Gå til innhold

terapi og hjelpetiltak for familien

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilt og ensom
Skrevet

Jeg har små barn med spesielle behov, og jeg har selv en alvorlig langvarig depresjon og tillegsdiagnoser som gjør at jeg ikke kan gå i gruppeterapi.

Hvor kan jeg få hjelp, helst sammen med barna?

Gjest Lysglimt
Skrevet

Hva med familieavdelingen ved modum bad?

Skrevet

Modum bad? Men da må du ha en mann for å få familieterapi.

Skrevet

Du skriver ikke hvor små barna er og heller ingenting om hvor i landet du bor. Men dersom du bor i Oslo og minst ett av barna er godt under skolealder, så ville jeg ha henvendt meg til Nic Waals Institutt og spurt om de kan bistå. De hadde i allefall tidligere et opplegg for "mor og barn" som foregikk flere ganger i uken på dagtid.

Skrevet

Det viktigste du kan gjøre, er sannsynligvis å holde tett kontakt med fastlegen og be om hjelp til å finne gode løsninger. La vedkommende få god oversikt over både det du sliter med og barnas vansker.

Det skal godt gjøres å finne noen som både tar godt tak i barnas situasjon og tilbyr egnet terapi (som jeg oppfatter er det du ønsker) til deg. Derfor må fastlegen være en koordinerende instans mht å finne delløsninger som samlet bringer dere fremover.

Dersom barna har omfattende vansker/spesielle behov, så kan det være nyttig å få utarbeidet en individuell plan og etablert ansvarsgruppe i kommunen. Dersom dere finner en god koordinator, så vil vedkommende innse at arbeidet også må innebære å finne tiltak som hjelper deg siden du er barnas viktigste omsorgsperson.

Lykke til!

Gjest Lysglimt
Skrevet

Modum bad? Men da må du ha en mann for å få familieterapi.

Man må ikke nødvendigvis ha en mann :)

Det vet jeg!

Gjest Fortvilt og ensom
Skrevet

Hva med familieavdelingen ved modum bad?

Takk! Hvordan kommer man seg dit?

Skrevet

Man må ikke nødvendigvis ha en mann :)

Det vet jeg!

Venninna mi med to unger prøvde for noen år siden og fikk avslag fordi det var kun for familier, dvs at det måtte være en far med i familien.

Skikkelig urettferdig så jeg synes det er bra at de ikke bruker det kriteriet lenger.

Gjest Lysglimt
Skrevet

Takk! Hvordan kommer man seg dit?

Du må få legen eller annen behandler,eller eventuellt familiekontor til å søke dere inn dit...

Gjest Lysglimt
Skrevet

Venninna mi med to unger prøvde for noen år siden og fikk avslag fordi det var kun for familier, dvs at det måtte være en far med i familien.

Skikkelig urettferdig så jeg synes det er bra at de ikke bruker det kriteriet lenger.

Jøss,ja det var rart og veldig trist for veninna di...

Vet om folk som har vært der uten mann,derfor kan jeg si det med sikkerhet.

Er jo urettferdig om det er forskjell...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...