen

Skrevet

Hei :)

Kan du ikke få til noen slags utplassering, eller tiltak eller noe?

Har selv jobb igjennom "arbeid og kompetanse", en del av kommunen. De formiddler jobb, og ordner det praktiske. Det eneste du trenger er å dra på "jobbintervju", så de får treffe deg. Og så gjøre seg opp en mening om du er egnet til jobben eller ikke.

Framdeles skummelt, men ikke like skummelt som på det "frie marked". Og ikke minst, så får du jo jobb erfaring :)

Skrevet

Hei :)

Kan du ikke få til noen slags utplassering, eller tiltak eller noe?

Har selv jobb igjennom "arbeid og kompetanse", en del av kommunen. De formiddler jobb, og ordner det praktiske. Det eneste du trenger er å dra på "jobbintervju", så de får treffe deg. Og så gjøre seg opp en mening om du er egnet til jobben eller ikke.

Framdeles skummelt, men ikke like skummelt som på det "frie marked". Og ikke minst, så får du jo jobb erfaring :)

Hvordan finner jeg ut om de har det samme tilbudet her jeg bor?

Skrevet

Hvordan finner jeg ut om de har det samme tilbudet her jeg bor?

du kan ta kontakt med kommunen...

evt be legen din gjøre det. Er i allefall kommunen som order opp :)

Skrevet

Jeg kjenner igjen følelsen. Ikke noe særlig å hente trygd på posten for å si det sånn.

Ikke noe særlig å tenke at en aldri kommer ut i jobb igjen. Men man må jo bare prøve å snu på tankeflisa for å si det sånn.

Jeg hae funnet ut at jeg må gå museskritt for å nå dit jeg vil.

Jeg har gått over fra aetat til rehabilitering for ha mindre press på meg.

Jeg har begynt å gå på et dagsenter for å ikke sitte inne å glo i veggen hele dagen.

Det er faktsik hyggelig. Trivelige, og mange, ansatte. Kan stikke innom for en kaffe eler prat. Se tv i egen stue, delta på en rekke kreative kurs og ta fag fra vgs dersom en mangler det. Supert for meg iallefall.

Tenker meg å øke forsiktig etter jul :)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...