Gjest efoll Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 I Juli skal vi til Astrid Lindgrens verden i Vimmerby. Jeg har skjønt at det er rimelig langt å kjøre dit. Vi bor i Oslo. derfor lurer jeg på om det beste er å ta det i to etapper, dvs å finne et ok overnattingsalternativ på veien. Har noen av dere som har vært der noe forslag? Hvor lang tid tar det dersom vi kjører strake veien på en dag? Omtrent hvor mange mil? Forslag til ting å oppleve på veien? Er det noe i parken vi absolutt ikke må gå glipp av? Hvor i parken er det best mat? Takk! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Vi var der for to år siden. Bor i Kristiansadn. Kjørte via Horten/Moss til Trollhättan første dag, og deretter videre til Vimmerby neste dag. Fra Oslo går det vel greit på en dag vil jeg tro? Mener å huske at Vimmerby ligger 20 mil øst for Göteborg. Vi overnattet på Pippis sommerhotell. Dette er ikke noe hotell, men et hus med rom til leie, med fellesbad i hver etasje. Veldig koselig sted og fint for barna, men ikke så høy standard som hotel (mannen min ble nemlig veldig overrumplet over fellesbadet). Det er kjempekoselig i ALV!!! Anbefaler dere å lese en del av bøkene på forhånd, slik at de kjenner seg igjen. Våre barn var 3 og 5 + baby. Det de likte best var Emil, Karlson på taket, Pippi og Lotta i Bråkmakergatan. Det var ikke så mye vanlig mat å få kjøpt, mye kaker. Og MASSE veps i august :-( Kos dere! Vi vil gjerne tilbake dit! 0 Siter
Lisabeth Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Vi kjørte på en dag (bor ikke i OSlo men på Østlandet). Det er noen-og-femti mil. Siden svensk veistandard er noen hakk bedre enn norsk, tok det oss en dag med flere gode pauser og lite stress. Vi hadde med egen mat i parken. Det er griller rundt omkring, det er butikk like ved. Da vi var der var det greit å finne steder å sitte og spise, både utendørs og under overbygde tak (det regnet). God tur: -) ALV er den beste parken vi har vært i. 0 Siter
Gjest hallow :o/ Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Ta en stopp i Borås. Koselig by. De har dyrehage også hvis man vil legge inn et besøk der. Jeg kjørte 52 mil i ett strek og det var langt ! Veiene er fine, men allikevel. Forøvrig er et besøk i ALV absolutt å anbefale. Vi hadde noen fantastiske dager der. Gled dere ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.