Gå til innhold

Om vask av nye klær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vasker fortsatt klær til meg selv før jeg bruker dem, jeg... Synes det lukter ekkelt kjemikalier og butikk...

Snuppa er 7 mnd, og jeg tror enda ikke hun har hatt på seg noe som ikke har vært vasket først...

Vet ikke hva som er "verst" av farget og hvitt plagg, forresten.

Annonse

eh...vasket første halve leveår, men nå vasker jeg ingenting før bruk..verken til barn eller voksne. Visste ikke at man burde gjøre det. Ingen har reagert på noe her, men så har ingen av oss noen allergier heller da. Vasker bare nytt sengetøy, for det må liksom lukte tøymykner;)

Gjest Elextra

Jeg gjorde det bare de aller første ukene, og da bare bodyer og annet som kom rett på huden.

Kunne ikke falle meg inn å vaske klærne til meg selv når de er helt nye, da er de jo ekstra pene. Og de holder seg dessuten ekstra lenge pene før første vask.

Jeg vasker alt som kommer inntil huden før bruk til poen på 10,5 mnd. Synes det lukter skikkelig kjemikalier av mye av klærne. Gjør det det av en jakke, så vasker jeg den også før bruk. Ungene blir utsatt for nok av giftstoffer, så vil fjerne det jeg kan i hvert fall.. : )

Annonse

Vi vasker alle klær både til voksne og barn før de brukes. Overskuddsfarge og kjemikaliene de bruker i klærne er ikke bra for verken voksne eller barn. Om det er ytterklær er jeg ikke så nøye med det.

Om jeg skulle velge mellom hvitt og farget jeg ikke rakk og vaske før bruk ville jeg tatt det hvite tøyet.

Jeg vasker fortsatt klær til meg selv før jeg bruker dem, jeg... Synes det lukter ekkelt kjemikalier og butikk...

Snuppa er 7 mnd, og jeg tror enda ikke hun har hatt på seg noe som ikke har vært vasket først...

Vet ikke hva som er "verst" av farget og hvitt plagg, forresten.

Jeg vasker det meste av nytt tøy , kommer litt an på hva det er. I fjor sommer hadde jeg på poden en helt ny shorts, da han tok den av var han heeelt misfarget på bena ...hele ungen måtte legges i bløt, hjalp ikke med dusj :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...