Gå til innhold

CCAA var i Bærum...

Anbefalte innlegg

Gjest Østre Bærum

Jeg leste i Verdens Barn bladet at da CCAA var på besøk, hadde de vært i en barnehage på Eiksmarka 17.mai.

Jeg ble så lei meg over at vi ikke visste om dette, vi bor jo rett ved, og gikk omkring der på 17.mai!

Var det et privat arrangement, eller var det åpent for medlemmer av den lokale adopsjonsforeningen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235305-ccaa-var-i-b%C3%A6rum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja.. men hvordan ble de 7 familiene plukket ut da?

Kinaforeningen fikk en forespørsel om vi kunne arrangere et treff mellom CCAA og noen familier i Oslo området. Noen av foreningens styremedlemmer tok med seg sine familier + at vi tok kontakt med noen andre familier.

Synd at du føler deg forbigått. Dette skulle være et lite arrangement med noen få familier. Vi hadde derfor ikke anledning til å invitere alle våre medlemmer.

Gjest sørlandet her bor vi

Vi som er medlemmer av inoradopt fikk brev i posten hvor det stod at ccaa skulle komme og alle var velkomne som hadde lyst og anledning.

Vi var mange som kom og hadde en veldig hyggelig dag.

Synes vel når jeg har lest svaret du har fått under her at det var noe som skurret. Det burde ha blitt opplyst i foreningen og alle som lyst burde ha fått meldt seg på og deretter fått blitt med etter loddtrekning hvis det bare var noen få som skulle møte dem.

Hvis du er i foreningen synes jeg at du skulle ta det opp til diskusjon slik at det ikke blir urettferdig en annen gang det skjer noe spesielt.

Gjest venter tredjemann

Kinaforeningen fikk en forespørsel om vi kunne arrangere et treff mellom CCAA og noen familier i Oslo området. Noen av foreningens styremedlemmer tok med seg sine familier + at vi tok kontakt med noen andre familier.

Synd at du føler deg forbigått. Dette skulle være et lite arrangement med noen få familier. Vi hadde derfor ikke anledning til å invitere alle våre medlemmer.

"Noen av foreningens styremedlemmer tok med seg sine familier + at vi tok kontakt med noen andre familier"

Jeg skjønner godt Østre Bærum. Denne fremgangsmåten er noe spesiell. Dere burde forstått at det ville være noen som ønsket å være med. Ikke bare velge seg selv plus noen en kjenner!

Dere burde latt folk få meldt inn sin interesse - og deretter foretatt loddtrekning. Berømmer Inoradopt for sin fremgangsmåte!

Annonse

Gjest To barn fra Kina

"Noen av foreningens styremedlemmer tok med seg sine familier + at vi tok kontakt med noen andre familier"

Jeg skjønner godt Østre Bærum. Denne fremgangsmåten er noe spesiell. Dere burde forstått at det ville være noen som ønsket å være med. Ikke bare velge seg selv plus noen en kjenner!

Dere burde latt folk få meldt inn sin interesse - og deretter foretatt loddtrekning. Berømmer Inoradopt for sin fremgangsmåte!

Helt enig. Det blir feil når det bare er en selv pluss venner og bekjente som får muligheten til å få være med. Jeg syns det var dårlig gjort.

Helt enig. Det blir feil når det bare er en selv pluss venner og bekjente som får muligheten til å få være med. Jeg syns det var dårlig gjort.

Jeg kan gjerne forstå at det virker urettferdig og jeg forstår godt at flere kunne tenke seg og ha vært tilstede.

Hvorfor det ble slik det ble skyldes i hovedsak at "noen" måtte være ansvarlig for å gjennomføre arrangementet. Vi kunne selvfølgelig spurt om noen av medlemmene ville arrangert i stedet for oss i styret, men det var det dessverre ikke tid til.

Arrangementet varte kun i 1,5 time på 17. mai da CCAA hadde et ganske stramt program.

Gjest venter tredjemann

Jeg kan gjerne forstå at det virker urettferdig og jeg forstår godt at flere kunne tenke seg og ha vært tilstede.

Hvorfor det ble slik det ble skyldes i hovedsak at "noen" måtte være ansvarlig for å gjennomføre arrangementet. Vi kunne selvfølgelig spurt om noen av medlemmene ville arrangert i stedet for oss i styret, men det var det dessverre ikke tid til.

Arrangementet varte kun i 1,5 time på 17. mai da CCAA hadde et ganske stramt program.

Denne forklaringen holder ikke mål!

Dette føyer seg bare inn med andre episoder som har vært tidligere.

Et styre er valgt på vegne av andre og skal forvalte medlemmenes interesser - ikke sine egne.

Gjest medlem i kinaforeningen

Denne forklaringen holder ikke mål!

Dette føyer seg bare inn med andre episoder som har vært tidligere.

Et styre er valgt på vegne av andre og skal forvalte medlemmenes interesser - ikke sine egne.

Ærlig talt. Skal vi ikke heller takke styret for at de lagde et flott arrangement for CCAA på selveste 17. mai.

Synes det er helt naturlig at arrangørene velger å ta med sin egen familie på en slik dag.

Det er synd at det ikke var et arrangement som var åpent for alle. Forstår det slik at beslutningen om at det skulle være et lite arrangement med kun noen få familier, ble tatt av andre enn Kinaforeningen.

Gjest Østre Bærum

Ærlig talt. Skal vi ikke heller takke styret for at de lagde et flott arrangement for CCAA på selveste 17. mai.

Synes det er helt naturlig at arrangørene velger å ta med sin egen familie på en slik dag.

Det er synd at det ikke var et arrangement som var åpent for alle. Forstår det slik at beslutningen om at det skulle være et lite arrangement med kun noen få familier, ble tatt av andre enn Kinaforeningen.

Å få møte CCAA er en veldig stor opplevelse og noe svært mange bare kan drømme om. Jeg mener også at en så viktig hendelse at det burde skjedd ved en rettferdig loddtrekning blant de interesserte.

Jeg er lei meg fordi jeg ikke fikk noen sjans på å få delta i dette.

Jeg syns nok ikke dette var noen riktig måte av styret å gjøre det på, nei.

Å få møte CCAA er en veldig stor opplevelse og noe svært mange bare kan drømme om. Jeg mener også at en så viktig hendelse at det burde skjedd ved en rettferdig loddtrekning blant de interesserte.

Jeg er lei meg fordi jeg ikke fikk noen sjans på å få delta i dette.

Jeg syns nok ikke dette var noen riktig måte av styret å gjøre det på, nei.

Kanskje du skulle sende din kritikk direkte til Kinaforeningen? Gjerne med et konstruktivt forslag til hvordan det kunne vært gjort.

Gjest venter tredjemann

Det er vel ikke så vanskelig å se for seg et enkelt alternativ:

Mail til medlemmene (det gjorde dere nettopp ifb skuespillere) med frist for tilbakemelding. Deretter en loddtrekning. Selvfølgelig bør også styre kunn være med med et par representanter.

Annonse

Det er vel ikke så vanskelig å se for seg et enkelt alternativ:

Mail til medlemmene (det gjorde dere nettopp ifb skuespillere) med frist for tilbakemelding. Deretter en loddtrekning. Selvfølgelig bør også styre kunn være med med et par representanter.

Kanskje du skulle sende dine synspunkter til foreningen?

Gjest To barn fra Kina

Kanskje du skulle sende dine synspunkter til foreningen?

Jeg blir faktisk litt matt av responsen din her jeg.

Personlig har det ingen betydning for meg hva dere gjorde/ikke gjorde, da vi bor langt fra der CCAA var. Men uansett, forslaget om å sende mail til medlemmene, evnt legge ut på hjemmesiden, er godt det. Og helt på sin plass. Hvorfor ikke bare ta det til etteretning, og ta inn over seg at måten ting ble gjort på denne gangen kanskje var en smule på kanten?

Jeg syns personlig ikke at det gjør noe at styremedlemmene inkluderte seg selv i de som skulle få treffe CCAA (naturlig "frynsegode"), men å ringe til venner og kjente for å skaffe resten av de som skulle være med istedet for å søke blant interesserte medlemmer (som det garantert var nok av!) er uakseptabelt. Syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...